هنگ‌کنگ تیم دست و پا بسته‌ای نبود/ تیم ملی ایران با اقتدار به جام‌جهانی صعود می‌کند
هنگ‌کنگ تیم دست و پا بسته‌ای نبود/ تیم ملی ایران با اقتدار به جام‌جهانی صعود می‌کند

بهزاد دادش زاده پیشکسوت فوتبال درباره برد تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی هنگ کنگ در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: فوتبال بدی نبود. علی رغم اینکه همه توقع دارند تا قلعه نویی در تیم ملی جوانگرایی کند، برای چه چیزی باید او این کار را انجام بدهد.  قلعه نویی جوانگرایی کند […]

- هنگ‌کنگ تیم دست و پا بسته‌ای نبود/ تیم ملی ایران با اقتدار به جام‌جهانی صعود می‌کند

بهزاد دادش زاده پیشکسوت فوتبال درباره برد تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی هنگ کنگ در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: فوتبال بدی نبود. علی رغم اینکه همه توقع دارند تا قلعه نویی در تیم ملی جوانگرایی کند، برای چه چیزی باید او این کار را انجام بدهد.  قلعه نویی جوانگرایی کند تیم ملی پیروز نشود و امثال کی روش بیایند و استفاده کنند. من در تیم ملی ساحلی این اشتباه کردم و جوانگرایی و تاریخ سازی کردم و تیم را به جام جهانی بردم، اما  من را عوض کردند و فرد دیگری بهره اش را برد.

او افزود: مهم این است که تیم ملی فوتبال با بازیکنان مسن هم بتواند نتیجه بگیرد. من قبول ندارم که جوانگرایی صورت بگیرد. هنگ کنگ یک تیم دست و پا بسته نبود، اما تیم ملی ایران  خیلی مقتدر و صاحب سبک است و همه از این تیم انتظار دارند و  آن‌ها می‌توانستند با تفاضل گل بهتری این بازی را پیروز شوند. فوتبال خوبی بود و به تدریج باید تیم ملی به شرایط ایده آل خود برسد که برای جام ملت‌ها آماده شود.

داداش زاده درباره اینکه علیرضا جهانبخش در این بازی مصدوم شد و گفته می‌شود که زمین ورزشگاه آزادی باعث این مصدومیت شد، اظهار کرد: اینکه بگوییم زمین مسابقه مقصر آسیب دیدگی جهانبخش است، ما نمی‌توانیم کاری کنیم. فوتبال ما از لحاظ ساختار و سخت افزاری مشکل دارد و خیلی در بحث امکانات ضعیف هستیم. ما در حرف زدن خیلی قوی هستیم، اما در عمل کردن صفر هستیم. ما زمین خوب، VAR و امکانات نداریم.

پیشکسوت فوتبال درباره بازی بعدی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی ازبکستان است، گفت: آن بازی هم همانند بازی با تیم هنگ کنگ سخت است. به هر حال اگر  تیم ملی می‌خواهد موفق باشد باید همه تیم‌ها را شکست بدهد و لرزه به اندام حریفان وارد کند. همه تیم‌های قوی حریفان خود را شکست دادند و آن‌ها هم برنامه دارند و حساب شده دارند کار می‌کنند.

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند به جام جهانی صعود کند، بیان کرد: قطعا می‌توانیم صعود کنیم و همه باید کمک کنند و نباید اظهارات بچگانه‌ای داشته باشیم.  درباره آسیب دیدگی جهانبخش می‌گویند به خاطر زمین بوده است، حالا می‌رویم در یک زمین خوب ببینیم آسیب می‌بیند یا نمی‌بیند. دنبال بهانه نباید بگردیم و هر تیمی جلوی ما قرار می‌گیرد باید شکستش بدهیم و با اقتدار به جام جهانی صعود کنیم.

داداش زاده درباره اینکه به نظر می‌رسید که بازیکنان تیم ملی یک مقدار بازی را رها کرده بودند و زیاد به حریف فشار نمی‌آوردند، گفت: به هر حال نمی‌دانم  چرا قلعه نویی بعد از زدن  گل سوم  سر شجاع خلیل زاده داد زد شاید می‌خواست تعادل حفظ شود، چون هر چقدر تیم ملی ایران گل بزند باعث غرور و سربلندی ما می‌شود. به هر حال فوتبال ایران این نیست و ما باید بهتر باشیم و با وجود اینکه بازی با هنگ کنگ را بردیم الان  باید دنبال ضعف‌های خود باشیم، نه اینکه بعد از اینکه باختیم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.

باشگاه خبرنگاران