سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین، اظهار داشت: توسعه روابط اقتصادی و سیاسی برای کشورها بسیار سودمند است، به ویژه در حوزه اقتصاد به عنوان مکمل می‌تواند کمک بسیاری در بهبود اقتصادی کشورها کند.

عضو اتاق ایران افزود: ایران هر چه بیشتر بتواند با کشورهای منطقه، همسایگان و مقاصد دورتر روابط خود را توسعه دهد به همان نسبت رشد اقتصادی بیشتری را به دست می‌آورد که این اقدام بسیار مهم و شایسته‌ای است.

تهران- ایرنا- عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای آمریکای لاتین به شکستن فضای تحریمی کمک مهمی می‌کند، گفت: سفر رئیس جمهوری به آمریکای لاتین زمینه رشد صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی را فراهم می‌کند.

«یحیی آل اسحاق» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین، اظهار داشت: توسعه روابط اقتصادی و سیاسی برای کشورها بسیار سودمند است، به ویژه در حوزه اقتصاد به عنوان مکمل می‌تواند کمک بسیاری در بهبود اقتصادی کشورها کند.

عضو اتاق ایران افزود: ایران هر چه بیشتر بتواند با کشورهای منطقه، همسایگان و مقاصد دورتر روابط خود را توسعه دهد به همان نسبت رشد اقتصادی بیشتری را به دست می‌آورد که این اقدام بسیار مهم و شایسته‌ای است.

وی تاکید کرد: در رابطه با آمریکای لاتین و کشورهای مقصد رییس جمهوری علاوه بر اقتصاد از نظر فنی و حرفه‌ای مهم است؛ زیرا در حوزه‌ها مختلف پیشرفت‌های علمی و تولیدی را تجربه کرده‌ایم و از سوی دیگر این کشورها نیز در بخش‌هایی مانند تجهیزات پزشکی به توانمندی‌هایی دست یافته‌اند که می‌توانیم تبادلاتی را در این زمینه‌ها انجام دهیم.

آل اسحاق تصریح کرد: در حوزه انتقال تکنولوژی مسائل مربوط به پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌های برق و تولید امکانات فراوانی به دست آورده‌ایم که می‌توانیم صادرات و ارائه خدمات به کشورهای آمریکای لاتین را گسترش دهیم که در شکستن فضای تحریمی نقش مهمی دارد.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: حضور ایران در کشورهای آمریکای لاتین قطعاً توسعه بسیاری را به دنبال دارد، از سوی دیگر توسعه روابط تجاری رابطه مستقیمی با و امنیت ملی و رشد اقتصادی دارد.

وی بیان کرد: استراتژی دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای منطقه، همسایه و تبادلات بین‌المللی در حوزه اقتصادی است که می‌تواند تاثیر چشمگیری بر ابعاد مختلف امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، البته این تعاملات به شرط عملیاتی شدن راهگشا خواهد بود.

آل اسحاق با تاکید بر اینکه نمی‌توان حجم مبادلات را پیش‌بینی کرد، خاطرنشان کرد: آهنگ رشد تجارت با این کشورها را که بعضاً تا ۳۰۰ درصد در کشورهای دیگر رخ داده است، می‌تواند در توسعه و بهبود اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه این روابط ارزآوری بسیاری برای کشور به دنبال دارد، تاکید کرد: حضور در کشورهای آمریکای لاتین با صدور خدمات فنی و مهندسی مسیر گسترده‌ای را به روی ایران می‌گشاید که در حوزه‌های بسیاری تاثیر گذار خواهد بود.

منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی

 

  • منبع خبر : خبرگزاري جهموري اسلامي