به گزارش زیرنویس به نقل از راشاتودی، روزنامه جروزالم‌پست به نقل از چند منبع آگاه نوشته است که مقامات ارشد نظامی و سیاستمداران تل‌آویو درباره اقدام بعدی در نوار غزه به شدت دچار اختلاف شده‌اند. به نوشته جروزالم‌پست، از گزینه‌های موجود می‌توان به گسترش حملات به بخش جنوبی نوار غزه یا دستیابی به توافق موقت […]

به گزارش زیرنویس به نقل از راشاتودی، روزنامه جروزالم‌پست به نقل از چند منبع آگاه نوشته است که مقامات ارشد نظامی و سیاستمداران تل‌آویو درباره اقدام بعدی در نوار غزه به شدت دچار اختلاف شده‌اند.

به نوشته جروزالم‌پست، از گزینه‌های موجود می‌توان به گسترش حملات به بخش جنوبی نوار غزه یا دستیابی به توافق موقت با مقاومت اسلامی فلسطین درباره آزادی دست کم چند گروگان صهیونیستی در ازای وقفه در حملات یا در ازای آزادی اسرای فلسطینی اشاره کرد.

براساس این گزارش، «حتی نزدیک شدن احتمالی اسرائیل و حماس به نوعی توافق، ممکن است یورش به جنوب غزه را کُند کند.» گرچه مقامات رژیم صهیونیستی متعهد به نابودی حماس و آزادی اسرا شده‌اند اما به نوشته این روزنامه، «اسرائیل تاکنون درباره هدف دوم یعنی آزادی اسرا پیشرفت چندانی نداشته است.»

جروزالم‌پست نوشته است که ارتش رژیم صهیونیستی مشتاق پیشروی به هر قیمتی است به طوریکه هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دیروز (پنجشنبه) مدعی شد که «اگر تصمیم با او بود، به سمت جنوب پیشروی می‌کرد» و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر نیز درباره ورود جنگ به «مراحل جدید» حرف زده است!

برخی معتقدند که موضع راهبردی ارتش رژیم صهیونیستی در بخش شمالی غزه بدین معناست که گسترش حملات در جنوب به طور همزمان مستلزم یک «وقفه عادی» است.

منبع: مـهر