نیوکالدونیا به دنبال کمتر گل خوردن بود/ ضرورپ تمرکز بر بازی با مراکش
نیوکالدونیا به دنبال کمتر گل خوردن بود/ ضرورپ تمرکز بر بازی با مراکش

سیامک رحیم پور کارشناس فوتبال درباره برد تیم ملی نوجوانان ایران برابر تیم نیو کالدونیا در جام جهانی زیر ۱۷ سال اظهار کرد: از قبل مشخص بود که ما می‌توانیم این بازی را ببریم، اما روی تعداد گل باید برنامه ریزی می‌کردیم که نتیجه بازی آن چیزی شد که دنبالش نبودیم. ما می‌خواستیم بیشتر از […]

- نیوکالدونیا به دنبال کمتر گل خوردن بود/ ضرورپ تمرکز بر بازی با مراکش

سیامک رحیم پور کارشناس فوتبال درباره برد تیم ملی نوجوانان ایران برابر تیم نیو کالدونیا در جام جهانی زیر ۱۷ سال اظهار کرد: از قبل مشخص بود که ما می‌توانیم این بازی را ببریم، اما روی تعداد گل باید برنامه ریزی می‌کردیم که نتیجه بازی آن چیزی شد که دنبالش نبودیم. ما می‌خواستیم بیشتر از تیم‌های برزیل و انگلیس به تیم نیو کالدونیا گل بزنیم که در این مورد موفق نبودیم.

او افزود:  اینکه نتوانستیم به تعداد زیاد به تیم نیوکالدونیا گل بزنیم دلایل زیادی داشت. در وهله اول تیم نیوکالدونیا برخلاف ۲ بازی قبلی خود که ۱۰ و ۹ گل خورده بود به دنبال این بود که بازی را به شکلی پیش ببرد که کمتر گل بخورد پس فضا‌ها را بسته بود و فاصله خطوط خود را کمتر کرده بود و در یک سوم دفاعی خود تجمع بیشتری را دنبال کرد. خوشبختانه با جمیع این مسائل توانستیم فرصت‌های زیادی را به دست آوریم، اما این فرهنگ و خصیصه  از خودگذشتگی که باید بین نوجوانان بیشتر می‌کردیم در این بازی به چشم نیامد.

رحیم پور تصریح کرد: ما به غیر از گل آخر خود روی ارسال‌ها گل زدیم. ما روی ارسال‌ها صاحب فرصت شدیم و ۴ گل را روی ارسال‌ها از جناحین به دست آوردیم و یک گل هم در عمق به ثمر رساندیم. این بازی بار فنی زیادی نداشت و فقط دنبال این بودیم که تعداد گل هایمان را بیشتر کنیم، اما منتهی باید روش‌های بیشتری را برای گل زدن تمرین و دنبال می‌کردیم که به هر حال ما با ۵ گل این بازی را پشت سرگذاشتیم.

کارشناس فوتبال گفت: البته نباید از یادمان برود که ۲ کشور انگلیس و برزیل کارخانه بازیکن سازی دارند و بهترین آکادمی‌های دنیا در این ۲ کشور هستند و بازیکنان سنین پایین کشور‌های برزیل و انگلیس جذب لیگ‌های برتر دنیا می‌شوند و این چیزی از ارزش‌های بازیکنان نوجوان ما کم نمی‌کند. خوشبختانه با وضعیت فعلی به مرحله بعد جام جهانی صعود کردیم و اکنون باید همه چیز را فراموش کنیم و تمرکزمان را روی بازی با مراکش بگذاریم که اطلاعات خود را نسبت به حریف کامل کنیم.

او خاطر نشان کرد: در بازی با تیم مراکش دیگر فرصت جبران نداریم، چون این بازی در مرحله پلی آف برگزار می‌شود و باید با تمام توان آن بازی را برنده بیرون بیاییم. با توجه به اینکه این بازی حذفی هست شرایطش با بازی گروهی فرق می‌کند و باید با یک برنامه از پیش تعیین شده و توجیه شده به بازیکنان شرایط را ایجاد کنیم که از این مرحله عبور کرده و بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم.

باشگاه خبرنگاران