کمپ‌های ترک اعتیاد در استان کرمانشاه به منظور بررسی وضعیت امنیت و پیشگیری از بروز حادثه بررسی مستمر می‌شوند.

امنیت کمپ اعتیاد, ترک اعتیاد, کمپ ترک اعتیاد - امنیت کمپ‌های ترک اعتیاد در کرمانشاه مورد بررسی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری زیرنویس کرمانشاه، حمیدرضا کریمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به لزوم بررسی وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در این راستا، به منظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه در کمپ‌های ترک اعتیاد و به روز رسانی امکانات تصمیمات و دستورالعمل‌هایی اتخاذ شده است.

وی افزود: به این منظور، اداره‌کل بهزیستی استان مکلف است وضعیت کلیه کمپ‌های ترک اعتیاد استان کرمانشاه را از نظر رعایت موارد ایمنی، داشتن سیستم‌های اطفا حریق بازدید داشته باشد.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: طی این بازدیدها که باید به شکل مستمر تداوم پیدا کند، مسائل ایمنی مختلف همچون فرسوده نبودن ساختمان، وضعیت اطفاء حریق، عدم وجود خطرات محیطی و متناسب بودن فضای فیزیکی نسبت به تعداد مددجویان مورد بررسی ویژه قرار گیرد تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری به عمل آید.

وی گفت: نماینده بهزیستی استان کرمانشاه به همراه نماینده دادستان در بازدید از تمامی کمپ‌های ترک اعتیاد استان الزامات مرتبط با حفظ سلامت و تأمین امنیت جانی مددجویان از طریق موازین بهداشتی و فتی مهندسی را مورد توجه جدی قرار دهند.

کریمی با تأکید بر لزوم حفظ کرامت و منزلت مددجویان، بیان کرد: هرگونه رفتارهای تحقیر کننده و تهدید آمیز و نیز اعمال خشونت در حق مددجویان از طریق معاونت عامه دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

وی اذعان کرد: دستگاه‌های ذیربط باید در اسرع وقت لیست کمپ‌های غیرمجاز استان کرمانشاه را احصاء و برای پلمپ به شعب تخصصی به منظور پیگرد قانونی ارجاع داده شوند.

دادستان کرمانشاه در ادامه به مشکلات مالی بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا از اداره‌کل بهزیستی استان می‌خواهیم که به منظور ارائه خدمات بهتر به مددجویان اقدام لازم در راستای پرداخت تسهیلات به مدیران این کمپ‌ها اجرایی شود.

وی تأکید کرد: از طرفی، از آنجایی که اکثر کمپ‌های ترک اعتیاد در فضاهای اجاره‌ای هستند لذا اتحادیه مشاوران املاک استان باید به تمامی بنگاه‌های معاملات ملکی ابلاغ کند که با استعلام از اداره‌کل بهزیستی تنها به کمپ های دارای مجوز ملک اجاره دهد و در غیر این صورت برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین