زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات شدید هوایی علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد نیروهای مقاومت فلسطین در شمال این باریکه می‌کوشند با ایستادگی مقابل عناصر متجاوز مانع پیشروی آنها در غزه شوند. وزیر خارجه اردن: حماس یک ایده است و ایده‌ها را نمی توان با زور سلاح از بین برد وزیر […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات شدید هوایی علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد نیروهای مقاومت فلسطین در شمال این باریکه می‌کوشند با ایستادگی مقابل عناصر متجاوز مانع پیشروی آنها در غزه شوند.

وزیر خارجه اردن: حماس یک ایده است و ایده‌ها را نمی توان با زور سلاح از بین برد

وزیر امور خارجه اردن طی سخنانی درباره تحولات غزه گفت که حماس یک ایده و تفکر است و ایده‌ها را نمی‌توان با زور اسلحه از بین برد.

ایمن الصفدی در ادامه اظهارات خود افزود: اولویت ما در شرایط کنونی توقف تجاوز به غزه و ارسال کمک‌های فوری به این منطقه است.

الصفدی تصریح کرد: هیچ چیز جنگ غزه را توجیه نمی‌کند و این جنگ برای اسرائیل امنیت ایجاد نمی‌کند. جنگ اسرائیل در غزه دفاع از خود نیست، بلکه یک تجاوز آشکار است.

وزیر خارجه اردن تأکید کرد: نمی‌توانیم درک کنیم که اسرائیل چگونه می‌تواند به هدف خود برای نابودی حماس دست یابد، ولی باید بدانیم که حماس یک ایده است و ایده‌ها را نمی‌توان با زور سلاح از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: هرگز اجازه کوچاندن و آواره کردن فلسطینی‌ها را نخواهیم داد و با تمام توان با مصر برای جلوگیری از این موضوع تلاش خواهیم کرد.

حماس یک ایده است و ایده‌ها را نمی توان با زور سلاح از بین برد

شلیک ۲۰ موشک از لبنان به سمت فلسطین اشغالی

شبکه فلسطین الیوم به نقل از منابع عبری زبان گزارش داد: ۲۰ موشک از سمت جنوب لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است.

در همین خصوص حزب الله لبنان اعلام کرد: پایگاه «حدب البستان» متعلق به نظامیان صهیونیست را به صورت دقیق هدف قرار دادیم. در این حمله تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند.

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد که شب گذشته یکی از سخت‌ترین شب‌های نوار غزه به دلیل شدت حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود به طوریکه آمار اولیه شهدای شب گذشته در حملات شمال و جنوب نوار غزه به ۱۱۰ تن می‌رسد.

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از فلسطینی‌ها در جریان بمباران ۲ مدرسه حاوی آوارگان فلسطینی در تل الزعتر و جبالیا به شهادت رسیدند.

جنبش حماس نیز شهادت «احمد بحر» نایب رئیس شورای قانون گذاری فلسطین را تأیید کرد.

رسانه‌های فلسطینی روز جمعه از شهادت احمد بحر بر اثر شدت جراحات ناشی از حمله رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

شلیک ۲۰ موشک از لبنان به سمت فلسطین اشغالی

امروز ۱۰۰ راهپیمایی در حمایت از غزه در انگلیس برگزار می‌شود

ائتلاف «جنگ را متوقف کنید» در انگلیس اعلام کرد که برای برگزاری جنبش ملی همبستگی با مردم غزه در امروز شنبه برنامه‌ریزی می‌کند.

بر اساس این برنامه‌ریزی، بیش از ۱۰۰ راهپیمایی در سراسر انگلیس برای حمایت از مردم مظلوم نوار غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

قرار است که ۱۰ مورد از این راهپیمایی‌ها در لندن پایتخت انگلیس برگزار شود.

در خبری دیگر، سه کشور اندونزی، مالزی و برونئی خواستار آتش بس فوری بشردوستانه و همچنین آتش بس دائمی در نوار غزه شدند.

این سه کشور در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که راه حل عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و اسرائیل تنها از طریق راه‌های مسالمت آمیز امکان پذیر است.

سه کشور مذکور اعلام کردند که این بیانیه را برای ارائه تصویری بهتر و منصفانه از گفتگوها در مورد وضعیت غزه در اجلاس سران همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) که در سانفرانسیسکو، ایالات متحده برگزار شد، صادر کردند.

انهدام ۱۰ جنگ‌افزار صهیونیست‌ها به دست رزمندگان گردان‌های قدس

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های صبح امروز در دو منطقه الصبره و تل الهوی در جنوب غربی غزه هفت خودرو نظامی و نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم کرده است.

رزمندگان گردان‌های قدس همچنین اعلام کردند در نبردهای جمعه شب با نظامیان اشغالگر در بیت حانون و غرب بیت لاهیا توانستند دو تانک و یک دستگاه بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت‌های تاندوم و آر پی جی منهدم کنند.

انهدام ۱۰ جنگ‌افزار صهیونیست‌ها به دست رزمندگان گردان‌های قدس

نیویورک تایمز: دلیلی برای اثبات ادعای اسرائیل درباره بیمارستان «شفا» وجود ندارد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: بعد از بازدید ۳ تن از روزنامه نگاران این روزنامه از بیمارستان شفای غزه به نظر می‌رسد شواهدی دال بر اثبات ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه حماس از این بیمارستان برای پنهان کردن سلاح‌های خود استفاده کرده و یا آن را تبدیل به مقر فرماندهی خود کرده وجود ندارد.

در ادامه این گزارش آمده است: به خبرنگاران تنها اجازه داده می‌شود از اطراف ساختمان بیمارستان بازدید کنند. ارتش اسرائیل اجازه نمی‌دهد خبرنگاران وارد بخش‌های مختلف بیمارستان شده یا با بیماران و کادر درمان این بیمارستان گفتگو کنند.

شبکه المیادین نیز گزارش داد: اشغالگران صهیونیست تلاش می‌کنند یک داستان دروغین در خصوص بیمارستان شفا سر هم کرده و مدعی شوند که این بیمارستان یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای مقاومت فلسطین با هدف نگه داری از اسرای صهیونیست است.

این در حالیست که حتی رسانه‌های خارجی نیز طی روزهای گذشته به پیدا نشدن تونل‌های ادعایی ارتش رژیم صهیونیستی زیر ساختمان بیمارستان شفا اشاره کرده اند به طوریکه شبکه سی ان ان گزارش داده است که هیچ دلیلی مبنی بر وجود این تونل‌ها زیر بیمارستان شفا وجود ندارد.

دلیلی برای اثبات ادعای اسرائیل درباره بیمارستان «شفا» وجود ندارد

صهیونیست‌ها بازهم بمب‌های فسفری بر سر مردم غزه ریختند

قبل ارتش رژیم صهیونیستی مجدداً با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر غرب آرامستان بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق شرقی شهرهای غزه و رفح را هدف قرار داد.

از سوی دیگر در جریان حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه محله الصبره واقع در شهر غزه ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده اند.

شبکه المیادین صبح امروز گزارش داده بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. در جریان بمباران برخی مناطق مسکونی در نزدیکی بیمارستان النجار واقع در رفح در جنوب نوار غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته ده‌ها حمله هوایی علیه مناطق مختلف نوار غزه به ویژه اطراف بیمارستان اندونزی در این باریکه انجام دادند.

صهیونیست‌ها بازهم بمب‌های فسفری بر سر مردم غزه ریختند

هنوز یک لیتر سوخت به دست مردم غزه نرسیده است

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که بر خلاف ادعاهای اشغالگران صهیونیست، هنوز یک لیتر سوخت وارد نوار غزه نشده است.

وی در ادامه افزود: کمک‌هایی که تاکنون وارد نوار غزه شده بسیار کم بوده و حتی نیازهای اولیه ساکنان این باریکه را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. این در حالیست که تعداد زیادی کفن وارد نوار غزه شده و هیچ کدام از کمک‌های بشردوستانه ای که مردم این باریکه به آن نیاز دارند به دستشان نرسیده است.

خبرنگار المیادین تصریح کرد: چادرهای اطراف بیمارستان شهداالاقصی مملو از پیکرهای شهدای فلسطینی شده است. بخش زیادی از بیماران و نوزادان در سایه نبود تجهیزات پزشکی لازم در معرض خطر واقعی قرار گرفته اند.

در همین راستا یک منبع پزشکی در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که از بامداد امروز دست کم پیکرهای ۶۳ شهید فلسطینی به بیمارستان اندونزی در غزه منتقل شده اند.

هنوز یک لیتر سوخت به دست مردم غزه نرسیده است

مهلت یک ساعته رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان شفا در غزه

یک منبع پزشکی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به کادر درمان، بیماران و آوارگان مستقر در مجتمع پزشکی شفا در غزه مهلت داده است تا طی یک ساعت آینده این مجتمع را تخلیه کنند.

در خبری دیگر، خبرنگار المیادین در شمال نوار غزه گزارش داد که رژیم اشغالگر برای تعطیل کردن بیمارستان اندونزی غزه تلاش می‌کند و این اقدام به فاجعه‌ای واقعی در کل مناطق شمالی نوار غزه منجر خواهد شد.

وی افزود که بخش بزرگی از بیماران و نوزادان نارس بستری در بیمارستان‌های غزه به علت نبود تجهیزات درمانی در معرض خطر شدید قرار دارند. این در حالی است که آنچه به دست «آن‌روا» در نوار غزه رسیده، سرم‌های درمانی و مقداری غذای کنسرو شده است که به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای بیماران و آوارگان نیست.

خیمه‌های اطراف بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح هم که رژیم صهیونیستی مدعی است منطقه امن محسوب می‌شود، مملو از اجساد شهدا بر اثر حملات هوایی است. در تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی در دیرالبلح، یک خانه مسکونی هدف حملات هوایی قرار گرفت و شش نفر از ساکنان آن شهید و شمار زیادی مجروح و به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

مهلت یک ساعته رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان شفا در غزه

حملات شدید هوایی علیه نوار غزه / بمباران مساجد و منازل مسکونی ادامه داد

حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد به طوریکه این جنگنده‌ها مناطق مسکونی در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. در جریان بمباران برخی مناطق مسکونی در نزدیکی بیمارستان النجار واقع در رفح در جنوب نوار غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیدند.

همچنین تعدادی از شهدا و زخمی‌های حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در شمال نوار غزه را به بیمارستان اندونزی منتقل کردند.

جنگنده‌های صهیونیستی یک مسجد بزرگ در اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه را نیز بمباران کردند. منطقه التوبه واقع در اردوگاه جبالیا نیز در معرض حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

نبرد سنگین نیروهای مقاومت در شمال نوار غزه

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و عناصر اشغالگر در مناطق شمالی نوار غزه به ویژه محله الزیتون و غرب بیت لاهیا در شمال این باریکه در جریان است.

اوضاع وخیم بیمارستان‌های غزه

خلیل الدقران سخنگون بیمارستان شهداالاقصی غزه در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد: بیمارستان‌های غزه به شدت از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند و ما نمی‌توانیم برای بیماران و زخمی‌های بستری شده در این بیمارستان‌ها غذا تهیه کنیم.
وی در ادامه افزود: کمبود سوخت و کمک‌های پزشکی در کنار حضور تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی و بیماران و زخمی‌ها در این بیمارستان‌ها باعث شده شرایط بسیار وخیم باشد.

الدقران اضافه کرد: من از جهانیان و جامعه بین الملل می‌خواهم گذرگاه رفح را باز کرده و کمک‌های پزشکی و دارویی به ویژه شیر خشک به دست ساکنان نوار غزه برسانند.

یورش به کرانه باختری و شهادت پنج فلسطینی

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به کرانه باختری یورش بردند به طوریکه عناصر متجاوز به منطقه طوباس حمله کردند.

خبرگزاری وفای فلسطین گزارش داد که در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مقر جنبش فتح در اردوگاه بلاطه واقع در کرانه باختری دست کم پنج فلسطینی به شهادت رسیده و ۲ تن دیگر زخمی شده اند.

الجزیره نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست به اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر