تیم ملی تکواندو دختران با هدایت مهروز ساعی برنز رقابت‌های میکس را از شیاپ چانگ جام جهانی سوغات آورد. در رقابت‌های تیمی، دختران در اولین مبارزه حریف چین نشدند تا خیلی زود از رقابت‌های زنان خداحافظی کنند، اما در ادامه در رقابت‌های میکس مردان و زنان انتقام این شکست را گرفتند، ولی با باخت مقابل […]

- دهان مردم را نمی‌شود بست

تیم ملی تکواندو دختران با هدایت مهروز ساعی برنز رقابت‌های میکس را از شیاپ چانگ جام جهانی سوغات آورد.

در رقابت‌های تیمی، دختران در اولین مبارزه حریف چین نشدند تا خیلی زود از رقابت‌های زنان خداحافظی کنند، اما در ادامه در رقابت‌های میکس مردان و زنان انتقام این شکست را گرفتند، ولی با باخت مقابل برزیل و برد مقابل ساحل عاج، به مدال برنز بسنده کردند.

در حالی که مینو مداح سرمربی تیم ملی ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده را برای حضور در تورنمنت اردن و پاکستان همراهی می‌کرد، مهروز ساعی هدایت تیم را در جام جهانی برعهده گرفت، موضوعی که هجمه‌های زیادی علیه او و هادی ساعی برادرش وارد کرد.

حالا ساعی بعد از این هجمه‌ها معتقد است حرف همیشه هست و دهان مردم را نمی‌شود بست. او همچنین معتقد است تیم ملی توانایی برد مقابل برزیل را داشت و می‌توانست به مدال خوشرنگ‌تری برسد.

 ‌در رقابت‌های تیمی دختران بازی نزدیکی با چین داشتید و به نظر می‌رسد می‌توانستید این تیم را شکست دهید.

متأسفانه تکواندو چه در رقابت‌های تیمی دختران، چه در تیمی مردان و چه در میکس، با قرعه سختی در جام جهانی مواجه شد. همین موضوع هم کمی کار ما را سخت کرد.

در تیمی دختران اگر به چین نمی‌خوردیم و حتی با کره جنوبی روبه‌رو می‌شدیم شرایط برایمان راحت‌تر پیش می‌رفت.

مبارزه با چین همیشه سخت بوده است. بچه‌ها مبارزه را خیلی خوب شروع کردند اما متأسفانه شرایط خوب پیش نرفت. بازی خیلی نزدیک بود اما در نهایت برد قسمت چینی‌ها شد.

‌تجربه سرمربیگری در جام جهانی چطور بود، در این مدت هجمه‌های زیادی به شما وارد شد که به این خاطر که خواهر رئیس فدراسیون هستید هدایت تیم در جام جهانی را به شما داده‌اند.

بحث سرمربیگری اصلاً مطرح نیست چرا که این موضوع برای من مهم نیست. ممکن است عده‌ای از این حرف‌ها زیاد بزنند، مهم نیست پشت سرم چه چیزی می‌گویند. آدم‌هایی که پشت سر کسی قرار دارند، پشت سرش هم حرف می‌زنند.

موضوع این است که در برهه حساسی قرار داریم و لازم بود نعمت‌زاده و بخصوص کیانی در تورنمنت اردن و پاکستان امتیازات لازم برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ را بگیرند، به همین خاطر رئیس فدراسیون تأکید داشت که مینو مداح سرمربی تیم ملی، خود در کنار تیم اصلی حضور داشته باشد. به دلیل طولانی بودن سفر و تداخل این دو تورنمنت با مسابقات جام جهانی، مداح امکان حضور در جام جهانی را نداشت. زمان وزن‌کشی تیم ملی در جام جهانی روز بازگشت مداح از اردن بود، از طرفی او ۳ هفته‌ای در مسابقات بود و به استراحت نیاز داشت تا مجدداً به اردوها بازگردد.

مسابقات جام جهانی هیچ امتیازی در رنکینگ انفرادی تکواندوکاران نداشت و فقط در رنکینگ تیمی اثرگذار بود؛ به همین خاطر هم فدراسیون تصمیم گرفت مداح، کیانی و نعمت‌زاده را همراهی کند و من هم به همراه تیم ملی در جام جهانی حضور داشته باشم.

‌در رقابت‌های میکس انتقام شکست تیمی دختران را از چین گرفتید اما مقابل برزیل کار گره خورد.

 خدا را شکر در رقابت‌های میکس توانستیم انتقام بگیریم و چین را ببریم. حتی تیم دخترانشان از بازیکن برتر خود که در مسابقات گرندپری حضور داشت برای شکست ما استفاده کرد. آنها برای برد روی تیم دخترانشان حساب کرده بودند اما ملیکا میرحسینی و یلدا ولی‌نژاد نمایش بی‌نقصی ارائه دادند و دخترانمان امتیازات خوبی گرفته و بازی را درآوردند، در ادامه هم تیم پسران امتیازات را حفظ کردند و همین باعث شوک چینی‌ها شد.

در رابطه با تیم برزیل باید بگویم که آنها با تیمی قوی پا به این مسابقات گذاشتند و حتی توانستند کره جنوبی را شکست دهند. ما با اختلاف کم راند اول بازی را بردیم ولی راند دوم را با اختلاف ۱۵ تا ۲۰ امتیاز از دست دادیم، راند سوم هم ملی‌پوشان خیلی جنگیدند اما متأسفانه حساسیت این کلاه‌های جدید الکترونیکی خیلی پایین بود و هرچه بازیکنان می‌زدند امتیاز نمی‌دادند. ما رفته بودیم که برزیل را بزنیم اما آنها تیم ضعیفی نبودند، متأسفانه بازی گره خورد و وقتی باختیم شوکه شدیم.

تیم ما سرتر بود اما هرچه زدیم به در بسته خورد، یک جاهایی هم داوری اشتباه کرد و باعث شد اختلاف امتیازمان با برزیل بیشتر شود.

 ‌در نگاهی کلی شرایط دختران را برای گرفتن سهمیه المپیک چطور می‌بینید؟

فرصت زیادی تا المپیک باقی نیست و در این چند ماه آخر فقط و فقط تمرکزمان روی المپیک است.

برنامه‌ریزی خوب و خاصی برای کیانی و نعمت‌زاده که شرایطشان در رنکینگ المپیک بهتر است، داریم. یک جورهایی خیالمان از ناهید کیانی راحت شده است و حالا تمرکزمان روی این است که نعمت‌زاده هم بتواند المپیکی شود تا خیالمان از دو سهمیه المپیک راحت شود. از آن طرف هم ما فقط دنبال کسب سهمیه نیستیم، همه تمرکز و نگاهمان به مدال المپیک است و تلاش می‌کنیم تا دخترانمان از شیاپ چانگ المپیک پاریس دست پر برگردند.

منبع: خبـر ورزشی