به گزارش زیرنویس، حل مشکلات آبی مشترک ایران و ترکیه همواره مورد توجه دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران بوده است. این مهم در دولت سیزدهم نیز با جدیت پیگیری شد و اولین جلسه کمیته مشترک همکاری‌های آبی ایران و ترکیه در سال ۱۴۰۰ با سفر محمد جوان‌بخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا […]

به گزارش زیرنویس، حل مشکلات آبی مشترک ایران و ترکیه همواره مورد توجه دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران بوده است.

این مهم در دولت سیزدهم نیز با جدیت پیگیری شد و اولین جلسه کمیته مشترک همکاری‌های آبی ایران و ترکیه در سال ۱۴۰۰ با سفر محمد جوان‌بخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در صدر هیئتی پنج نفره در محل وزارتخانه جنگلداری و زراعت ترکیه برگزار شد و به دنبال آن نیز وزیر نیرو به آنکارا سفر کرده و طرح موضوع تشکیل دومین جلسه کمیته همکاری آبی در تهران مطرح شد.

در پی تداوم و جدیت وزارت نیرو در تشکیل این جلسات و پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت امور خارجه، فردا دومین جلسه کمیته مشترک همکاری‌های آبی ایران و ترکیه در تهران به ریاست جوان‌بخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از طرف جمهوری اسلامی ایران و ابوبکر گیزلی گیدر معاون وزارت جنگلداری و زراعت جمهوری ترکیه برگزار خواهد شد.

در این نشست موضوعات مورد علاقه طرفین از جمله تعیین چهارچوب‌ها و سازوکارهای لازم برای توسعه همکاری‌های مشترک آبی بین دو کشور به ویژه در رابطه با رودخانه فرامرزی ارس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این جلسه با توجه به سال‌ها پیگیری جمهوری اسلامی ایران به منظور جلب مشارکت مقامات ترکیه در حل مشکلات آبی مشترک دو کشور به خصوص در حوضه رودخانه ارس، با روی کار آمدن دولت سیزدهم شتاب گرفته و فردا به میزبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، شاهد دیدار و گفتگوی مقامات رسمی دو کشور خواهیم بود.

منبع خبر: رکنـا