مدیران باشگاه پرسپولیس در صورت امتناع لوکادیا و باشگاه چینی از پرداخت جریمه می توانند شکایت خود را به نهاد انضباطی فیفا بکشانند تا رقمی که این بازیکن محکوم شده است را دریافت کنند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، «یورگن لوکادیا» مهاجم هلندی – کوراسائویی روز ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ با عقد قراردادی با سروصدای زیاد به تیم فوتبال پرسپولیس تهران پیوست و به یکی از بهترین خریدهای خارجی تاریخ لیگ برتر از لحاظ رزومه و کارنامه ورزشی تبدیل شد.

لوکادیا با اینکه دیرتر از سایر بازیکنان در تمرینات این تیم حضور یافت اما خیلی زود توانست به یکی از مهره‌های هجومی سرخ‌ها تبدیل شود و در ۹ دیداری که برای پرسپولیس به میدان در ۶ بازی موفق به گلزنی شد تا محبوب هواداران پرسپولیس شود.

در حالی که پرسپولیس و لیگ برتر ایران در سال‌های اخیر از نداشتن چنین بازیکن با کیفیت خارجی رنج می‌بردند او با وجود فیزیک نامناسبی که داشت توانست کیفیت خود را نشان دهد و تبدیل به مهره خطرناک برای سرخ‌های تهران شد.

اما همه چیز وقف مراد پرسپولیسی‌ها پیش نرفت و درست زمانی که پرسپولیسی‌ها بیش از هر چیز به دنبال درخشش این بازیکن در دیدار مقابل استقلال تهران بودند، او در ۲۷ آذر ۱۴۰۱ تهران را به مقصد کشورش ترک کرد و مدیران پرسپولیس نتوانستند مانع از خروج این بازیکن از ایران شوند.

محرومیت سنگین در انتظار مهاجم سابق سرخ‌ها/ پرسپولیس باید چه کند؟

جدایی رسمی لوکادیا از پرسپولیس و قرارداد با باشگاه چینی

در تاریخ اول دی ۱۴۰۱ باشگاه پرسپولیس رسماً اعلام کرد که لوکادیا قرارداد خود را به طور یکطرفه فسخ کرده است و دیگر حاضر به بازگشت به تهران نیست. پس از این موضوع مدیران باشگاه پرسپولیس از طریق مراجع قانونی از این بازیکن به دلیل فسخ غیرقانونی قراداد به فیفا شکایت کردند و خواستار دریافت غرامت از این بازیکن شدند.

پس از گذشت مدتی و در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲، با اعلام باشگاه کانگژو مایتی لاینز چین لوکادیا با عقد قراردادی به این تیم پیوست. پس از این موضوع باشگاه پرسپولیس از لوکادیا و این باشگاه چینی به دلیل قرارداد غیرقانونی به فدراسیون جهانی فوتبال فیفا شکایت کرد. عملکرد خوب لوکادیا در تیم کانگژو هم ادامه داشت و او در ۲۴ بازی برای این تیم توانست ۷ گل به ثمر برساند تا حسرت هواداران پرسپولیس همچنان ادامه داشته باشد.

محکومیت ۳۲۴ هزار دلاری لوکادیا

در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ و با اعلام فیفا باشگاه چینی و لوکادیا در پرونده شکایت پرسپولیس محکوم شدند و این بازیکن موظف شد تا ظرف ۴۵ روز، ۳۲۴ هزار و ۲۰۰ دلار به حساب باشگاه پرسپولیس بابت فسخ غیرقانونی قرارداد خود پرداخت کند.

امروز شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ آخرین روز مهلت لوکادیا بابت پرداخت این مبلغ به حساب باشگاه پرسپولیس است و تا زمان انتشار این گزارش باشگاه پرسپولیس هنوز واریز این مبلغ از سوی مهاجم هلندی – کوراسائویی را تأیید نکرده است.

محرومیت سنگین در انتظار مهاجم سابق سرخ‌ها/ پرسپولیس باید چه کند؟

در همین خصوص رضا شاه منصوری کارشناس حقوقی فوتبال در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که اگر لوکادیا تا پایان زمان قانونی امروز نتواند مبلغ ۳۲۴ هزار و ۲۰۰ دلار را به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کند از لحاظ حقوقی با چه تنبیهاتی از سوی فیفا مواجه خواهد شد، اظهار داشت: لوکادیا طبق قانون و به دلیل نقض مفاد قرارداد با باشگاه پرسپولیس از سوی فیفا محکوم به پرداخت این مبلغ شده است، باشگاه کانگژو مایتی لاینز چین هم به دلیل تحریک بازیکن (لوکادیا) به انجام قرارداد مجرم شناخته شده است و به صورت تضامنی در پرداخت این مبلغ مسئولیت دارد. همچنین این باشگاه به مدت سه پنجره نقل و انتقالاتی پیوسته و تا زمان واریز مبلغ مذکور محروم شده بود.

امکان محرومیت بیشتر برای لوکادیا و باشگاه چینی

او ادامه داد: اگر در مهلت قانونی امروز محکوم علیه (باشگاه چینی و لوکادیا) نتوانند مبلغ مورد نظر را به باشگاه پرسپولیس پرداخت کنند، با درخواست محکوم له (باشگاه پرسپولیس) پرونده از کمیته حل اختلاف فیفا به کمیته انضباطی این نهاد ارجاع داده خواهد شد و پس از بررسی مسئولان این مرجع، ممکن است جریمه مالی سنگین‌تری را به لوکادیا و باشگاه چینی متحمل کنند.

حتی این امکان وجود دارد که محرومیت بیشتری را برای این مهاجم در نظر بگیرند و از تیم کانگژو هم امتیاز کسر شود. اما همه اینها منوط به این است که مدیران پرسپولیس درخواست خود را به فیفا ارسال کنند تا این پرونده در نهاد انضباطی فدراسیون جهانی مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: مـهر