رونمایی از قانون جدید آفساید در فوتبال از فصل آینده
رونمایی از قانون جدید آفساید در فوتبال از فصل آینده

فوتبال از فصل آینده تغییرات مهمی خواهد کرد و یکی از مهمترین تغییراتی که در راه است، تغییری است که در قانون آفساید به پیشنهاد آرسن ونگر رخ خواهد داد. در قانون پیشنهادی ونگر، بازیکن مهاجم در صورتی در موقعیت آفساید قرار می‌گیرد که «تمام بدن» او از بازیکن مدافع جلوتر باشد. این قانون در […]

قانون جدید آفساید.فوتبال - رونمایی از قانون جدید آفساید در فوتبال از فصل آینده

فوتبال از فصل آینده تغییرات مهمی خواهد کرد و یکی از مهمترین تغییراتی که در راه است، تغییری است که در قانون آفساید به پیشنهاد آرسن ونگر رخ خواهد داد.

در قانون پیشنهادی ونگر، بازیکن مهاجم در صورتی در موقعیت آفساید قرار می‌گیرد که «تمام بدن» او از بازیکن مدافع جلوتر باشد. این قانون در فوتبال جوانان سوئد مورد آزمایش قرار گرفته و به نظر می‌رسد در نشست آینده قانون‌گذاران فوتبال برای اجرای رسمی آن رای‌گیری خواهد شد. تست‌های اولیه نتایج را رضایت‌بخش توصیف می‌کنند و فیفا به شدت بازنگری در آفساید را برای فوتبال تهاجمی مفید می‌بیند.

البته به جز آفساید، تغییرات دیگر هم در راه است. اخراج موقت و کارت زرد برای بازیکنی به جز کاپیتان که به داور مسابقه اعتراض می‌کند در فصل ۲۵-۲۰۲۴ به صورت آزمایشی در سطح اول فوتبال مورد استفاده قرار می گیرد. قانون اخراج موقت نیز در سال ۲۰۱۷ تصویب و در فوتبال پایه و پیشکسوتان اجرا شد. IFAB معتقد است اخراج موقت یک بازیکن تاثیر مثبتی روی برخورد او و سایر بازیکنان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران