خطر مرگ در این عمل‌های جراحی زیبایی بالا است
خطر مرگ در این عمل‌های جراحی زیبایی بالا است

خبرآنلاین نوشت: علیرضا صابری، دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می‌گوید: «افراد غیرمتخصص وارد حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی شده‌اند، طوری‌که تبلیغات‌شان سبب شده حتی توریسم هم به دام‌شان بیفتد، عوارض این عمل‌ها زیاد شده لذا وجهه پزشکی کشور را دارد مختل می‌کند.» موارد مرگ‌ومیر بعد از جراحی زیبایی بیشتر شده، این مورد […]

- خطر مرگ در این عمل‌های جراحی زیبایی بالا است

خبرآنلاین نوشت: علیرضا صابری، دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می‌گوید: «افراد غیرمتخصص وارد حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی شده‌اند، طوری‌که تبلیغات‌شان سبب شده حتی توریسم هم به دام‌شان بیفتد، عوارض این عمل‌ها زیاد شده لذا وجهه پزشکی کشور را دارد مختل می‌کند.»

موارد مرگ‌ومیر بعد از جراحی زیبایی بیشتر شده، این مورد را تایید می‌کنید؟

متاسفانه با توجه به پرونده‌هایی که وجود دارد تعداد موارد مرگ‌ومیر و عوارض بعد جراحی‌های زیبایی دارد بیشتر می‌شود، این هم به‌خاطر ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه است که مهارت و علم روز ندارند. یکی از دغدغه‌های ما همین مسئله شده است. تبلیغات‌های فریبنده سبب می‌شود آدم‌ها گمان کنند هر کاری را برای هر کسی می‌شود انجام داد، درحالی‌که برای یک جراحی زیبایی با کمترین عوارض شما حتما باید دقیق معاینه شوید و این نیاز است به پزشک درستی مراجعه کرده باشید.

خطر مرگ برای کدام عمل‌ها بیشتر است؟

این احتمال برای عمل‌های زیبایی ساده مانند جراحی بینی و لیفت صورت کمتر است. هرچقدر زمان عمل جراحی طولانی‌تر شود و فرد بیماری زمینه‌ای داشته باشد ریسک را بیشتر می‌کند و از طرفی تمام عمل‌های جراحی چنانچه توسط متخصص مربوطه و در محل و فضای مناسب انجام نشود مرگ بار خواهد بود.

همان‌طورکه صحبت شد افراد غیرمتخصص به جراحی زیبایی ورود کردند، اما این افراد برای انجام جراحی بالاخره نیاز به اتاق عمل یا کلینیک دارند، شنیده می‌شود بیمارستان‌هایی هستند که اتاق عمل اجاره می‌دهند، این درست است؟

بله متاسفانه به دلیل سودجویی در برخی موارد اتفاق می‌افتد، چند مورد آن هم جدیداً اتفاق افتاد که خوشبختانه با نظارت دقیق شناسایی و برخورد شد. البته این موارد فعلا کم است اما افزایش و تکرار آن نگران کننده شده است، برای همین ناراحت کننده هستند.

یکی از مواردی که افراد مجبور می‌شوند به فرد غیر متخصص مراجعه کنند مباحث مالی هست، چراکه مثلاً فردی که بدون داشتن مدرک جراحی زیبایی انجام می‌دهد یا مهارت کافی ندارد احتمال زیاد هزینه کمی هم برای جراحی می‌گیرد، ضمن این‌که اشتیاق به انجام عمل زیبایی وجود دارد، این را چه‌طور می‌شود حل کرد؟

ارزان بودن جراحی زیبایی و دسترسی آسان به افراد غیر متخصص سبب شده تعداد متقاضی افزایش پیدا کند. یکی از راه‌هایی که کشورهای دیگر توانستند تقاضا را کم کنند نظارت دقیق بر خدمات بود تا هرکسی نتواند سراغ این مسئله برود، تعرفه‌های جراحی زیبایی باید درست شود، وقتی یک تقاضایی وجود دارد و توسط افراد غیر متخصص ارزان و قابل دسترس ارائه می شود ،بنابراین بیشتر انجام می‌شود.

پر ریسک‌ترین(خطر) عمل زیبایی کدام است؟

بیشتر مربوط به عمل ساکشن و شکم است.

منبع: اطلاعات انلاین