جواد نکونام سرمربی کنونی استقلال ۹ سال قبل در مورد رویارویی‌های تیم ملی با کره جنوبی و گل‌های حساس فوتبال ایران حرف‌های بسیار جالبی به خبرورزشی زده بود.

جواد نکونام اگرچه حالا در عرصه باشگاهی فعالیت می‌کند اما هیچ‌کس نمی‌تواند منکر نقش مهم او در تیم ملی فوتبال کشورمان شود. نکونام حضوری تقریبا ۱۷ ساله در تیم ملی ایران به عنوان فوتبالیست داشت و اتفاقات بسیار زیادی را در این تیم به چشم دید.

سرمربی کنونی استقلال روز ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۹۳ در آستانه جدال دوستانه ایران و کره جنوبی با زیرنویس به عنوان کاپیتان تیم ملی مصاحبه جالبی انجام داد و پیرامون تقابل با چشم‌بادامی‌ها و گل‌های حساس فوتبال ایران به ما حرف‌های مهمی زد. جواد ابتدا به سابقه گل‌زنی خودش و رضا قوچان‌نژاد به کره‌ای‌ها اشاره کرد و گفت: من در بازی رفت مقابل کره جنوبی در چارچوب پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ گل زدم و رضا قوچان‌نژاد این کار را در بازی برگشت تکرار کرد. هر دو مسابقه را هم با نتیجه یک بر صفر بردیم و آن ۶ امتیاز موجب شد به جام جهانی برزیل صعود کنیم. گل من به کره جنوبی در تهران خیلی خوشگل نبود ولی خیلی مهم بود. داستان گل رضا اما کاملا تفاوت داشت او چون در ایران زندگی نمی‌کرد و در فضای فوتبال ما نبود، نمی‌دانست گلی که در سئول به کره جنوبی زد با ایران چه کار کرد.

سرمربی استقلال در ادامه با اشاره به گل‌های حساس فوتبال ایران در عرصه ملی، به گل خداداد عزیزی مقابل استرالیا در ملبورن اشاره کرد و ادامه داد: بعضی از گل‌ها برای همیشه ماندگار هستند برای مثال گل خداداد عزیزی به استرالیا؛ با آن گل تمام ایران رفت روی هوا.

مصاحبه نکونام سال ۱۳۹۳

منبع: خبـر ورزشی