شکایت محمدرضا گلزار از شاهین صمدپور و پاسخ آقای خبرنگار + ویدئو
شکایت محمدرضا گلزار از شاهین صمدپور و پاسخ آقای خبرنگار + ویدئو

پس از شکایت محمدرضا گلزار از ۲ تن از اهالی رسانه، حسین لامعی و بهمن بابازاده که پیش تر مدعی اجاره ی سیاهی‌ لشکر توسط این بازیگر به عنوان طرفدار خود شده بودند، شاهین صمدپور خبرنگار و مستندساز مستقل نیز از شکایت گلزار از خود خبر داده است.

در هفته های گذشته، پس از مطرح شدن این ادعا از سوی حسین لامعی و بهمن بابازاده، شاهین صمدپور نیز در یک استوری اینستاگرامی بدون اشاره به نام محمدرضا گلزار به موضوع استخدام سیاهی لشکر توسط برخی سلبریتی های ایرانی پرداخته بود. با این حال، به گفته ی صمدپور گلزار به اتهام های اخلال در نظم و آسایش عمومی، انتشار اکاذیب از طریق رایانه و توهین به اشخاص عادی از وی شکایت کرده است.

محمدرضا گلزار شاهین صمدپور

صمدپور در پستی اینستاگرامی نوشت:

آقای گلزار به جرایم عجیب زیر از من شکایت کرده

(( نشر اکاذیب، توهین به اشخاص، اخلال در نظم و آسایش عمومی! ))

البته که شکایت حق همه‌ی افراد جامعه‌ست، اما خواستم من هم نکته‌ای رو عرض کنم:

از دو دهه پیش که کار‌ گزارشگری رو شروع کردم بارها و بارها ازم شکایت شده؛ از افراد حقیقی و حقوقی تا موسسه بازیگری و کارخونه کیک سازی تا مدعی العموم و غیره.

اما با افتخار تو تمام این سال‌ها حتا یک بار از کسی شکایت نکردم، اگر کسی نقد منصفانه‌ای بهم داشته پذیرفتم اگر به نظرم منصفانه نبوده ازش رد شدم، اگر خودم رو در مظان تهمت و اتهام دیگران دیدم در صورتی که شرایطش موجود بوده از خودم صادقانه دفاع کردم اگر نه بالاجبار سکوت کردم.

اما هیچ وقت، حتا یک بار از کسی شکایت نکردم، چون به نظرم اهل رسانه و کسی که تریبون داره کارش آگاه سازیه نه شکایت کشی.

این خبرنگار ویدئویی نیز ضمیمه ی این پست کرده که در آن می گوید: «کسی که رسانه و تریبون داره، اگه جواب قانع کننده داشته باشه به مخاطبش ارائه میکنه. کسی که شکایت میکنه، از ابزار فشار و دادگاه استفاده میکنه برای بریدن صدای منتقد، احتمالاً جواب منطقی در آستینش نداشته.»

ویدئو شکایت محمدرضا گلزار از شاهین صمدپور

صمدپور همچنین تصویری از شکایت گلزار را منتشر و از اتهامات وارد شده به خود از سوی گلزار ابراز تعجب کرد.

محمدرضا گلزار شاهین صمدپور

در هفته های گذشته پس از آنکه تصاویری از ازدحام جمعیت برای دیدار با محمدرضا گلزار در یکی از بازارهای موبایل تهران منتشر شد، حسین لامعی، منتقد سینما و بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی مدعی شدند این افراد نه طرفداران واقعی گلزار، بلکه سیاهی لشکرهایی هستند که در ازای دریافت پول به عنوان هوادار در چنین موقعیت هایی حضور پیدا می کنند. آن ها این بازیگر مشهور را به صحنه سازی برای محبوب نشان دادن خود متهم کرد.

چند روز قبل، این ۲ چهره ی رسانه ای در صفحات شخصی‌ شان در اینستاگرام از شکایت محمدرضا گلزار از خود خبر دادند. اخلال در نظم و آسایش عمومی، انتشار اکاذیب از طریق رایانه و توهین به اشخاص عادی، اتهاماتی بود که در شکایت گلزار از حسین لامعی و بهمن بابازاده مطرح شده بود.

محمدرضا گلزار شاهین صمدپور

گلزار پیش از این هم سابقه ی شکایت از اهالی رسانه را دارد.

در سال ۱۴۰۰، پوریا ذوالفقاری، منتقد سینما مدعی شد این بازیگر مشهور بابت اجرای خود در مسابقه «هفت خان» که از شبکه نمایش خانگی پخش می شد ۱۸ میلیارد تومان دریافت کرده است، ادعایی که سر و صدای زیادی به پا کرد و محمدرضا گلزار را به خاطر دریافت این دستمزد هنگفت با انتقادات زیادی مواجه ساخت.

گلزار اما در برابر این ادعا سکوت نکرد و از ذوالفقاری رسماً شکایت کرد. این اقدام گلزار البته واکنش های منفی زیادی را به دنبال داشت و بسیاری هدف از آن را ایجاد رعب و وحشت و بستن دهان منتقدان تعبیر کردند.

به گزارش زیرنویس،پوریا ذوالفقاری بعدها درباره ی نتیجه ی پرونده شکایت گلزار از وی نوشت: «برای نشر اکاذیب اول در دادسرا قرار منع تعقیب صادر شد. پروندهٔ دوم که شامل سه اتهام بود به دادگاه رفت. آن‌جا هم بابت دو اتهام افترا و نشراکاذیب حکم تبرئه صادر شد و برای توهین جریمهٔ نقدی. در مرحلهٔ تجدیدنظر به علت فقدان سابقهٔ کیفری همین جریمهٔ نقدی به مدت یک‌سال به حالت تعلیق درآمد و پرونده مختومه شد.»

منبع:روزیاتو