صعود لاله‌های نارنجی به یورو ۲۰۲۴/ فرانسه پرگل‌ترین پیروزی تاریخش را کسب کرد
صعود لاله‌های نارنجی به یورو ۲۰۲۴/ فرانسه پرگل‌ترین پیروزی تاریخش را کسب کرد

در ادامه مسابقه مقدماتی یورو ۲۰۲۴، شنبه شب چند دیدار برگزار شد. در گروه B تیم ملی هلند در ورزشگاه یوهان کرایف آرنای شهر آمستردام میزبان ایرلند بود که با یک گل به پیروزی رسید. ووت وخهورست در دقیقه ۱۲ تک گل این مسابقه را برای لاله‌های نارنجی به ثمر رساند. هلند با این پیروزی […]

- صعود لاله‌های نارنجی به یورو ۲۰۲۴/ فرانسه پرگل‌ترین پیروزی تاریخش را کسب کرد

در ادامه مسابقه مقدماتی یورو ۲۰۲۴، شنبه شب چند دیدار برگزار شد.

در گروه B تیم ملی هلند در ورزشگاه یوهان کرایف آرنای شهر آمستردام میزبان ایرلند بود که با یک گل به پیروزی رسید. ووت وخهورست در دقیقه ۱۲ تک گل این مسابقه را برای لاله‌های نارنجی به ثمر رساند. هلند با این پیروزی صعودش را به یورو ۲۰۲۴ قطعی کرد.

در دیگر بازی این گروه فرانسه با ۱۴ گل مهمانش جبل الطارق را در هم کوبید. این پرگل‌ترین برد تاریخ فرانسه بود که در شب هت تریک کیلیان ام باپه بدست آمد.   گل‌های خروس‌ها را در این مسابقه سانتوس (۳ گل به خودی)، تورام (۴)، زائر امری (۱۶)، ام باپه (۳۰ از روی نقطه پنالتی، ۷۴ و ۸۲)، کلاوس (۳۴)، کومان (۳۶ و ۶۵)، فوفانا (۳۷)، رابیو (۶۳)، دمبله (۷۳) و ژیرو (۸۹ و ۱+۹۰) به ثمر رساندند.

در جدول این گروه، فرانسه که از قبل صعودش را قطعی کرده بود با هفت پیروزی از هفت مسابقه و ۲۱ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های هلند و یونان با ۱۵ و ۱۲ امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند و در فاصله یک بازی مانده تا پایان بازی‌های گروه، تکلیف دو تیم صعود کننده مشخص شد.

در گروه I هم سوئیس و کوزوزو به تساوی یک بر یک رسیدند و بلاروس با یک گل آندورا را مغلوب کرد. در جدول این گروه هم تیم‌های رومانی و یوئیس صعودشان را به یورو ۲۰۲۴ قطعی کردند.

از ساعتی قبل هم بازی‌های گروه D برگزار شد که در مهمترین آن‌ها تیم ملی کرواسی میزبان خود لتونی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. لاورو مایر در دقیقه ۷ و آندری کراماریچ در دقیقه ۱۶ گل‌های این بازی را برای کروات‌ها به ثمر رساندند.

پیش از این بازی، دیگر تیم‌های گروه D، ارمنستان مقابل میهمانش ولز به تساوی یک – یک بسنده کرد.

با این نتایج، کرواسی ۱۳ امتیازی شد و جای ولز را در رده دوم جدول گرفت تا شانس صعود خود به مرحله نهایی را افزایش دهد.  کروات‌ها در دور پایانی مسابقات روز سه‌شنبه ۳۰ آبان میزبان آندورا است و همزمان با آن ولز میزبان ترکیه خواهد بود.

در این گروه ترکیه صدرنشین با ۱۶ امتیاز صعودش را قطعی کرده است، ولز با ۱۱ امتیاز در رده سوم است و هنوز شانس صعود دارد. ارمنستان ۸ امتیازی و لتونی ۳ امتیاز نیز در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران