به گزارش خبرنگار مهر، سلمان محمدی شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور اعضا در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طرح توزیع شیر رایگان بین دانش آموزان ابتدایی طی سال تحصیلی جاری بعد از ۶ سال مسکوت ماندن با دستور […]

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان محمدی شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور اعضا در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طرح توزیع شیر رایگان بین دانش آموزان ابتدایی طی سال تحصیلی جاری بعد از ۶ سال مسکوت ماندن با دستور رئیس جمهور اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در چند مدرسه استان کرمانشاه شیر رایگان توزیع می‌شود، افزود: طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی شهری و روستایی این استان از ابتدای آذرماه سال جاری به تدریج آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هدف این طرح را تأمین سلامت جسمی دانش آموزان در راستای فرایند یادگیری دانست و گفت: علاوه بر مدارس ابتدایی، در کلاس‌های روستایی چند پایه که تعدادی پیش دبستانی در این کلاس‌ها حضور دارند شیر رایگان نیز بین این دانش آموزان پیش دبستانی نیز توزیع می‌شود.

محمدی در ادامه سخنانش به دیگر مصوبات و دستور کارهای این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از مباحث این جلسه بحث ضرورت تأمین و ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی توسط احداث کنندگان های جدید شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی بود که باید در این شهرک‌ها پیوست فرهنگی لحاظ شود و مورد تأیید استاندار نیز قرار گرفت.

وی توضیح داد: با وجود اینکه قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش بر ضرورت احداث مدرسه و فضای آموزشی و پرورشی همزمان با اجرای پروژه‌های انبوه سازی تاکید کرده است اما متأسفانه برخی از انبوه سازان از اجرای این قانون امتناع کرده و مشکلات زیادی را برای اولیا و دانش آموزان ساکن در این مجتمع‌ها ایجاد کرده است.

مجتمع‌های مسکونی در حال احداث کرمانشاه نیازمند فضای آموزشی است

محمدی با بیان اینکه بخشی از مجتمع‌های مسکونی احداث شده در شهر کرمانشاه به علت افزایش تراکم تعداد دانش آموز با کمبود فضای آموزشی مناسب مواجه است، اضافه کرد: این اداره کل برای رفع مشکلات مجتمع‌های مسکونی فاقد مدرسه اقدام به مکاتباتی با شهرداری‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط کرده، اما تاکنون به علت موانع موجود از قبیل عدم پیش‌بینی زمین مناسب، کمبود فضای مناسب و عدم اختصاص اعتبارات لازم اقدام مؤثری در این زمینه انجام نشده است.

به گفته وی، مجتمع مسکونی امیریه شهرک پردیس و پروژه مسکن مهر دولت آباد در ناحیه یک، مسکن مهر رازی در ناحیه ۲ و منطقه فرهنگیان فاز ۲، کارمندان و ۲۲ بهمن در ناحیه سه با تراکم تعداد دانش آموز به علت کمبود فضای آموزشی مناسب مواجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس پسرانه این استان خبر داد و گفت: در این طرح نرمش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و مرشدی با ترویج نگرش بازوبند پهلوانی تا شهادت در مدارس اجرا می‌شود.

محمدی توضیح داد: در طرح شهید طوقانی در هر ناحیه شهر کرمانشاه ۲۵ دانش آموز و در مجموع ۷۵ دانش آموز پسر در دوره ابتدایی با اولویت پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی جهت مرشد خانی انتخاب و تربیت می‌شوند.

وی اهداف این طرح را اجرای نظام‌مند و هدفمند ورزش صبحگاهی، تلفیق ورزش با معنویت، اخلاق و ذکر نام و یاد مولای متقیان حضرت علی (ع)، ارتقای سطح سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان، توسعه فرهنگ پهلوانی، فداکاری، جوانمردی و احیای فضائل اخلاقی، آشنایی دانش آموزان با ورزش باستانی و زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی و جوانمردی اعلام کرد.

محمدی به در پیش بودن هفته پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی و علمی برای اجرای کیفی و اثربخش برنامه‌های هفته پژوهش در حوزه آموزش و پرورش استفاده شود.

منبع: مـهر