رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری: به خاطر پول و آبروی کشور اعزام‌ها فقط باید کیفی باشد
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری: به خاطر پول و آبروی کشور اعزام‌ها فقط باید کیفی باشد

رسول اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد کسب سهمیه المپیک در دوچرخه سواری جاده اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم فعلا یک سهمیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بخش جاده که گلِ مسابقات المپیک است را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کنیم. این برای ما خیلی مهم بود که به خاطر حضورمان در مسابقات مختلف به این سهمیه برسیم. برنامه ما […]

رسول اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد کسب سهمیه المپیک در دوچرخه سواری جاده اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم فعلا یک سهمیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بخش جاده که گلِ مسابقات المپیک است را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کنیم. این برای ما خیلی مهم بود که به خاطر حضورمان در مسابقات مختلف به این سهمیه برسیم. برنامه ما این بود که اعزام‌هایمان کیفی باشد و از این برنامه هم نتیجه گرفتیم. با وجود تمام مشکلاتی که دوچرخه سواری دارد، کسب این سهمیه ارزشمند بود و خوشحالم که شرمنده مردم نشدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا الان رکاب زن دوچرخه‌سواری داریم که بتواند در المپیک رکاب بزند، گفت: سعی می‌کنیم در ۸-۷ ماهی که باقی مانده یک نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آماده کنیم. اینکه حالا چه کسی باشد در پی این ماه‌ها باید کمیته فنی بررسی کند و نظر بدهد. چیزی که خیلی مشهود است رویکرد جوان‌گرایانه است. ما ناگزیر به این کار هستیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد اینکه شانس علی لبیب برای حضور در المپیک چقدر است گفت: با توجه به اینکه لبیب علمکرد خوبی در بازی‌های آسیایی داشت شانس زیادی برای حضور در المپیک دارد اما هنوز چیزی قعطی نیست. وی در حال حاضر در قالب یک تیم اماراتی حضور دارد و لژیونر شده است. سعی می‌کنیم در این مدت از یک مربی خارجی هم به عنوان مشاور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دو سه گزینه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدنظر داریم و در حال بررسی هستیم. البته دوچرخه سواری ما فعلا این قابلیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد که از یک مربی خارجی تمام وقت استفاده کنیم.

اسدی با اشاره به اعزام‌های کیفی گفت: اعزام‌های ما در مسابقات مهم مانند قهرمانی آسیا فقط باید کیفی باشد. در این اعزام‌ها فقط بحث پول مطرح نیست بلکه حیثیت، آبرو و اعتبار یک کشور هم در میان است. ما نمی‌توانیم در قهرمانی آسیا به دنبال تجربه اندوزی باشیم و مثلا یک رکاب‌زن جوان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با هزینه سنگین اعزام کنیم و آنجا نتواند هیچ نتیجه‌ای بگیرد. این فرهنگ باید در دوچرخه سواری ما جا بیفتد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: ما در طول سال سه قهرمانی آسیا داریم و اگر بخواهیم برای هر کدام ۱۵-۱۰ نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعزام کنیم در طول سال حدود ۵۰ نفر باید اعزام کنیم که این هزینه‌های سنگینی دارد. متأسفانه این بد جا افتاده که هر کسی می‌خواهد به قهرمانی اسیایی یا تورنمنت‌های مهم دیگر اعزام شود. زمانی هم که ما اعزام نمی‌کنیم، شروع به انتقاد می‌کنند، درحالی‌که همان‌طور که گفتم بحث پول مطرح نیست و ما نباید در آسیا زنگ تفریح شویم.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌





منبع: فارس