این روزها همه‌جا صحبت از بحرانی بودن شرایط پرسپولیس و نتایج ضعیف یحیی گل‌محمدی است، در حالی که سرخ‌پوشان برای جبران فرصت دارند

پرسپولیس, فوتبال, لیگ برتر, یحیی گل محمدی - سرخ‌ها می‌توانند کامبک بزنند اگر...

برخی از پیشکسوتان پرسپولیس از جمله مرتضی فنونی‌زاده خواستار استعفای محترمانه یحیی گل‌محمدی شده و معتقدند او دیگر حرف تازه‌ای برای پرسپولیس ندارد، این درحالی است که آمار چیز دیگری می‌گوید.

پس از جدایی برانکو در پایان لیگ هجدهم، پرسپولیس لیگ نوزدهم را با شرایط عجیبی آغاز کرد. پرسپولیس در این فصل کار خود را با گابریل کالدرون آغاز کرد و با یحیی گل‌محمدی به پایان رساند و شروعی به مراتب ضعیف‌تر از پرسپولیسِ لیگ بیست‌وسوم با کالدرون داشت؛ به‌طوری‌که سرخ‌پوشان پایتخت در ۹ بازی ابتدایی توانستند تنها ۱۶ امتیاز به‌دست آورند اما با این وجود، پرسپولیسی‌ها در پایان موفق شدند با اقتدارعنوان قهرمانی را از آن خود کنند که رکوردی جالب‌توجه محسوب می‌شود!

اما در لیگ بیستم، یحیی گل‌محمدی در اولین فصلی که از ابتدا روی نیمکت پرسپولیس نشست، در ۹ بازی ابتدایی‌ تنها ۱۵ امتیاز به‌دست آورد که این ضعیف‌ترین شروع پرسپولیس در تمامی سال‌های قهرمانی سرخ‌ها در لیگ برتر محسوب می‌شود اما با این‌حال، سرخ‌ها با هدایت گل‌محمدی توانستند در لیگ بیستم با ۶۷ امتیاز قهرمان رقابت‌ها شوند.

پرسپولیس در فصل گذشته توانست هشتمین‌بار قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر را با هدایت یحیی گل‌محمدی به‌دست آورد. مقایسه کارنامه فصل گذشته با فصل جاری سرخ‌ها در شروع کار حکایت از آن دارد که پرسپولیس در فصل گذشته در ۹ مسابقه توانسته بود ۱۸ امتیاز به‌دست آورد و در فصل جدید هم ۱۷ امتیاز در کارنامه سرخ‌ها در طول ۹ مسابقه دیده می‌شود. البته که امتیاز به‌دست آمده برای تیمِ گل‌محمدی در مستطیل سبز، ۱۸ امتیاز بوده و یک امتیاز از آن‌ها کسر شده تا عملاً در مستطیل سبز، کارنامه فصل جاری و فصل گذشته پرسپولیس تفاوتی با یکدیگر نداشته باشند!

نکته امیدوارکننده برای هواداران پرسپولیس، تجربه تکراری یحیی گل‌محمدی و آمار خوب او پس از هفته‌های آغازین بوده است. سرمربی کنونی پرسپولیس استاد کامبک زدن به ویژه در نیم فصل دوم است. شاید پس از شکست خانگی پرسپولیس برابر تراکتور، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که یحیی گل‌محمدی و شاگردانش بتوانند دوباره اوج بگیرند و حتی خیلی‌ها شانس سپاهان و استقلال ساپینتو با آن مهره‌های تهاجمی وحشتناک (بخوانید مهدی قایدی و محمد محبی) را بیشتر از پرسپولیس می‌دانستند اما…

پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی و ستاره‌هایی همچون؛ علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، سعید صادقی، وحید امیری، گیورگی گولسیانی، عیسی آل‌کثیر و … بحران مقطعی را پشت سر گذاشته و درنهایت سه‌گانه قهرمانی را جشن گرفت.

یحیی گل‌محمدی تجربه فراوانی از سه فصل مورد اشاره داشته و چه بسا بتواند در لیگ بیست و سوم نیز کامبک زده و همه را شگفت‌زده کند. البته این امر مستلزم آرامش خود سرمربی پرسپولیس است. تجربه نشان می‌دهد هرگاه یحیی گل‌محمدی از حاشیه، مصاحبه و جنجال دوری کرده، تیمش موفق‌تر بوده است و باید منتظر ماند و دید نظر خودش در ادامه لیگ چیست؟!

منبع: خبـر ورزشی