به گزارش زیرنویس از اصفهان؛دکتر احمد وحیدی وزیر کشور، بیست و هفتم آبان‌ماه در نشست بررسی مسائل حوضه آبریز زاینده‌رود که با حضور وزیر نیرو، معاونین، استاندار اصفهان، معاونین استانداری، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صاحب‌نظران و نمایندگان صنف کشاورزان استان، به میزبانی استانداری اصفهان برگزار شد، گفت: مسائل آب اصفهان جزو مسائل بسیار […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛دکتر احمد وحیدی وزیر کشور، بیست و هفتم آبان‌ماه در نشست بررسی مسائل حوضه آبریز زاینده‌رود که با حضور وزیر نیرو، معاونین، استاندار اصفهان، معاونین استانداری، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صاحب‌نظران و نمایندگان صنف کشاورزان استان، به میزبانی استانداری اصفهان برگزار شد، گفت: مسائل آب اصفهان جزو مسائل بسیار مهمی است که دائما در مرکز مورد توجه است.

وی ضمن تأکید بر مشکلات تنش آبی در کشور، ادامه داد: وزارت نیرو در تمامی حوزه‌های آبی کشور مجاهدانه تلاش می‌کنند و درصدد هستند تا کمترین مشکلی نیز ایجاد نشود.

دکتر وحیدی خاطرنشان کرد: مشکلات آبی کشور تنها متعلق به این دوره نیست البته که ما به دستور ریاست‌جمهوری در برابر مردم پاسخگو هستیم.

وی دولت سیزدهم دولت پاسخگویی است ادامه داد: جز تلاش برای مردم وظیفه‌ای نداریم، درخصوص استان اصفهان نیز مکرراً می‌گوییم که مسائل این استان باتوجه به اینکه اصفهان مهد تمدن و افتخار کشور است در اولویت قرار دارند.

وزیر کشور عنوان کرد: تلاش وزارت نیرو تأمین آب برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهان بوده است، امسال این نگرانی رفع و آب کشت پاییزه کشاورزان تأمین شد، در این راستا پمپاژ آب از کوهرنگ۳ با فوریت انجام خواهد شد، در طرح خرسان نیز چند صد فرد و دستگاه مشغول کار هستند و در این راستا کار با فوریت در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای پروژه بهشت‌آباد با مشکل محیط زیستی مواجه هستیم اما در وزارت نیرو این عزم وجود دارد تا این پروژه اجرایی شود. بر همین اساس ضرورت دارد محیط زیست مجددا این طرح را بررسی کند تا راه حلی برای این مسئله تدبیر شود.

دکتر وحیدی عنوان کرد: ما مدیون مردم هستیم و باید در خدمت آنها، به ویژه کشاورزان باشیم. در بحث انتقال آب از دریا، پروژه ۵۰۰ کیلومتر جلو رفته است که نسبت به مدت زمان انجام شده سرعت پروژه مناسب بوده است.

وزیر کشور ادامه داد: در سد خرسان منابع مالی خوبی تأمین و پیش‌بینی شده است. ما مشکل بزرگ آب را در سطح کشور داریم و در بسیاری از شهرها مشکلات آب شرب وجود دارد. پمپاژ کوهرنگ۳ حتماً انجام خواهد شد، پروژه خرسان نیز با سرعت دنبال شده و براساس اعلام مسئول پروژه تا پایان ۱۴۰۴ این سد راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت و شخص رئیس جمهور به ما مأموریت دادند تا سخنان کشاورزان و مطالبه گران اصفهان را بشنویم و راهکارها را در نظر بگیریم. اضافه برداشت خلاف قانون در بالادست یک موضوع و مجوز برای اضافه برداشت موضوع دیگری است، در این راستا چنین مجوزی به کسی داده نشده است.

وزیر کشور ادامه داد: در پروژه بن بروجن انتقال ۳۰ میلیون متر مکعب افق ۱۴۲۵ است، اکنون ۱۷ تا ۱۸ میلیون متر مکعب آب از طریق این تونل به بروجن انتقال می‌یابد. دکتر وحیدی ادامه داد: این آب نیز پیش از این از محل دیگری برداشت می‌شده و اکنون محل برداشت جا به جا شده است.

وی تصریح کرد: تیم مشخصی از استان اصفهان از طرح بن بروجن بازدید کنند تا واقعیت‌های این طرح را آنگونه که هست درک کنند.

دکتر وحیدی خاطرنشان کرد: اینکه میگویند آب از این طرح برای فولاد مصرف می‌شود اشتباه است.

گفتنی است در این نشست که بیش از ۵ ساعت به طول انجامید نظرات نمایندگان صنف کشاورزان، صاحب‌نظران و اساتید استان اصفهان در خصوص مسائل حوضه آبریز زاینده‌رود بیان و مطالبه گری شد.

بهمن راعی/ اصفهان

منبع خبر: رکنـا