استقلال این روزها در فرم مناسبی به سر می‌برد و اخبار حاشیه‌ای ابتدای فصل جای خود را به آرامش داده است. حضور آن‌ها در صدر جدول و فاصله‌ای که با رقیب دیرینه شان دارند سبب شده تا خیلی‌ها تیم نکونام را مدعی اول قهرمانی بدانند. درباره این تیم و همچنین دیگر موضوعات فوتبال ایران با […]

استقلال, پرسپولیس, فوتبال, لیگ برتر - اگر این بازیکن پرسپولیس در استقلال بود الان می‌نوشتم که صددرصد قهرمانیم!

استقلال این روزها در فرم مناسبی به سر می‌برد و اخبار حاشیه‌ای ابتدای فصل جای خود را به آرامش داده است. حضور آن‌ها در صدر جدول و فاصله‌ای که با رقیب دیرینه شان دارند سبب شده تا خیلی‌ها تیم نکونام را مدعی اول قهرمانی بدانند. درباره این تیم و همچنین دیگر موضوعات فوتبال ایران با شاهین بیانی مدافع سال‌های دور استقلال گفت‌وگو کرده‌ایم.

بیانی در ابتدا گفت: لیگ ما امسال نسبت به سال قبل بهتر شده است. هم از نظر تاکتیکی و هم اینکه تیم‌ها سختکوش‌تر شده اند. البته اگر تیم‌ها را تقسیم کنید برخی برای قهرمانی بسته شده‌اند و بقیه به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و دیگران هم به دنبال نیفتادن هستند. در این بین، مدعیان قهرمانی استقلال و پرسپولیس و سپاهان هستند. برخی از این‌ها در بحث سقف بودجه از سقف هم گذر کرده‌اند.

وی افزود: استقلال امسال بدترین سال را از نظر از دست دان بازیکن سپری می‌کند. هواداران در ابتدای فصل ناراحت بودند، ولی دیدیم نکونام چگونه تیم را جمع و جور کرد. اول فصل تنها خبر خوش جذب جواد نکونام بود. این استقلال می‌تواند قهرمان شود هر چند سخت‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. البته این ریزشی که استقلال در ابتدای فصل داشت هنوز هم برای خیلی‌ها محل ابهام و سوال است.

بیانی با اشاره به اینکه از استقلال امتیاز نمی‌شود گفت: این‌ها بر می‌گردد به سقف بودجه باشگاه و استقلال با تیمی مثل سپاهان قابل مقایسه نیست. امتیازی از استقلال کم نمی‌شود، چون همه چیز در این تیم مشخص است. دیگر چگونه باید عمل می‌کردند تا مشخص شود قانون را رعایت کرده‌اند. در این تیم بازیکنان مبالغ قراردادهای خود را کم کردند تا مربی شان بتواند روی نیمکت بنشیند. در کدام تیم این اتفاق افتاد؟

وی درباره بحران این روزهای پرسپولیس گفت: پرسپولیس بازیکنانی را از دست داد که کلیدی بودند. این نفراتی که مصدوم شدند تاثیراتی روی تیمشان گذاشتند. پرسپولیس ۵ هفته اول که پورعلی‌گنجی را داشت نتیجه گرفت، اما آن‌ها پر مهره بودند و دیدیم که وقتی هم مرتضی مصدوم نبود گولسیانی را روی نیمکت می‌نشاندند. اگر همین گولسیانی استقلالی بود الان می‌نوشتم روی کاغذ صددرصد قهرمان است. این بازیکن در هفته‌های اول بیرون می‌نشست و بعد از مصدومیت پورعلی گنجی دوباره به ترکیب اصلی برگشت. به نظر من مشکل پرسپولیس این است که همه اخبارش رسانه‌ای می‌شود. استقلال هم اول فصل مشکل داشت، اما مشکلات را درون خانواده حل کردند، اما آن‌ها نتوانستند مانع بیرون رفتن اخبار تیمشان شود. الان پرسپولیس می‌داند استقلال در اول فصل چه کشید.

بیانی در ادامه اظهار کرد: چند بازی قهرمان لیگ را مشخص می‌کند؛ بازی‌های رودرروی استقلال و پرسپولیس و سپاهان. اگر استقلال دربی را ببرد خیز بلندی برمی‌دارد برای قهرمانی.

درباره خط دفاعی استقلال بعد از مصدومیت مرادمند چه نظری دارید؟ وی در پاسخ به این سوال گفت: استقلال در این منطقه یک نفر می‌خواهد. روزبه چشمی در خط هافبک بهتر است. خود نکونام هم این موضوع را می‌داند، اما مجبور است چشمی را ببرد آنجا. آن‌ها باید یک دفاع جذب کنند. بازیکن گرجستانی پرسپولیس (گولسیانی) خیلی به درد استقلال می‌خورد.

وی در پایان درباره تیم ملی و نقدهایی که به عملکرد وی در بازی هنگ کنگ شد گفت: چه نقدی وارد است؟ این تیم ملی فکر می‌کنم راه صعودش به فینال جام ملت‌ها هموار است. ما یک دردسر داریم به نام کره جنوبی که آنهم نمی‌تواند مانع ما شود. در فینال هم شاید به استرالیا و ژاپن بخوریم که آنجا هم توانایی بردن آن‌ها و قهرمانی را داریم.

منبع: خبـر ورزشی