به گزارش خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز یکشنبه (۲۸ آبان ماه) در نشست مدیریت بحران که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌فرض همه ما باید آمادگی برای شرایط فصل سرما و حل مشکلات مرتبط با آن باشد. وی افزود: در شرایط این‌چنینی به طور طبیعی دقت نظر بیشتر […]

- انجام لایروبی برای ٣٠ کیلومتر مسیل در کرمانشاه/مصوبات رفع خسارات جان باختگان «صاعقه» لحاظ می‌شود

به گزارش خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز یکشنبه (۲۸ آبان ماه) در نشست مدیریت بحران که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌فرض همه ما باید آمادگی برای شرایط فصل سرما و حل مشکلات مرتبط با آن باشد.

وی افزود: در شرایط این‌چنینی به طور طبیعی دقت نظر بیشتر می‌شود و مدیران نباید ترک فعل داشته باشند و مراقبت‌ها باید به حداکثر برسد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: به دلیل خالی بودن آبریزها و تشنگی زمین با نخستین بارندگی‌ها آسیبی به‌ وجود نخواهد آمد و لایروبی مناسب فصل اعمال خواهد شد.

وی بیان کرد: حدود ۱۳ سال بود که لایروبی در استان کرمانشاه انجام نشده بود اما در سال جاری تنها درصد اندکی از لایروبی باقی مانده است.

صحرایی در خصوص مرگ افرادی بر اثر صاعقه عنوان کرد: در گیلانغرب، صحنه، هرسین و سرپل ذهاب تعدادی از هم استانی ها بر اثر صاعقه جان باختند که به‌ زودی مصوبات مربوط به رفع خسارات آن‌ها لحاظ خواهد شد.

اعلام هشدار نارنجی برای استان کرمانشاه

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: بارش‌های پیاپی در ماه‌های آبان و آذر پیش‌بینی شده بود و با توجه به هشدار رنگ قرمز در چهار استان هم‌جوار تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: در ۴۸ ساعت آینده کاهش دما و بارندگی شدید خواهیم داشت که در مناطق سردسیر امکان تبدیل آن به تگرگ را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: امکان لغزندگی جاده، آب‌گرفتگی معابر و خسارت به محصولات کشاورزی به خصوص گلخانه‌ها وجود دارد.

منبع: خبـرآنلاین