جوکوویچ و کسب هفتمین قهرمانی/ رکورد شکنی نوله تمامی ندارد
جوکوویچ و کسب هفتمین قهرمانی/ رکورد شکنی نوله تمامی ندارد

نواک جوکوویچ مرد شماره یک و بهترین تنیسور ادوار تاریخ دنیای تنیس با غلبه بر یانیک سینر فاتح رقابت‌های پایانی فصل ۲۰۲۳ در تورین شد. نوله که در دور گروهی مغلوب سینر شده بود، این بار به حریف جوانش مجال نداد و او را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ مغلوب کرد […]

- جوکوویچ و کسب هفتمین قهرمانی/ رکورد شکنی نوله تمامی ندارد

نواک جوکوویچ مرد شماره یک و بهترین تنیسور ادوار تاریخ دنیای تنیس با غلبه بر یانیک سینر فاتح رقابت‌های پایانی فصل ۲۰۲۳ در تورین شد.

نوله که در دور گروهی مغلوب سینر شده بود، این بار به حریف جوانش مجال نداد و او را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ مغلوب کرد تا برای دومین سال متوالی جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد.

با این پیروزی جوکوویچ برای هفتمین بار قهرمان مسابقات نهایی فصل شد تا با عبور از فدرر یک رکورد مهم دیگر را نیز به نام خود ضمیمه کند؛ حسن ختامی شیرین برای فصل فوق‌العاده اسطوره ۳۶ ساله صرب که با قهرمانی در سه گرند اسلم، دو مسترز و مسابقات نهایی فصل همراه شد تا او بار دیگر نشان دهد همچنان حرف اول را دنیای تنیس می‌زند.

جوکوویچ در سال ۲۰۲۳ در هفت تورنمنت از دوازده تورنمنتی که شرکت کرد توانست به عنوان قهرمانی برسد که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

او همچنین با کسب نود و هشتمین جام دوران حرفه‌ای خود یک گام دیگر به رکورد بیشترین قهرمانی در دوران مدرن تنیس که در اختیار جیمی کانرز (۱۰۹) است نزدیک‌تر شد. 

 جوکوویچ هفته آینده در مسابقات دیویس کاپ در مالاگا برای صربستان،کشور خود به میدان خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران