بازیکنان دهه ۶۰ پرسپولیس را پشت یک وانت حفظ کردند!
بازیکنان دهه ۶۰ پرسپولیس را پشت یک وانت حفظ کردند!

بهروز سلطانی دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره شرایط این روز‌های سرخپوشان اظهار کرد: بازیکنان پرسپولیس حرف‌هایی در مورد پیشکسوتان زدند در حالی که یادشان باشد خودشان هم فردا پیشکسوت می‌شوند. بازیکنانی که نیم فصل یا یک فصل در پرسپولیس بازی می‌کنند پیشکسوت نمی‌شوند، اما بازیکنانی مثل عالیشاه و بیرانوند که تجربه زیادی دارند باید […]

- بازیکنان دهه ۶۰ پرسپولیس را پشت یک وانت حفظ کردند!

بهروز سلطانی دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره شرایط این روز‌های سرخپوشان اظهار کرد: بازیکنان پرسپولیس حرف‌هایی در مورد پیشکسوتان زدند در حالی که یادشان باشد خودشان هم فردا پیشکسوت می‌شوند. بازیکنانی که نیم فصل یا یک فصل در پرسپولیس بازی می‌کنند پیشکسوت نمی‌شوند، اما بازیکنانی مثل عالیشاه و بیرانوند که تجربه زیادی دارند باید بدانند که بعد از مدتی دیگر پیشکسوت می‌شوند.

او افزود: چرخ فلک در حال گردش است و بعد از ما، بازیکنان فعلی پرسپولیس بعد از مدتی پیشکسوت و بزرگ تیم می‌شوند و می‌توانند اظهار نظر کنند و مشکلات را بگویند و انتقاد سالم و سازنده ای  داشته باشند. من اعتقاد دارم که نباید کسی به این تیم ضربه بزند. همه می‌دانند که بازیکنان دهه ۶۰ پرسپولیس را نگه داشتند و اگر امثال پروین و ما نبودیم این تیم از بین رفته بود و پشت یک وانت این تیم را حفظ کردیم و اکنون هم دارند بهره اش را می‌خورند و آرزوی موفقیت برایشان داریم.

سلطانی گفت: ما تیم پرسپولیس را نگه داشتیم و زحمت کشیدیم و اکنون تحویل این بازیکنان دادیم انتظار این را نداریم که یک بازیکنی که نیم فصل به پرسپولیس آمده است، حرف‌هایی علیه پیشکسوتان بزند و اجازه این کار را نمی‌دهیم. البته آرزوی موفقیت تیم خود را داریم و همیشه قهرمان باشد و مدیرعاملش خوب باشد. من احساس می‌کنم درویش و کادر فنی دارند خوب کار می‌کنند و آن‌ها  باید هماهنگی لازم را داشته باشند و به توافق برسند. آن‌ها باید تفاهم لازم را داشته باشند تا تیم پرسپولیس را به موفقیت برسانند.

او افزود: وظیفه پیشکسوتان دخالت در امور باشگاه پرسپولیس نیست، اما وقتی می‌بینیم که بازیکنی در سطح این تیم نیست و میلیاردی پول گرفته و در زمین راه می‌رود به ما برمی خورد. اگر ما تیم پرسپولیس را نگه نداشتیم قبل از آن هوادار این تیم را حفظ کرده است. هوادار حق بر گردن پرسپولیس دارد و دوستان من انتقادات سازنده می‌کنند. اگر گل محمدی از پرسپولیس برود، من را به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب نمی‌کنند. من نمی‌دانم گل محمدی تعویض‌هایی انجام می‌دهد که مخ هوادار هم سوت می‌کشد. اول هوادار و بعد ما توانستیم تیم پرسپولیس را نگه داریم و این حق ما است که انتقاد سازنده کنیم.

پیشکسوت پرسپولیس درباره جریمه ۱۰ درصدی بازیکنان و کادر فنی سرخپوشان گفت: صددرصد جریمه را قبول دارم. زمانی که تیم خوب کار می‌کند باید پاداش بگیرد و اگر تیم بد کار می‌کند باید جریمه شود. من اعتقاد دارم که جریمه  بازیکنان حقشان است. ۳، ۴ بازیکن فقط در زمین مسابقه راه می‌رفتند و به ما برمی خورد و وقتی جریمه‌ای باشد آن بازیکن را وادار می‌کند تا حرکت کند. پاداش هم به موقع باید به آن‌ها بدهند، چون وقتی تیم می‌برد بازیکنان زحمت می‌کشند و حقشان است که پاداش بگیرند.

سلطانی درباره نامه تند بازیکنان پرسپولیس به درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و اینکه نمی‌تواند درآمدزایی کند، کنار برود، گفت: مگر درویش می‌تواند درآمدزایی کند؟  ۱۴ تیم ما را دولت پول می‌دهد و تیم‌هایی همانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و مس رفسنجان چه درآمدزایی  کنند، در حالی که  حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی و بلیت فروشی ندارند. همچنین پول بلوکه شده‌ای در فیفا دارند که به خاطر تحریم‌ها به پرسپولیس نمی‌دهند و او نمی‌تواند دستش را در جیبش کند و پول بدهد. فهم و شعور بازیکنان کجاست که چنین فکری می‌کنند. اگر بازیکنان میلیاردی پول می‌گیرند، دولت  این پول را می‌دهد. یکی، ۲ مدیرعامل هستند که دستشان در جیبشان است و پول می‌دهند و بقیه مدیرعاملان دستشان در جیب دولت است.

او ادامه داد: دولتی بودن باشگاه‌ها باعث شده که پای دلالان به فوتبال ما باز شود. به نظرم باید باشگاه‌ها شخصی شوند و حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی و بلیت فروشی را  بدهند و آن موقع مثل کشور ترکیه می‌توانیم تیم‌های درآمدزا داشته باشیم. امکان دارد دولت بودجه یک باشگاه را کم کند و بازیکنی که قراردادش ۲۰ میلیارد بوده ۱۰ میلیارد بگیرد. درویش کاره‌ای نیست و فقط پول را از دولت می‌گیرد و به بازیکنان می‌دهد.

سلطانی درباره اینکه تیم پرسپولیس با این شرایط موفق می‌شود، گفت: بله، پرسپولیس چندین سال قهرمان شده و الان هم می‌تواند که موفق شود. مدیران و سرمربیان زیادی به پرسپولیس آمدند و رفتند، اما فقط  باشگاه پرسپولیس باقی مانده است. این باشگاه پشت یک وانت نگه داشته شده است و اکنون هم هواداران از تیم حمایت می‌کنند. پرسپولیس بیشترین هوادار را دارد و فکر نمی‌کنم مشکلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران