افشاردوست: والیبال بیش از هر زمانی نیاز به آرامش دارد
افشاردوست: والیبال بیش از هر زمانی نیاز به آرامش دارد

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد لغو مجمع فوق‌العاده فدراسیون والیبال برای تعیین سرپرست و اتمام دوره ریاست ۴ ساله داورزنی در فدراسیون، اظهار داشت: این حرف‌های اخیر که درمورد مجمع و لغو آن وجود دارد مربوط به اختلاف بر سر بندهایی از اساسنامه است. در تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۰۰ اساسنامه‌ای از […]

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد لغو مجمع فوق‌العاده فدراسیون والیبال برای تعیین سرپرست و اتمام دوره ریاست ۴ ساله داورزنی در فدراسیون، اظهار داشت: این حرف‌های اخیر که درمورد مجمع و لغو آن وجود دارد مربوط به اختلاف بر سر بندهایی از اساسنامه است. در تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۰۰ اساسنامه‌ای از سوی وزارت ورزش به فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ شد که مصوبه هیأت وزیران هم بود. طی آن اساسنامه تمام موارد به صورت دقیق مطرح شده بود، از جمله اینکه دوران سرپرستی به چه شکل است، نحوه برگزاری انتخابات باید چگونه باشد، ارکان فدراسیون تعیین شد تا تمام فدراسیون‌ها برهمان اساس پیش بروند.

وی ادامه داد: فدراسیون والیبال ایران براساس دستور فدراسیون جهانی این اساسنامه را به FIVB ارسال کرد، اما مسئولان فدراسیون جهانی ایراداتی را درخصوص چند بند این اساسنامه گرفتند از جمله اینکه فدراسیون‌ها ارگان دولتی محسوب نشوند و بازنشسته‌ها بتوانند همچنان حضور داشته باشند و … که این موارد توسط فدراسیون ایران اصلاح شد و در نهایت توانست تایید FIVB را بگیرد. با این شرایط بندهایی در اساسنامه مدنظر وزارت ورزش و اساسنامه مدنظر FIVB متفاوت شده‌اند که حالا به نظر می‌رسد همین بندها موجب اختلاف شده‌اند. فدراسیون والیبال بر اساس اساسنامه‌ای که در FIVB تایید شده اعلام کرد که مجمع فوق‌العاده برگزار خواهد شد، اما وزارت ورزش براساس اساسنامه‌ای که در هیأت وزیران تصویب شده این موضوع را تایید نکرد. 

پیشکسوت والیبال ایران خاطرنشان کرد: داورزنی از مدیران قدیمی و باتجربه ورزش است که قطعاً باید از تجربیات وی استفاده شود. شک ندارم داورزنی اجازه نخواهد داد که FIVB به این موضوع ورود کند و اگر نیاز باشد خودش از سمتش کنار‌ه گیری می‌کند؛ هرچند که اعتقاد داریم که او باید بماند و با توجه به کرسی‌ها و جایگاه‌های بین‌المللی که دارد والیبال را در مسیر اصلی حفظ کند.

افشاردوست ادامه داد: از سوی دیگر باید دید که فدراسیون جهانی تا چه اندازه می‌تواند در قوانین کشورها دخالت کند. به هر دلیلی در کشور ما قوانینی وضع شده که فکر نمی‌کنم FIVB بخواهد وارد جزئیات آن شود. والیبال این روزها بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به آرامش دارد و بهتر است فدراسیون و وزارت ورزش با هم تعامل کنند تا کسی متضرر نشود. قطعاً فدراسیون زیرمجموعه وزارت ورزش است و با تعامل طرفین شرایطی حاکم خواهد شد تا والیبال در این برهه حساس آسیب نبیند.

پایان پیام/





منبع: فارس