به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای محرومیت زدایی آذربایجان غربی با تاکید بر برنامه‌ریزی جهت بازگشت از حاشیه شهر ارومیه به روستاها شود، افزود: تأمین زمین لازم در روستاها انجام شده و تسهیلات برای ساخت مسکن در اختیار افرادی که به روستاهای خود بازگردند، ارائه خواهد شد. وی […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای محرومیت زدایی آذربایجان غربی با تاکید بر برنامه‌ریزی جهت بازگشت از حاشیه شهر ارومیه به روستاها شود، افزود: تأمین زمین لازم در روستاها انجام شده و تسهیلات برای ساخت مسکن در اختیار افرادی که به روستاهای خود بازگردند، ارائه خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه ریزی هایی برای توانمندسازی و مهارت آموزی این خانواده‌ها در دستور کار قرار گرفته تا زمینه اشتغال این افراد در روستا فراهم شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به اجرای آزمایشی این طرح در ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: با مشارکت جدی دستگاه‌های متولی در این خصوص، زمینه موفقیت بیشتر اجرای این طرح فراهم خواهد شد.

معتمدیان همچنین یکی دیگر از طرح‌های تمهید شده برای مناطق محروم و حاشیه نشین شهر ارومیه را اجرای طرح‌های اجتماعی در این مناطق عنوان کرده و یادآور شد: مهارت آموزی، اعطای خدمات توسط بهزیستی و کمیته امداد، انجام مشاوره‌های اجتماعی و کمک به خانواده‌های نیازمند در این حوزه از جمله مواردی است که در این مناطق اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حدود یک سال گذشته اقدامات زیربنایی خوبی در مناطق حاشیه‌ای شهر ارومیه اجرایی شده است، افزود: برخی از این اقدامات تا دهه فجر به بهره برداری رسیده و نباید فراموش کرد که اجرای طرح‌های عمرانی بدون برنامه‌های اجتماعی و نرم افزاری در منطقه، بی فایده خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین تصریح کرد: از مهمترین اقدامات برای اجرای برنامه‌های نرم افزاری و ارتقای شاخص‌های اجتماعی در این مناطق، تهیه بانک اطلاعاتی کامل از وضعیت خانواده‌های ساکن است که به سرعت زمینه آن فراهم شود.

معتمدیان با تاکید بر همکاری بسیج در این حوزه، افزود: بسیج، ظرفیت بسیار قابل توجهی در این زمینه داشته و می‌توان از ظرفیت اجتماعی بسیج در این خصوص استفاده کرد.

منبع: مـهر