نظرسنجی جدیدی که از سوی شبکه ان.بی.سی نیوز برگزار و نتایجش منتشر شد نشان داد جو بایدن در میان گروه رای‌دهندگان ۱۸-۳۴ سال ۴۲ درصد رای کسب‌ می‌کند، در حالی که در مقایسه دونالد ترامپ ۴۶ درصد رای به دست می‌آورد. این نظرسنجی به معنی هشدار اولیه به کارزار جو بایدن از بابت روند فاصله […]

نظرسنجی جدیدی که از سوی شبکه ان.بی.سی نیوز برگزار و نتایجش منتشر شد نشان داد جو بایدن در میان گروه رای‌دهندگان ۱۸-۳۴ سال ۴۲ درصد رای کسب‌ می‌کند، در حالی که در مقایسه دونالد ترامپ ۴۶ درصد رای به دست می‌آورد.

این نظرسنجی به معنی هشدار اولیه به کارزار جو بایدن از بابت روند فاصله گرفتن رای‌دهندگان جوان از او، با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

به نوشته پایگاه یو.اس.ای تودی، در انتخابات سال ۲۰۲۰ گروه رای‌دهندگان جوان یکی از بلوک‌های رای‌دهنده موثر بر پیروزی جو بایدن در این انتخابات بودند. طبق یک نظرسنجی برگزار شده از رای‌دهندگان از سوی شبکه ان.بی.سی نیوز در سال ۲۰۲۰ مشخص شد که بایدن در رقابت میان گروه رای‌دهندگان ۱۸-۲۹ سال با اختلاف بیش از ۲۰ درصد به پیروزی رسید.

با این وجود میزان برتری دونالد ترامپ بر جو بایدن در این بلوک رای‌دهنده در چارچوب ضریب خطای نظرسنجی در این بلوک یعنی منفی یا مثبت ۶.۲ درصد قرار می‌گیرد.

طبق نظرسنجی ان.بی.سی نیوز، جو بایدن در رقابت فرضی با ترامپ در میان کل رای‌دهندگان از همه گروه‌های سنی با اختلاف کوچک دو درصد از رقیب جمهوری‌خواهش شکست خورده و در این بخش ترامپ ۴۶ درصد و بایدن ۴۴ درصد رای کسب کردند.

بایدن در نظرسنجی یکی از کمترین درصدهای محبوبیت معادل ۴۰ درصد را به دست آورد. ۵۷ درصد از رای‌دهندگان گفتند ریاست جمهوری بایدن را تایید نمی‌کنند.

همچنان که جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی ادامه دارد، ۶۲ درصد از پاسخگویان این نظرسنجی شامل ۳۰ درصد از دموکرات‌ها گفتند مدیریت سیاست خارجی توسط بایدن را تایید نمی‌کنند.

همچنین ۵۶ درصد از رای‌دهندگان اظهار کردند، با مدیریت بایدن در قبال جنگ حماس و رژیم صهیونیستی مخالفند. طبق این نظرسنجی ۵۱ درصد از رای‌دهندگان دموکرات گفتند، به اعتقاد آنها ارتش رژیم صهیونیستی به حماس پاسخی افراطی داده اما در مقام مقایسه ۲۷ درصد مدعی شدند پاسخ این رژیم موجه است.

ضریب خطای کلی این نظرسنجی منفی یا مثبت ۳.۱ درصد است.

 منبع : ایسنا

منبع خبر: رکنـا