تیم ملی کشورمان عصر سه‌شنبه در تاشکند دردومین بازی خود در مسیر رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ازبکستان می‌رود. حریفی که در دو صعود از رکورد ۳ صعود متوالی ما (۲۰۱۴-۲۰۱۸) همیشه مغلوب و در صعود قبلی (۲۰۲۲) هم بازی دوستانه را به ما باخت! اما آخرین تقابل دو کشور خیلی دور نیست. […]

- باز هم سه‌شنبه، بازهم سی‌ام، بازهم تاشکند؛ همان همیشگی!/ سردار و طارمی بدنبال تکرار هت‌تریک دایی

تیم ملی کشورمان عصر سه‌شنبه در تاشکند دردومین بازی خود در مسیر رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ازبکستان می‌رود. حریفی که در دو صعود از رکورد ۳ صعود متوالی ما (۲۰۱۴-۲۰۱۸) همیشه مغلوب و در صعود قبلی (۲۰۲۲) هم بازی دوستانه را به ما باخت!

اما آخرین تقابل دو کشور خیلی دور نیست. سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در فینال جام کافا در همین ورزشگاه ملی تاشکند، ایران و ازبکستان برای کسب جام به مصاف هم رفتند. آن مسابقه را تیم ملی کشورمان با گل دقیقه ۵۰ سردار آزمون برد و جام قهرمانی را گرفت. همان دیداری که مهدی طارمی و رامین رضاییان از داور روس اخطار گرفتند و «محمد حسین کنعانی زادگان» اخراج شد و به خاطر حاشیه‌های ناشی از بیرون نرفتن، در اردوی بعدی تیم ملی دعوت نشد تا تنبیه شده باشد!

لیست اسامی ۲۵ بازیکن دعوت شده به تیم ملی را دارید و حدس ترکیب تیم در مقابل ازبکستان کار سختی نیست. قلعه‌نویی به سیستم و ارنج ۱۱ نفره‌اش رسیده و شاید تنها تغییر به نسبت دو بازی قبلی برابر قطر و هنگ کنگ، جانشین برای علیرضا جهانبخش باشد.

ستاره فاینورد و کاپیتان سوم تیم ملی بعد از حاج‌صفی و انصاری‌فر، در بازی برابر هنگ‌کنگ مصدوم شد و به هلند برگشته تا به درمان مصدومیت بپردازد. به جز جهانبخش به احتمال زیاد بیرانوند، رضاییان، کنعانی‌زادگان، خلیل‌زاده، حاج صفی، عزت‌اللهی، قدوس، محبی، سردار و طارمی در ترکیب اصلی بازی خواهند کرد و تنها هافبک راست ما مشخص نیست.

این بازی ۳۰ آبان برگزار می‌شود، یعنی درست ۵ ماه بعد از آخرین تقابل دو کشور که بازهم سه‌شنبه است. آن روز برای تیم ملی کشورمان بیرانوند، رضاییان، پورعلی‌گنجی، کنعانی‌زادگان، حاج صفی، چشمی، عزت‌اللهی، محبی، طارمی، قایدی و آزمون در ترکیب اصلی به میدان رفتند و در ادامه مسابقه پیام نیازمند، وحید امیری، محمد کریمی و مجید حسینی نیز فرصت بازی پیدا کردند.

حتماً مصدومیت دقیقه ۶ علیرضا بیرانوند را به یاد دارید و اینکه نیازمند در آن مسابقه چه درخششی داشت و خیال همه را از بابت غیبت ستاره پرسپولیس راحت کرد.

از آن ۱۵ بازیکن حالا دیگر پورعلی‌گنجی، وحید امیری، محمد کریمی و مهدی قایدی در لیست ۲۵ نفره اعزامی به تاشکند نیستند. پورعلی‌گنجی و امیری که مصدوم هستند، کریمی تازه از مصدومیت برگشته و مثل قائدی به تیم ملی دعوت نشد.

آن روز قلعه نویی ۱-۳-۲-۴ بازی کرد و این بار به احتمال زیاد ۲-۴-۴ لوزی را دوباره امتحان خواهد کرد. امیدواریم که مثل مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ تیم کشورمان با نتیجه‌ای بهتر از یک بر صفر پیروز شود و به یاد اولین تقابل دو کشور در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ که علی دایی هت‌تریک کرد. با توجه به رقابتی که سردار و طارمی در جدول گلزنان تاریخ تیم ملی دارند می‌توان امیدوار بود.

منبع: خبـر ورزشی