هاشمی: نیمی از مدال‌ها را کشتی می‌گیرد پس باید توجه بیشتری به آن شود
هاشمی: نیمی از مدال‌ها را کشتی می‌گیرد پس باید توجه بیشتری به آن شود

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی، اظهارداشت: در عرصه ورزش جهان چند رویداد خیلی اهمیت دارد و ورزش دولت‌ها را بر اساس آن می‌سنجند. هر ۴ سال یک بار بازی‌های المپیک را داریم که وضعیت ورزش‌ها و دولت‌ها سنجیده می‌شود. در سطح قاره هم […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی، اظهارداشت: در عرصه ورزش جهان چند رویداد خیلی اهمیت دارد و ورزش دولت‌ها را بر اساس آن می‌سنجند. هر ۴ سال یک بار بازی‌های المپیک را داریم که وضعیت ورزش‌ها و دولت‌ها سنجیده می‌شود. در سطح قاره هم بازی‌های آسیایی را داریم و در جهان هم مسابقات جهانی هر رشته و هر فدراسیون. 

وی افزود: در عرصه المپیک، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی رشته کشتی همیشه سرآمد بوده و بیش از ۶۰ درصد مدال‌های تاریخ المپیک ما را کشتی کسب کرده است. حضور در المپیک یک افتخار است، چه برسد به مدال که افتخار بسیار بزرگ‌تری محسوب می‌شود. نیمی از مدال‌های بازی‌های آسیایی توسط کشتی کسب می‌شود پس باید به کشتی توجه بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم. 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات زیرساختی مناسب صورت گرفته در زمان ریاست علیرضا دبیر، خاطرنشان کرد: هم اقدامات بسیار خوبی در زیرساخت‌ها شده و هم نتایج خوبی کسب شده است. کشتی ظرفیت‌های بیشتری دارد و باید نگاه وسیع‌تری داشته باشیم. در زمینه حمایت از قهرمانان طرحی به رئیس‌جمهور در بحث مسکن داده‌ایم که با کلیات آن موافقت شده و ان‌شالله این دغدغه را رفع کنیم. ۹ مولفه برای موفقیت ورزش قهرمانی در جهان مدنظر است که باید فدراسیون کشتی سرآمد همه‌ آن باشد. 

پایان پیام/





منبع: فارس