تنزل درجه در انتظار داور کشتی فینال حسن یزدانی در المپیک ریو
تنزل درجه در انتظار داور کشتی فینال حسن یزدانی در المپیک ریو

مسابقه فینال وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان با برتری علی چنگیز از ترکیه به پایان رسید و با وجودی که او به شکلی محرز مقابل دیوید لوسونچی ضربه فنی شده بود، اما با نظر رئیس تشک، ضربه فنی اعلام نشد تا کشتی‌گیر مجارستانی به مدال نقره جهانی بسنده کند. در روز‌های گذشته […]

- تنزل درجه در انتظار داور کشتی فینال حسن یزدانی در المپیک ریو

مسابقه فینال وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان با برتری علی چنگیز از ترکیه به پایان رسید و با وجودی که او به شکلی محرز مقابل دیوید لوسونچی ضربه فنی شده بود، اما با نظر رئیس تشک، ضربه فنی اعلام نشد تا کشتی‌گیر مجارستانی به مدال نقره جهانی بسنده کند.

در روز‌های گذشته اتحادیه جهانی در این رابطه تشکیل جلسه داد و اعلام کرد برای آنکه حق لوسونچی ضایع نشود و اینکه در آن مبارزه دست چنگیز از سوی داور به عنوان برنده بالا رفته و طبق قوانین برنده تغییر نخواهد کرد، دو طلا در این وزن توزیع خواهد شد. یکی از آن‌ها را علی چنگیز در بلگراد گرفت و دیگری نیز به نام دیوید لوسونچی ضرب خواهد شد.

به احتمال فراوان کارول که داور دیدار فینال حسن یزدانی در المپیک ۲۰۱۶ ریو بود در پایان سال میلادی که لیست داوران بین‌المللی اعلام خواهد شد، با تنزل درجه مواجه شده و به این ترتیب قضاوت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران