“روزالین کارتر” بانوی اول اسبق آمریکا و همسر جیمی کارتر درگذشت.   روزالین کارتر بعد از ظهر یکشنبه (دیروز) در سن ۹۶ سالگی در خانه روستایی خود در پلینز ایالت جورجیا درگذشت. او از بیماری زوال عقل رنج می برد.    جیمی کارتر همسر ۹۹ ساله روزالین و رییس جمهوری اسبق آمریکا در بیانیه‌ای گفت: […]

“روزالین کارتر” بانوی اول اسبق آمریکا و همسر جیمی کارتر درگذشت.

 

روزالین کارتر بعد از ظهر یکشنبه (دیروز) در سن ۹۶ سالگی در خانه روستایی خود در پلینز ایالت جورجیا درگذشت. او از بیماری زوال عقل رنج می برد. 

 

جیمی کارتر همسر ۹۹ ساله روزالین و رییس جمهوری اسبق آمریکا در بیانیه‌ای گفت: “روزالین شریک همراه من در تمام کارهایی بود که تا به حال انجام دادم. او به من راهنمایی‌های عاقلانه و تشویق‌هایی می‌کرد که به آن نیاز داشتم. تا زمانی که روزالین در دنیا بود، همیشه می‌دانستم که کسی مرا دوست دارد و حمایت می‌کند.”

 

زوج کارتر طولانی ترین زندگی مشترک را در بین روسای جمهور تاریخ آمریکا داشتند. این زوج ۷۸ سال با هم زندگی کردند.

 

روزالین کارتر درگذشت

 

کارتر رییس جمهوری تک دوره ای بود و از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ سکان هدایت کاخ سفید را در دست داشت اما انقلاب اسلامی ایران و متعاقب آن ماجرای اشغال سفارت آمریکا در تهران گردابی برای او پدید آورد که در نهایت در همین گرداب عمر سیاسی او پایان یافت و در انتخابات نوامبر سال ۱۹۸۱ از رونالد ریگان جمهوریخواه شکست خورد.

عصرایران

+