ایران خودرو از برنامه فروش خانواده پژو در نیمه دوم سال جاری رونمایی کرد. براساس اعلام این خودروساز که در سایت کدال سازمان بورس منتشر شده است مدیران فروش آبی های جاده مخصوص برآورد کرده اند که حدود ۱۱۸ هزار دستگاه انواع محصولات حاضر سبد محصولاتی خود را با برند پژو برای متقاضیان فاکتور […]

 

ایران خودرو از برنامه فروش خانواده پژو در نیمه دوم سال جاری رونمایی کرد. براساس اعلام این خودروساز که در سایت کدال سازمان بورس منتشر شده است مدیران فروش آبی های جاده مخصوص برآورد کرده اند که حدود ۱۱۸ هزار دستگاه انواع محصولات حاضر سبد محصولاتی خود را با برند پژو برای متقاضیان فاکتور کنند.

فروش این تعداد از اعضای خانواده پژو در حالی هدف گذاری شده است که خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در نیمه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۴۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع محصولات خود با برند پژو را روانه بازار کرد. مقایسه تیراژ فروش محقق شده برای خانواده پژو با تیراژ برآورد شده فروش اعضای این خانواده نشان می دهد ایران خودرویی ها قصد دارند حدود ۲۸ هزار و ۴۰۰ دستگاه کمتر پژو بفروشند.

به عبارت دیگر این خودروساز در نیمه دوم امسال به نسبت نیمه اول، حول و حوش ۱۹ درصد کمتر از اعضای خانواده پژو را در دسترس متقاضیان قرار خواهد داد.

محصولات پژو جایگاه خاصی برای متقاضیان دارند و این مساله تا جایی پیش رفته است که برخی از اعضای این خانواده مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو پارس در صدر تقاضای بازار قرار دارند. به عنوان مثال پژو پارس در طرح های فروشی که پیش تر ایران خودرو به کمک ساز و کار قرعه کشی برگزار می کرد، همواره در صدر تقاضا بود و بیشتر ثبت نام کننده را به خود جلب می کرد.

انتشار اطلاعات ایران خودرو در سایت کدال سازمان بورس و تحلیل اطلاعات منتشر شده سبب ناراحتی متقاضیان خرید اعضای خانواده پژو می شود زیرا افت عرضه به بازار سبب می شود تا دسترسی به محصولات این برند خودروساز فرانسوی در بازار محدود شده و این گمانه وجود دارد که فروشندگان با توجه به افت تیراژ عرضه در نیمه دوم ۱۴۰۲، قیمت پژوهای در اختیار خود را تا حد امکان افزایش دهند.

اکو ایران

+