هر چقدر به زمان برگزاری دربی پایتخت نزدیک‌تر می‌شویم، تکاپوی استقلال و پرسپولیس بابت برتری روانی در اتفاقات قبل از آغاز مسابقه افزایش پیدا می‌کند.

بازی استقلال و پرسپولیس, دربی تهران, سازمان لیگ, شهر آورد تهران - اتمام حجت استقلال با سازمان لیگ درباره دربی

استقلال و پرسپولیس در دهه سوم آذر ماه و دقیقاً روز بیست و سوم از آخرین ماه فصل پاییز به مصاف یکدیگر می‌روند و کم کم همه چیز حال و هوای دربی به خودش می‌گیرد. البته هر دو تیم تا قبل از آن بازی اتفاقات و دیدارهای متعددی را به چشم خواهند دید ولی از همین حالا استارت جهت دربی را زده‌اند و نمی‌خواهند کوچک‌ترین فرصتی پیرامون این مسئله را از دست بدهند. یکی از نکات مهمی که پیرامون مسابقه مذکور، مدنظر هر دو باشگاه قرار دارد بحث استفاده از سکوهای ورزشگاه آزادی و بهره‌مند شدن از هواداران است. نکته‌ای که اتفاقاً استقلالی‌ها از یک بابت خاص روی آن دست گذاشته و تحت هیچ شرایطی قصد عقب نشینی ندارند.

بر اساس قرعه کشی، پرسپولیس میزبان دربی رفت است و اگر قرار باشد شرایط حرفه‌ای لحاظ شود، تعداد تماشاگران این تیم باید بیشتر از استقلال باشد اما استقلالی‌ها قاطعانه تاکید دارند چنین قاعده‌ای را نمی‌پذیرند. آنها معتقدند با توجه به اینکه در مسابقات گذشته نیز سکوها به صورت نصف نصف میانه هر دو تیم تقسیم شد، تحت هیچ شرایطی زیر بار اینکه پرسپولیس در این بازی سهمیه بیشتری داشته باشد و آنها در جدال برگشت از چنین موقعیتی برخوردار شوند، نخواهند رفت چون مشخص نیست تا بازی بعدی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و ظرفیت ورزشگاه آزادی چه اندازه خواهد بود. مسئولان استقلال تاکید دارند در این رابطه با سازمان لیگ اتمام حجت می کنند که به هیچ عنوان نباید راهکار دیگری غیر از نصف کردن سکوها و میزان هواداران را مد نظر قرار بدهند و هر راهکار دیگری غیر از این مسئله از نظر آنها باطل است.

طی سالیان گذشته چند بار شاهد بوده‌ایم که در مورد سکوهای متعلق به هواداران استقلال و پرسپولیس هنگام برگزاری دربی پایتخت اختلاف نظر ایجاد شده و حتی کار به جنجال هم کشیده شده است.

منبع: خبـر ورزشی