به گزارش زیرنویس از اصفهان؛در آغاز این همایش محمدرضا دیانی بنیان‌گذار گروه انتخاب در پیامی تصویری به شرکت‌کنندگان حاضر اعلام کرد: گروه انتخاب الکترونیک به‌عنوان یک بخش خصوصی تاکنون مسیر رشد را طی کرده و امروز آماده است با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارد با برنامه‌هایی نوین در مسیر توسعه قرار گیرد و  امیدواریم این همایش، […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛در آغاز این همایش محمدرضا دیانی بنیان‌گذار گروه انتخاب در پیامی تصویری به شرکت‌کنندگان حاضر اعلام کرد: گروه انتخاب الکترونیک به‌عنوان یک بخش خصوصی تاکنون مسیر رشد را طی کرده و امروز آماده است با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارد با برنامه‌هایی نوین در مسیر توسعه قرار گیرد و  امیدواریم این همایش، راهی برای افق‌های روشن باشد.

وی در این پیام تصریح کرد: گروه انتخاب، یک سازمان یادگیرنده است و ظرفیت‌هایی برای رشد در آن وجود دارد، انتخاب سازمانی است که نقش‌های مؤثری را در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و.. کشور ایفا می‌کند، بنابراین امیدواریم که با امید بیشتر بتوانیم یک جریان جدید از رشد و بالندگی و نوآوری را با کمک نسل جدید در این سازمان فراهم کنیم.

گروه انتخاب، سرزمین فرصت‌ها

انتخاب وی (2)در اولین سخنرانی این همایش، محمد رزاقی مدیر کنترل عملیات فروش بازاریابی و خدمات گروه انتخاب الکترونیک، درباره اینکه با کدام داستان‌ها خودتان را روایت ‌کنید؟، اظهار کرد: انتخاب سرشار از نخبگان و استعدادها است، اغلب افراد باتجربه داستان‌ها در زندگی خودشان آشنا هستند، ما هر فرد جدیدی را که می‌بینیم به شکلی خودمان را معرفی می‌کنیم، در جامعه‌شناختی به این مسئله می‌گویند ما چطور خودمان را معرفی و روایت می‌کنیم و در برابر این روایت ما مخاطب تصویری را در ذهنش می‌سازد.

وی با تأکید بر اینکه هر جمله‌ای که ما روایت می‌کنیم یک تصویر است، افزود: هر جمله یک داستان و یک تصویر است و ما به کمک روایت‌ها خودمان را تصویر می‌کنیم، روایت‌ها، داستان‌های منحصربه‌فرد زندگی هستند ما با داستان‌های زیاد احاطه شده‌ایم.

مدیر کنترل عملیات فروش بازاریابی و خدمات گروه انتخاب الکترونیک، توضیح داد: اغلب در داستان‌ها یک سوژه با چالش‌هایی روبه‌رو است و نحو مواجه‌شدن با آن چالش را برای ما تعریف می‌کند، داستان‌ها و روایت‌های ما در یک زمینه‌ای اتفاق می‌افتند وقتی ما دانشجو هستیم داستان ما در دانشگاه است و شاید اغلب ما امروز آن فضایی که خودمان را معرفی می‌کنیم، سازمانی است که در آن فعالیت می‌کنیم و قصه‌های ما در آنجا اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره بر اینکه ما صرفاً چند داستان نمی‌گوییم ما هزاران داستان را تجربه می‌کنیم؛ اما انتخاب خواهیم کرد که در چه فضایی چه در داستان را اتفاقی را تعریف کنیم، گفت: ممکن است افراد داستان‌های مشابهی را تجربه کنند. در روانکاری مثالی است که داستان‌های خوشایند را به گل و داستان‌های ناخوشایند را به سنگ تبدیل می‌کند، داستان‌های زندگی ما آمیزه‌ای از داستان‌های مثبت و منفی هستند و گاهی در مواجه با افراد یک تصویر صرفاً منفی یا مثبت بازنمایی می‌کنیم، البته بسیار مهم است هنگام روایت داستان‌ها، خودمان در کدام نقطه قرار می‌دهیم.

رزاقی با اشاره به افراد شاغل در گروه انتخاب، گفت: در سازمانی که حدود ۱۸ هزار نفر در آن اشتغال دارند، قطعاً میلیون‌ها داستان در آن اتفاق می‌افتد، بنابراین طبق تجربیات شخصی من در انتخاب، ما همیشه نباید تلاش کنیم که فرد تعیین‌کننده در یک سازمان باشیم، همیشه نباید تصمیمات را ما بگیریم و در اجراهای آن مشارکت کنیم، اگر بر خلاف این مسائل، بپذیریم که تأثیرگذار باشیم، نقشمان را بهتر ایفا خواهیم کرد، سعی کنید برای تصمیمات عجله نکنید و صبور باشید، هر چیزی باید در زمان مناسب اتفاق بیفتد، سعی کنید بجای تعیین‌کننده، بودن تأثیرگذار باشید.

وی در توصیه به افراد حاضر، بیان کرد: بجای انتقادکردن مداوم مسئله‌ها را پیدا کنید، ببینید چگونه می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، چرا که نیاز است، دلیل مشکلات را پیدا کنید،  باید مواظب باشیم علاوه بر چالش‌های خودمان، بررسی کنیم که افراد دیگر در چه موقعیتی هستند؟. کارکردن در سازمان‌های ایرانی با مجموعه مسائلی که وجود دارد شبیه صخره‌نوردی گروهی است، همه باهم حرکت می‌کنند و چالش‌های فردی و گروهی دارند.

مدیر کنترل عملیات فروش بازاریابی و خدمات گروه انتخاب الکترونیک، در خاتمه خاطرنشان کرد: گروه انتخاب سرزمین فرصت‌ها است، البته فرصت‌ها هم چالش‌های خود را دارند. در چالش‌ها آدم‌های ضعیف می‌سوزند و آدم‌های آسیب‌پذیر نمی‌توانند دوام بیاورند  و آدم‌های قوی، قدرتمند می‌شوند، سرزمین فرصت‌های انتخاب راهی است که انتخاب کردیم و انتخاب خواهیم کرد.

برای حرکت به‌سوی قله، سیاره بسازید

در سخنرانی دوم علیرضا علیخانی، معاون بازاریابی گروه انتخاب، در خصوص اینکه چگونه یک منظومه بسازیم، اظهار کرد: آغاز موفقیت شما، پایان شما است، درگذشته افرادی تغییراتی را در جامعه ایجاد کردند که شاید امروز شما توانستید با استفاده از آن دستاوردها، موفق شوید؛ بنابراین امروز صورت‌حساب تمام موفقیت‌های شما قبلاً پرداخت شده است. برخی از افراد تمام تلاش خود را می‌گذارند تا مشاهیر شود و شما از دستاوردهای آنها استفاده کنید، اما همیشه وقتی یک کشور، سازمان یا فردی خودکفا می‌شود افرادی قصد نابودی آن را دارند.

وی با تأکید بر اینکه گاهی همه ما انتقاد داریم، افزود: برای حل‌کردن مسائل باید به سمت قله و شمال بریم و هزینه پرداخت کنیم، اما گاهی برای حرکت‌کردن به‌سوی پیشرفت هزینه‌ها را صرف دستاوردهای خارجی می‌کنیم؛ یعنی به جهت جنوب حرکت می‌کنیم، به این مسئله شمال جنوبی می‌گویند. در این مسئله انتخاب می‌کنیم به سمت شمال حرکت نکنیم و در عوض آن هزینه را می‌پردازیم.

معاون بازاریابی گروه انتخاب، برند در کسب‌وکارها را ضروری دانست و گفت: پشت هر کسب‌وکارها یک برند است، همیشه بر اساس یک برند کارها تشکیل می‌شوند، قطعاً برای پاسخ به نیازها باید راهکار باشد، برای اینکه شما فعال خوبی باشید، باید راهکار بسازید، باید همه چیز را یاد بگیرید، سپس اتفاق را درک کنید و راهکار را به اجرا برسانید.

وی با اشاره به لازمه‌های موفقیت در کسب‌‌وکار، گفت: برای موفقیت تیم بسازید، کسب‌وکار را درک کنید و رسانه را بشناسید تا موفق شوید، برای ساختن منظومه باید نظم وجود داشته باشد. در ساختن منظومه ایده شما هسته و ستاره آن است که جاذبه را ایجاد می‌کند، هسته خارجی توسعه کسب‌وکار، گوشته منظومه محصول شما،  پوسته درونی بازاریابی کسب‌وکار، پوسته درونی فروش و اتمسفر سیاره سرمایه شما است.

علیخانی در خاتمه صحبت‌های خود، تصریح کرد: امروز در گروه انتخاب، اسنوا به‌عنوان ستاره‌ای است که در منظومه شمسی کار می‌کند، شما باید بدانید زمانی که سیاره خود را ساختید قمرهای متفاوتی دارید، در نهایت ستاره خود را باید با هوشمندی انتخاب کنید.

معناها را تجربه کنید

در ادامه سمیرا طوفانی، مدیر ارشد طراحی تجربه گروه انتخاب الکترونیک، درباره اینکه کسب‌وکارها چگونه معنا می‌سازند؟ اظهار کرد: اکنون در عصری زندگی می‌کنیم که اقتصاد تجربه حاکم بر کشور است، تجربه‌ها عمل برقراری اقتصاد می‌شوند. باید بدانید  GDP  شاخصی است که رشد  اقتصادی کشورها را نشان می‌دهد و در این شاخص سرویس سهم بزرگ‌تری از محصول دارد، سرویس یک گرایش جدیدی خواهد بود که راجع به‌تمامی تعاملات صحبت می‌کند به شرطی که شما تجربه خوبی از آن داشته باشید.

وی مرحله طراحی محصول را از مراحل قابل‌توجه دانست و بیان کرد: اگر هر مسئله‌ای را در مرحله طراحی حل کنید، هزینه کمی صرف آن خواهید کرد؛ اما اگر حل مسئله در مرحله تولید قرار گیرد، قطعاً هزینه گزافی باید برای آن بپردازید، حدود ۸۰ درصد مشتریان به تجربه‌ای که از یک سازمان دارند به‌اندازه محصولی که استفاده می‌کنند اهمیت می‌دهند.

مدیر ارشد طراحی تجربه گروه انتخاب الکترونیک، توضیح داد: حدود ۶۱  درصد از افراد اگر از سازمانی تجربه بد داشته باشد از آن عبور می‌کنند و برعکس ۸۶ درصد این افراد اگر  تجربه خوب داشته باشند بیشتر از حد معمول برای کسب تجربه هزینه می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تجربه یعنی موضوعات و مفاهیمی که در احساس و ادراک شما در زمان‌هایی ظاهر می‌شوند، اما در این راستا به معنا برمی‌خوریم در معناها به دنبال چرایی‌ها هستیم و معنا چیزی است که ما در تجربه‌ها به دست می‌آوریم. امروزه مردم دنبال معنا هستند و در آن راستا دنبال راه‌حل‌ها می‌روند، در دنیای امروز معناها پیش نمی‌آیند، ساخته می‌شوند.

غیرممکن‌ها را ممکن کنید

ساندیپ تیواری، مشاور ارشد بازاریابی گروه انتخاب الکترونیک، با تأکید بر اینکه هیچ‌چیز غیرممکن نیست، گفت: آینده در  آسیا رقم می‌خورد و بیشتر اتفاقات مطلوب در آینده‌ای نزدیک توسط ۸۰ میلیون ایرانی خواهد خورد، در ایران بیش از ۱۸ هزار نفر کازیرنویسن گروه انتخاب هستند.

وی توضیح داد: هنگامی که افرادی از خارج از سازمان چشم‌اندازی که می‌خواهند را به شما نشان می‌دهند  و شما آن موضوع را می‌بینید برداشت افراد متفاوت خواهد بود. مهم نیست که امروز ما کجا ایستاده‌‍‌ایم مهم این است که در آینده در کجا خواهیم ایستاد.

مشاور ارشد بازاریابی گروه انتخاب الکترونیک، توضیح داد: همیشه وقتی به بچه‌ها می‌گوییم رنگین‌کمان طراحی کنند، یک نیم‌دایره با رنگ‌های مختلف طراحی می‌کنند، ولی اگر از کره زمین خارج شویم ما یک دایره کامل از رنگین‌کمان را خواهیم دید که آن واقعیت رنگین‌کمان است.

 شهر انتخاب را فضایی یکپارچه برای زیستن می‌سازیم

انتخاب وی4در خاتمه سخنرانی‌ها عادل دهدشتی مدیر ارشد برند سازمانی گروه انتخاب الکترونیک، با شعار به‌سوی شهر انتخاب، گفت: انتخاب سال‌هاست که سیر صعودی دارد و در مرحله تغییر ساختارها و هوشمندسازی اتفاقات بزرگی را رقم زده است و اسنوا یکی از برندهای مهم  آن است. در این سال‌ها اسنوا تنها برندسازی سازمانی نبود و برندسازی شخصی هم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه برندسازی داخلی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و دانش‌هایی است که همه ما به آن معطوف می‌شویم تا که فرهنگ شکل بگیرد، تصریح کرد: برندسازی داخلی فرهنگ می‌سازد و به نیازها پاسخ می‌دهد، ما باید به ارگونومی سازمان‌ها توجه کنیم تا بتوانیم به سمت یک برندسازی خوب حرکت کنیم. در برندسازی داخلی اگر ما رفتار درست و اکوسیستم درست داشته باشیم سازمان به بهترین محل برای اشتغال تبدیل می‌شود.

مدیر ارشد برند سازمانی گروه انتخاب الکترونیک، خاطرنشان کرد: اگر در برندسازی داخلی رفتار درست و شفافیت نشان دهیم، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری هستیم و اگر نگاه بلندمدت خودمان را به سمتی سوق دهیم که آینده را درست ببینیم، بهترین گزینه برای توسعه تبدیل می‌شویم.

وی برندسازی داخلی را یک فرایند مهم شمرد و ادامه داد:  برندسازی تقویت هویت درون‌سازمانی است و افراد را به‌سوی اجرا حرکت می‌دهد، شفافیت اشتراک اطلاعات و یکپارچه بلندمدت در همه‌ها سازمان‌ها  مزیت محسوب می‌شود،  همکاران انتخاب روزانه حداقل ۱۲ ساعت درگیر کار هستند و این فضا سازمان است که به آنها برای کار انرژی می‌دهد.

دهدشتی، برندسازی داخلی را  توجه به نظرات و پیشنهادها را از الزامات دانست و افزود:  در برند کارفرمایی، یک مثلث سرمایه انسانی، سرمایه مالی و سرمایه علم تکنولوژی وجود دارد، امروزه اتفاقاتی که در شهر اسنوا رخ می‌دهد می‌تواند بهتر باشد و شهر اسنوا به شهر بزرگ‌تر و  شهر انتخاب تبدیل شود. امروز بجای چشم‌داشتن به اکوسیستم  که از آن کمک بگیریم باید به سمت ساخت  اکوسیستم برویم، چرا که اکنون اغلب نیاز سازمان‌ها کشف استعدادها است. انتخاب، فرصت‌آفرین خوبی است و باید فرصت‌ها را بشناسید و آن را انتخاب کنید.

وی در توضیح واژه شهر، گفت: شهرها یک فضای فیزیکی نیستند، بلکه یک اکوسیستمی هستند که اجزا و سلول‌هایی با آن توصیف می‌شوند و آن را برای رسیدن به صفات مطلوب تقویت می‌کنند، شاید امروز انتخاب با یک صفت فراگیر جهانی هنوز فاصله دارد؛ اما انتخاب می‌تواند در دنیا با یک صفت خوب توصیف شود، اما راه زیادی در پیش است.

مدیر ارشد برند سازمانی گروه انتخاب الکترونیک، خطاب به حاضران همایش، تأکید کرد: امیدواریم سلول‌هایی افتخار کنیم که انتخابی هستیم، شهر انتخاب فقط اصفهان و فضای صنعتی نیست، تمامی اجزا آن در حال شکل‌گیری و درحال‌رشد است، شهر انتخاب بستری برای تحولات خواهد بود و بر اقتصاد ملی و جهانی می‌تواند تأثیر داشته باشد، قطعاً نقطه عطف گروه انتخاب سرمایه‌های انسانی هستند که بافکر آنها روبه‌جلو حرکت می‌کنیم و با جذب سرمایه‌های جدید گام‌های بیشتر  را برمی‌داریم.

وی در خاتمه همایش با نوید اینکه منتظر اتفاقات خوبی باشید، بیان کرد: اگر نگرش کازیرنویسن به نسبت برند و اتفاقات اکوسیستم درست شکل بگیرد، سرعت بیشتری داریم و با اطمینان بیشتر جلو می‌رویم و بهبود سازمانی شکل می‌گیرد، سرویس‌ها باید برای  پاسخ به نیازها آماده باشند. در هر سازمانی ممکن است خرده‌فرهنگ‌های سمی، مثبت و انگیزشی وجود داشته باشد اگر یکپارچه‌سازی انجام دهیم و فضای فیزیکی را یکپارچه کنیم  شهر انتخاب مجموعه‌ای از فضاهایی خواهد شد که قرار است در آن زندگی کنیم.

بهمن راعی/ اصفهان

منبع خبر: رکنـا