ایتالیا با چنگ و دندان به یورو صعود کرد/ جمهوری چک و اسلوونی هم مسافر آلمان شدند
ایتالیا با چنگ و دندان به یورو صعود کرد/ جمهوری چک و اسلوونی هم مسافر آلمان شدند

مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ دوشنبه شب از ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه ادامه یافت و تیم‌های ملی ایتالیا، جمهوری چک و اسلوونی هم جواز حضور در یورو را کسب کردند. در حساس‌ترین مسابقه و در گروه C تیم ملی اوکراین در ورزشگاه بای آرنای شهر لورکوزن آلمان میزبان ایتالیا بود که این دیدار با تساوی بدون گل […]

- ایتالیا با چنگ و دندان به یورو صعود کرد/ جمهوری چک و اسلوونی هم مسافر آلمان شدند

مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ دوشنبه شب از ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه ادامه یافت و تیم‌های ملی ایتالیا، جمهوری چک و اسلوونی هم جواز حضور در یورو را کسب کردند.

در حساس‌ترین مسابقه و در گروه C تیم ملی اوکراین در ورزشگاه بای آرنای شهر لورکوزن آلمان میزبان ایتالیا بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. دو تیم تا قبل از مسابقه با ۱۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم بودند و ایتالیا فقط به یک مساوی احتیاج داشت، اما بازی را هجومی آغاز کرد و حملات پرتعداد و خطرناک شاگردان اسپالتی در نیمه نخست راه به جایی نبرد. در نیمه دوم ایتالیا محتاط‌تر شد و هرچه به پایان بازی نزدیک‌تر شدیم، اوکراینی‌ها برای گلزنی بیشتر به آب و آتش زدند که البته تلاش آن‌ها هم بی‌نتیجه بود و ایتالیا با این مساوی بعد از انگلیس صعود کرده راهی یورو ۲۰۲۴ شد. حالا اوکراین برای صعود به یورو باید منتظر مرحله مرگبار پلی‌آف باشد.

در دیگر بازی این گروه، انگلیس مقابل میزبانش مقدونیه به تساوی یک بر یک رسید تا کارش را با ۲۰ امتیاز و صدرنشینی به پایان برساند.

در گروه E جمهوری چک موفق شد در خانه با سه گل مولداوی را با شکست بدرقه کند تا اندک امید تیم ملی مولداوی برای صعود ناامید شود. مولداوی می‌توانست با پیروزی در این دیدار شگفتی‌ساز شود و با قرار گرفتن در رتبه دوم صعود کند، اما این اتفاق برای جمهوری چک افتاد و آن‌ها همراه با آلبانی راهی جام ملت‌های اروپا شدند.

در دیگر بازی این گروه هم آلبانی که از پیش صعودش را مسجل کرده بود، مقابل تیم قعرنشین جزایر فارو به تساوی بدون گل دست یافت تا با این یک امتیاز، ۱۵ امتیازی و صدرنشین گروه شود.

در گروه H هم مصاف حساس اسلوونی و قزاقستان با نتیجه دو بر یک به سود اسلوونی میزبان به پایان رسید تا این تیم در جدال رودررو با رقیب مستقیمش در راه صعود، جواز حضور در یورو را به دست آورد. در دیگر بازی‌های این گروه، دانمارک از پیش صعود کرده مقابل میزبانش ایرلند شمالی دو بر صفر شکست خورد و فنلاند دو بر یک سن مارینو را برد. در جدول این گروه دانمارک و اسلوونی با ۲۲ امتیاز راهی یورو شدند.

باشگاه خبرنگاران