خط و نشان بانک مرکزی برای ارز خواران
خط و نشان بانک مرکزی برای ارز خواران

اطلاعات نوشت: محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی دیروز در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اعلام این مطلب گفت: ارز کشور دست هر کسی هست، باید برگرداند و استثنایی ندارد؛ چرا که ارز کالای عمومی و بخشی از سیاست تثبیت است. وی گفت: برخی هر شب توییت می زنند که بزودی […]

- خط و نشان بانک مرکزی برای ارز خواران

اطلاعات نوشت: محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی دیروز در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اعلام این مطلب گفت: ارز کشور دست هر کسی هست، باید برگرداند و استثنایی ندارد؛ چرا که ارز کالای عمومی و بخشی از سیاست تثبیت است.

وی گفت: برخی هر شب توییت می زنند که بزودی جهش ارزی خواهیم داشت ولی این پیش بینی آنها اتفاق نمی‌افتد. همه باید به بانک مرکزی کمک کنند زیرا هدف این بانک، ایجاد آرامش در اقتصاد است.

فرزین با اشاره به کسری بودجه دولت گفت: اجازه نمی‌دهیم کسری بودجه دولت ریالی شود. به دنبال این هستیم که اگر کسری داشتیم منجر به نقدینگی نشود؛ چراکه تورم ناشی از نقدینگی است و ما نقدینگی را کنترل می کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکداری ایران هم اینک هفت درصد است که باید به ۱۵ درصد افزایش یابد ،‌ ادامه داد: ۹۷ درصد نظام پرداخت های کشور هم اینک الکترونیک است و سامانه های پیچک و مه چک راه اندازی شده به گونه ای که ۹۰ درصد چک‌های رایج در کشور صیادی است.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: در اجرای برنامه تفکیک حساب تجاری از شخصی، تاکنون حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب تجاری و شخصی تفکیک شده که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب آنها حقوقی است .با این وجود در موضوع نظارت بانکی مشکلات جدی داریم.

 وی با اشاره به اینکه سیاست تثبیت سیاست قطعی است و کوتاه نمی‌آییم ، از تامین یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو‌های برقی خبر داد و گفت: توافقی با آقای عباس علی آبادی وزیر صنعت درباره تامین یک میلیارد دلار برای واردات خودرو برقی صورت گرفته است.علاوه بر این شهرداری تهران هم برای تامین ارز خودرو‌های برقی (اتوبوس، ون و موتور سیکلت) یک بسته یک میلیارد و ۴۰میلیون یورویی ارائه کرده که پذیرفتیم ارز آن را تامین کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این همایش گفت: همه زیرساخت ها برای توسعه خدمات الکترونیک بانکی در حال تکمیل است، به گونه ای که تا پایان کار دولت سیزدهم ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

عیسی زارع پور ادامه داد: هم اینک ۴ میلیون خانوار در ۱۰۰ شهر از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند و تا دو سال آینده ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش اینترنت ۱۰ گیگا بر ثانیه قرار می گیرند.

منبع: اطلاعات انلاین