زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که اوضاع انسانی نوار غزه زیر آتش حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هر روز وخیم‌تر می‌شود حمله‌های وحشیانه این رژیم به بیمارستان اندونزی انتقاد سازمان بهداشت جهانی را برانگیخت.مقام نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی: یمنی‌ها جبهه جدیدی علیه اسرائیل در دریا باز کرده‌اند روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی در […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که اوضاع انسانی نوار غزه زیر آتش حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هر روز وخیم‌تر می‌شود حمله‌های وحشیانه این رژیم به بیمارستان اندونزی انتقاد سازمان بهداشت جهانی را برانگیخت.مقام نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی:

یمنی‌ها جبهه جدیدی علیه اسرائیل در دریا باز کرده‌اند

روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی در خصوص عملیات اخیر نیروهای یمنی علیه یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ نوشت: تحولات اخیر در جنوب دریای سرخ نیازمند بررسی از سوی نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل است تا مشخص شود که چگونه باید با این تحولات تعامل داشت.

در ادامه این گزارش به قلم شاوول حورف جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: باید مانع تکرار چنین عملیاتی در آینده شد. عملیات نیروهای یمنی در دریای سرخ یک جبهه دریایی جدید برابر اسرائیل باز کرده است.

در گزارش روزنامه معاریو تاکید شده است: پیش بینی می‌شود نحوه تعامل اسرائیل با تهدید یمنی‌ها مانند نحوه تعامل ما با درگیری‌های جبهه شمالی و مرزهای مشترک با لبنان باشد به طوریکه اسرائیل تلاش می‌کند این تحولات را مهار کند.

در این گزارش نوشته شده است: به نظر می‌رسد خطری که از سوی یمن، ما را تهدید می‌کند حتی بعد از پایان جنگ علیه نوار غزه افزایش می‌یابد. جنبش انصارالله به نبرد علیه اسرائیل پیوسته اما تا کنون بر حملات موشکی و پهپاد تمرکز کرده است.

اوهاد حمو تحلیلگر امور فلسطین در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: یمنی‌ها در این منطقه مهم‌ترین عنصر را از حیث توان نظامی و اطلاعاتی تشکیل می‌دهند. اسرائیل در حرکت کشتی‌های خود از طریق دریای سرخ با مشکل رو به رو خواهد شد.

پیش از این رسانه‌های عبری زبان اذعان کرده بودند: توقیف یک کشتی توسط نیروهای یمنی باعث می‌شود فعالیت خطوط دریایی به سمت اسرائیل متوقف شود. این مسأله در نهایت به افزایش قیمت محصولات وارداتی از طریق دریا می‌انجامد. پیش بینی می‌شود این روند به صورت گسترده‌ای افزایش یافته و امنیت غذایی اسرائیل را تهدید کند.

یمنی‌ها جبهه جدیدی علیه اسرائیل در دریا باز کرده‌اند

وزیر کار رژیم صهیونیستی: جنگ علیه غزه میلیاردها میلیارد شِکِل هزینه برای اسرائیل دارد

«یوآو بن تسور» وزیر کار رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: اسرائیل در شرایط اقتصادی پیچیده‌ای قرار دارد و هر روز محتمل هزینه سنگین یک میلیارد شِکِلی (واحد پول رژیم صهیونیستی) می‌شود.

وی در ادامه هشدار داد: پیش بینی ما این است که جنگ کنونی با هزینه سنگین ۲۰۰ میلیارد شکل تمام شود.

رسانه‌های عبری زبان پیشتر اذعان کردند که رژیم صهیونیستی ماهانه به دلیل حملات وحشیانه خود علیه نوار غزه ۹ میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) هزینه می‌کند.

این رسانه‌ها در خصوص اوضاع جبهه شمالی نیز گزارش دادند: شلیک موشک‌ها در جبهه شمالی متوقف نمی‌شود. درگیری‌ها در این منطقه به صورت طولانی ادامه دارد.

رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند: امروز شاهد یک روز بسیار طوفانی در جبهه شمالی هستیم به طوری که حزب الله لبنان حملات خود را علیه مناطق شتولا، زرعیت و دیگر مناطق متمرکز کرده است.

بیش از ۲ میلیون فلسطینی به کمک‌های فوری غذایی نیاز دارند

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نسبت به اوضاع فاجعه بار ساکنان نوار غزه در سایه حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه و محاصره آن هشدار داد.

این نهاد بین المللی اعلام کرد: نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فلسطینی در نوار غزه به کمک های فوری غذایی نیاز دارند.

خبرنگار المیادین پیشتر گزارش داده بود که اوضاع انسانی در نوار غزه بسیار وخیم بوده و جریان برق در این باریکه کاملاً قطع شده و آب و غذا نیز پیدا نمی‌شود.

مدیر بیمارستان کویت واقع در غزه اعلام کرده بود: بیش از نیمی از بیمارستان‌های غزه کاملاً تعطیل شده اند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید کرده است که سیستم بهداشت و درمان غزه توان خدمات رسانی ندارد و باید آتش بس برقرار شود.

مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه هشدار داده است: تاکنون هیچ گونه کمک پزشکی به دست بیمارستان‌های شمال غزه نرسیده است.

شبکه المیادین پیشتر گزارش داده بود که پزشکان بیمارستان ناصر در خانیونس عمل‌های جراحی بیماران خود را بدون بیهوش کردن آنها انجام می‌دهند چرا که امکانات لازم برای این کار وجود ندارد.

بیش از ۲ میلیون فلسطینی به کمک‌های فوری غذایی نیاز دارند

وحشت صهیونیست‌ها از تحولات جبهه شمالی و درگیری با حزب الله

شبکه المیادین به نقل از رسانه های صهیونیستی گزارش داد: حزب الله لبنان طی روزهای گذشته حملات پهپادی خود را در جبهه شمالی افزایش داده است.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از مسئولان صهیونیست نوشت: ارتش اسرائیل ۱۰۰ هزار نظامی در مرزهای مشترک با لبنان مستقر کرده است.

پیش از این نیز رسانه های عبری زبان با اذعان به قدرت حزب الله لبنان در جبهه شمالی گزارش داده بودند: حزب الله سیستم اطلاعاتی اسرائیل را در شمال به عصر حجر بازگرداند.

این رسانه ها اعتراف کردند که رژیم صهیونیستی ماهانه به دلیل حملات وحشیانه خود علیه نوار غزه ۹ میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) هزینه می کند.

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند: شلیک موشک ها در جبهه شمالی متوقف نمی شود. درگیری ها در این منطقه به صورت طولانی ادامه دارد.

ده‌ها شهید در بمباران غزه / آب و غذا پیدا نمی‌شود

حمله‌های جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه منطقه‌های مسکونی و مراکز درمانی و همچنین پناهگاه‌های نوار غزه ادامه دارد. در جریان بمباران ۹ خانه در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دقایقی قبل نیز یک مدرسه را که دربرگیرنده آوارگان فلسطینی در منطقه الفالوجا واقع در غرب اردوگاه جبالیا است بمباران کردند.

همچنین در جریان بمباران یک منزل مسکونی در اردوگاه النصیرات دست کم ۱۷ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیدند.

آب و غذا در نوار غزه پیدا نمی‌شود

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین به عملیات خود علیه اشغالگران صهیونیست در منطقه الزیتون ادامه می‌دهند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که اوضاع انسانی در نوار غزه بسیار وخیم بوده و جریان برق در این باریکه کاملاً قطع شده و آب و غذا نیز پیدا نمی‌شود.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه ای اردوگاه جبالیا و بیت لاهیا در شمال نوار غزه را نیز درهم کوبیدند.

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از حمله به بیمارستان اندونزی

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در جریان حمله صورت گرفته علیه بیمارستان اندونزی توسط رژیم صهیونیستی دست کم ۱۲ تن از جمله تعدادی بیمار به شهادت رسیده اند و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند.

این سازمان تاکید کرد که بیمارستان اندونزی همچنان تحت محاصره رژیم صهیونیستی بوده و به هیچکس اجازه ورود یا خروج داده نمی‌شود.

سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: گزارش‌هایی به دست مان رسیده که نشان می‌دهد به سمت هرکسی که قصد خروج از بیمارستان اندونزی را داشته باشد شلیک می‌شود.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که این بیمارستان همچنان تحت محاصره رژیم صهیونیستی بوده و حملات اشغالگران علیه این بیمارستان ادامه دارد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که پیکرهای ده‌ها شهید در این بیمارستان پراکنده شده است.

آب و غذا در نوار غزه پیدا نمی‌شود

احتمال دستیابی به توافق آتش بس در غزه

یکی از معاونان اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این جنبش به توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی نزدیک شده است.

در این بیانیه آمده است: حماس پاسخ خود را به برادرانش در قطر و دیگر میانجی‌ها داده و ما به رسیدن به توافق آتش‌بس نزدیک هستیم.

خبرگزاری شهاب نیز گزارش داد که عزت الرشق یکی از رهبران حماس در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: پیشرفت واقعی در مذاکرات حاصل شده و ما به رسیدن به توافق آتش بس نزدیک هستیم.

وی تاکید کرد: هر توافقی که به دست آید، ضرورتاً بر اساس شرایط مقاومت خواهد بود و ما اهمیتی به مطالب منتشر شده در این خصوص نمی‌دهیم و برادرانمان در قطر و مصر جزئیات توافق را اعلام خواهند کرد. الرشق ابراز داشت که احتمالاً طی چند ساعت آینده توافق آتش‌بس نهایی و اعلام شود.

الرشق خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی و به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم طی مدت گذشته کارشکنی‌هایی را در روند رسیدن به آتش‌بس انجام می‌داد، اما مقاومت به صورت یکپارچه و متحد در عرصه میدانی و سیاسی حضور دارد و توافق آتش‌بس نیز شامل تمامی گروه‌های مقاومت می‌شود.

وی تصریح کرد: آزادی اسرای رژیم اشغالگر با آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی همزمان خواهد بود، اگر رسیدن به توافق آتش‌بس اعلام شود، این توافق مورد قبول و رضایت ما بوده و خواسته‌های ما را محقق کرده است.

الرشق ادامه داد که اسرائیلی‌ها به دنبال مذاکره در سایه ادامه تجاوز برای شکستن اراده مقاومت بودند که این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد. وی در عین حال گفت که جزئیات توافقی که احتمالاً به زودی اعلام می‌شود را فاش نخواهد کرد و قطری‌ها بعد از نهایی شدن، آن را اعلام خواهند کرد.

آب و غذا در نوار غزه پیدا نمی‌شود

بازداشت ده‌ها فلسطینی در حمله اشغالگران به کرانه باختری

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست همزمان با تشدید حمله‌های هوایی و زمینی علیه نوار غزه به یورش‌های خود به مناطق مختلف کرانه باختری ادامه می‌دهند. هدف اشغالگران از این اقدام گسترش ترس و وحشت در میان ساکنان کرانه باختری و خاموش کردن هرگونه مقاومتی در این منطقه است.

این عناصر صهیونیست ساعاتی قبل به منطقه صافا واقع در بیت امر شمال الخلیل حمله کردند.

گردان‌های شهداالاقصی نیز اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی عناصر صهیونیست را در ایست بازرسی سالم واقع در شهر جنین با استفاده از نارنجک هدف قرار دادند.

اشغالگران صهیونیست همچنین به منطقه قباطیه واقع در جنوب جنین و اردوگاه بلاطه در شرق نابلس یورش بردند. در این حمله ۲ فلسطینی زخمی شدند اما اشغالگران صهیونیست مانع امدادرسانی خودروهای اورژانس به زخمی‌ها شدند. نظامیان صهیونیست در این حمله‌ها تعدادی از فلسطینی‌ها را نیز بازداشت کردند.

همزمان با یورش عناصر صهیونیست به جنین شبکه اینترنت نیز دچار اختلال شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جلزون واقع در شمال رام الله، اردوگاه الدهیشه در بیت لحم، منطقه حلحول در شمال شهر الخلیل و منطقه الیامون در غرب جنین نیز حمله کردند.

آب و غذا در نوار غزه پیدا نمی‌شود

فقط با توقف کشتار فلسطینی‌ها می‌توان درباره کشتی توقیف شده حرف زد

از سوی دیگر محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که در صورت توقف کشتار فلسطینی‌ها توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی، آنها می‌توانند درباره کشتی توقیف شده به دست نیروهای یمنی صحبت کنند.

روز گذشته نیز «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن توقیف کشتی باری متعلق به اسرائیل را در راستای حمایت آشکار صنعا در یاری از مردم مظلوم و مقتدر غزه در ادامه نبرد طوفان الاقصی ضد صهیونیست‌ها دانست.

وی گفت: عملیات توقیف کشتی عبوری اسرائیلی از دریای سرخ تحت عنوان گلکسی لیدر (Galaxy Leader) در چارچوب مشارکت آشکار و اعلام شده یمن به عنوان یک کشور مستقل در حمایت از فلسطین، غزه و مردم مظلوم فلسطین و در ادامه نبرد طوفان الاقصی صورت می‌گیرد.

القحوم با تاکید بر اینکه که صنعا هرگز دست بسته در برابر جنایت رژیم غاصب ضد مردم مقتدر غزه نخواهد بود، افزود: صنعا حمایت عملی خود را تا نابودی رژیم موقت اسرائیل با وجود گستاخی حامیان غربی و آمریکایی در حمایت از اشغالگران ادامه خواهد داد.

حزب الله، اسرائیل را به عصر حجر بازگرداند

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان با اذعان به قدرت حزب الله لبنان در جبهه شمالی گزارش دادند: حزب الله سیستم اطلاعاتی اسرائیل را در شمال به عصر حجر بازگرداند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز در گزارشی در خصوص فلسطین نوشت: روحیه جدید فلسطینی‌ها همراه حماس بوده و جنگ هرگز این واقعیت را تغییر نخواهد داد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت ۲ نظامی خود و زخمی شدن پنج تن دیگر در درگیری‌های شمال نوار غزه اذعان کرد.

در حال تکمیل

منبع: مـهر