به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، محمدمهدی فروردین، درباره عملکرد تیم زیر ۱۷ سال کشورمان در جام جهانی اظهار داشت: در ابتدا و قبل از هر چیز باید قهرمانی تیم ناشنوایان کشور در جهان را تبریک بگویم. در ماههای اخیر بارها در تمرینات این تیم حضور داشتم و شاهد بودم چقدر انسان های دوست داشتنی […]

- تمجید فروردین از تیم‌های بزرگسالان و نوجوانان

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، محمدمهدی فروردین، درباره عملکرد تیم زیر ۱۷ سال کشورمان در جام جهانی اظهار داشت: در ابتدا و قبل از هر چیز باید قهرمانی تیم ناشنوایان کشور در جهان را تبریک بگویم. در ماههای اخیر بارها در تمرینات این تیم حضور داشتم و شاهد بودم چقدر انسان های دوست داشتنی و عزیزی هستند. نشان دادند چقدر حرف ها را خوب می شنوند. این قهرمانی بزرگ را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: ضمن خدا قوت به دست اندرکاران مجموعه فوتبال و فدراسیون فوتبال به ویژه کادر فنی و بازیکنان پرتوان تیم نوجوانان ایران که تا همین جا هم در نقش یک قهرمان ظاهر شدند از نظر من، بیشترین تشکر را باید از خانواده این استعدادها داشت که در تربیت آنها نقش آفرین بودند و با حرف شنوی از مجموعه کادر فنی باعث سرفرازی تیم کشورمان در یکی از مهم ترین رویدادهای فوتبالی در سال جاری شدند.

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: تقابل با غول‌های این رده سنی به گونه ای بود که موجب تحسین جامعه فوتبال دنیا شد. این دستاورد می تواند امیدی برای آینده فوتبال کشور باشد. از همه مهم تر،آن استعدادهایی که در آینده به بزرگسالان ما تزریق می شوند از درون این تیم شناسایی می شوند و این رده سنی می تواند سکوی پرتابی برای آینده باشد.

وی ادامه داد: وظیفه  همه ما این است این تیم رها نشود و به آنها توجه کنیم. امیدوارم فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور دغدغه زیرساختی نداشته باشد.نیاز است اعتبارات دولتی در جهت زیر ساخت زمین های تمرین مناسب، زمین های مسابقه مناسب برای این نسل طلایی و سایر رده های فوتبال ما برای درخشش در رویدادهای مهم در جام ملت ها و جام جهانی فراهم شود.ان شاءالله این تیم در قالب تیم امید بتواند خوش بدرخشد.

فروردین درباره بازی با مراکش گفت: عبدی و شاگردانش تا به امروز کارنامه قبولی گرفته اند. مسابقه با مراکش یک دیدار در جهت تکمیل افتخارات است. از نظر من کسب نتیجه دور از دسترس نیست. عزم جزم بازیکنان قابل مشاهده بود. تاکید می‌کنم چیزی که خیلی در تیم مشهود بود، حرف شنوی بازیکنان از  کادر فنی و صمیمیت و همدلی بود که در مجموعه موج می زد. وقتی از برزیل، قهرمان دنیا با اختلاف دو گل عقب می افتید و بعد برمی گردید و بازی را می برید این اتفاق تصادفی نیست. این نشان می دهد که بازیکنان در مکتبی بزرگ شدند که روزهای سخت را تجربه کنند و در مسابقات اینچینی هیچ وقت ناامید نشوند. امیدوارم این تفکر در همه رده های سنی نهادینه شود و تیم نوجوانان الگویی برای فوتبال و حتی رشته های دیگر ورزش باشد.

وی درباره وضعیت تیم ملی بزرگسالان گفت:در اینجا لازم می دانم از تیم بزرگسالان هم تقدیر کنم. پس از تغییراتی که صورت گرفت امیر قلعه‌نویی در تیم انسجام خوبی ایجاد کرد و اطمینانی که فدراسیون به یک مربی بزرگ وطنی داشت، حائز اهمیت زیادی بود.تک تک بازیکنان تیم بزرگسال این قابلیت را دارند که در بهترین تیم های دنیا بازی کنند. نه فقط بازی کنند که چهره شاخص آن باشگاه‌های خارجی باشند.از همه مهم تر،این تیم با وجود همه ناملایمت هایی که در گذشته بوده،یک بارقه امید بزرگ را برای خانواده فوتبال ایجاد کرده است که یک افتخار مهم در آسیا را به دست آورد.قطعا کادر فنی و  بازیکنان این توان را دارند. 

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا