به گزارش زیرنویس، بر اساس جدیدترین گزارش ماهانه صنعت آب و برق، تعداد مشترکان برق تا پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به پایان سال گذشته، ۱.۱۶ درصد افزایش داشته است. تعداد مشترکان برق تا پایان اسفند ۱۴۰۱ برابر با ۳۹ میلیون و ۶۲۰ هزار مشترک بود که این آمار در شهریور امسال به ۴۰ میلیون و […]

به گزارش زیرنویس، بر اساس جدیدترین گزارش ماهانه صنعت آب و برق، تعداد مشترکان برق تا پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به پایان سال گذشته، ۱.۱۶ درصد افزایش داشته است.

تعداد مشترکان برق تا پایان اسفند ۱۴۰۱ برابر با ۳۹ میلیون و ۶۲۰ هزار مشترک بود که این آمار در شهریور امسال به ۴۰ میلیون و ۷۹ هزار مشترک افزایش یافت و در مجموع با رشد ۱.۱۶ درصدی مشترکان برق همراه شده است.

همچنین بر اساس این گزارش، مصرف برق تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در بخش صنعتی و خانگی به ترتیب، ۳۵.۳ و ۳۲.۵ درصد از کل موارد مصرف بوده است.

کل ظرفیت نصب شده نیروگاهی تا پایان مهر ۱۴۰۲ نسبت به پایان سال گذشته، ۱.۱ درصد افزایش داشته و تولید ناویژه انرژی برق کشور از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۱ درصد افزایش را ثبت کرده است.

در بخش دیگر گزارش معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو آمده است که ظرفیت کل پست‌های برق اعم از انتقال، فوق توزیع و بلافصل تا پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به پایان سال گذشته، ۱.۴۹ درصد افزایش یافته است.

در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک نیز ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک تا پایان مهر ۱۴۰۲ نسبت به ماه گذشته ۱.۸۲ درصد افزایش داشته است.

میزان برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر و پاک در مهر امسال ۱۷.۴ درصد افزایش یافته

این گزارش حاکی است: به واسطه توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر میزان برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر و پاک در مهر سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۴ درصد افزایش داشته است که میزان اجتناب از انتشار گازهای گلخانه‌ای را در همین بازه زمانی ۱۸.۶ درصد افزایش داده است.

همچنین میزان عدم مصرف سوخت فسیلی در مهرماه امسال در مقایسه با مهر سال گذشته ۱۶.۶ درصد افزایش یافته و میزان صرفه‌جویی در مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۶ درصد بیشتر شده است.

همچنین بر اساس آمار در حوزه شاخص‌های برق در سال ۱۴۰۲، پیک مصرف برق تا پایان شهریور امسال ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات را ثبت کرد، در همین رابطه تغییر پیک مصرف سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته (تا پایان شهریور) ۵.۸ درصد افزایش داشته است.

منبع خبر: رکنـا