فوتبال دیتابیس که برای سالهای طولانی داده و رنکینگ تیمهای باشگاهی را ارائه می‌کند، در تازه‌ترین رتبه بندی خود جایگاه دومی پرسپولیس در آسیا را به النصر داده تا این تیم به همراه الهلال، بهترین تیمهای آسیا لقب بگیرند. این در حالی است که پرسپولیس تنها یک امتیاز کمتر نسبت به ماه پیش دارد و به نوعی عملکرد درخشان […]

استقلال, پرسپولیس, فوتبال, لیگ برتر - پرسپولیس در آسیا هم سقوط کرد/ صعود چشم‌گیر استقلال در جهان

فوتبال دیتابیس که برای سالهای طولانی داده و رنکینگ تیمهای باشگاهی را ارائه می‌کند، در تازه‌ترین رتبه بندی خود جایگاه دومی پرسپولیس در آسیا را به النصر داده تا این تیم به همراه الهلال، بهترین تیمهای آسیا لقب بگیرند.

این در حالی است که پرسپولیس تنها یک امتیاز کمتر نسبت به ماه پیش دارد و به نوعی عملکرد درخشان النصر در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ روشن سعودی باعث شده تا این تیم به رتبه دوم آسیا برسد.

نکته جالب اینکه در بین ۵ تیم برتر آسیا تنها کاوازاکی فرونتاله از شرق آسیا حضور دارد و چهار تیم دیگر از لیگ عربستان و ایران هستند و باتوجه به تعطیلی لیگهای شرق آسیا به این جایگاه رسیدند.

استقلال با نتایج درخشان و صدرنشینی در لیگ برتر توانسته به رتبه پنجم آسیا برسد و حالا تنها یک امتیاز با کاوازاکی فرونتاله فاصله دارد و حتی ممکن است ماه آینده به رتبه چهارم آسیا صعود کند.

سپاهان در رنکنینگ این ماه به جایگاه هفتم رسیده و این تیم هم فرصت خوبی دارد تا در ماه‌های آینده به جمع پنج تیم برتر آسیا برسد و حتی رتبه پرسپولیس را تهدید کند.

در رنکینگ جهانی هم استقلال صعود بسیار خوبی داشته و به جایگاه ۱۳۸ رسیده اما پرسپولیس همچنان با تکیه بر رتبه ۱۲۲ جهانی، بهترین تیم ایران محسوب می‌شود.

منبع: خبـر ورزشی