اتفاقات این دوره از رقابت‌های مستر المپیا برای تمامی کسانی که این مسابقات را دنبال می‌کنند عجیب و پر از شگفتی‌های متفاوت بود.    از حذف ورزشکاران بزرگ و سرشناس از این مسابقات به دلیل مصدومیت در لحظات آخر تا عصبانیت و ترک صحنه توسط نایب قهرمان که نتوانسته بود شکست را تحمل کند!    […]

 اتفاقات این دوره از رقابت‌های مستر المپیا برای تمامی کسانی که این مسابقات را دنبال می‌کنند عجیب و پر از شگفتی‌های متفاوت بود. 

 

از حذف ورزشکاران بزرگ و سرشناس از این مسابقات به دلیل مصدومیت در لحظات آخر تا عصبانیت و ترک صحنه توسط نایب قهرمان که نتوانسته بود شکست را تحمل کند! 

 

با این حال، شاید عجیب‌ترین اتفاق در این میان مربوط به تئوری توطئه‎‌ای باشد که علیه قهرمانی درک لانسفورد و غلبه او بر هادی چوپان که سال گذشته عنوان قهرمانی را در این مسابقات به‌دست آورده بود شکل گرفته است.

 

بسیاری از پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که چوپان امسال هم در جایگاه اول قرار خواهد گرفت و ظاهرا خود او هم از این موضوع اطمینان داشت. اما زمانی که قهرمان از سوی داوران اعلام شد، او نتوانست این شکست را بپذیرد و صحنه را ترک کرد. 

 

واکنش تند مربی سرشناس به هواداران هادی چوپان

 

همین رفتار بسیاری از طرفداران او و افراد حاضر در جامعه پرورش‌اندام را تحریک کرد و باعث شد که انتقادات بسیاری از تصمیم داوران مطرح شود. حالا چندین روز از این اتفاق گذشته و یکی از مربیان سرشناس این رشته دست به انتقاد از هواداران این ورزشکار ایرانی به‌خاطر رفتار غیر ورزشی زده است. 

 

مارک لوبلاینر با انتشار ویدیویی در صفحه رسمی اینستاگرامش در این باره نوشت: «تلاش برای پایان دادن به مشکل هادی و درک در مستر المپیا. هر دو آن‌ها عالی به نظر می‌رسیدند و به عنوان مردی که ده‌ها مسابقه را داوری کرده باید بگویم تا وقتی که پشت میز قضاوت ننشینید، تمام حرف‌هایتان بیهوده است و حتی اگر پشت این میز بنشینید هم نظرات با کوچک‌ترین نقطه تفاوت می‌تواند متفاوت باشد. هیچ توطئه‌ای در کار نیست، کار داوران درست است.»

 

لوبلاینر تاکید دارد که هیچ مسئله نژادپرستانه یا سیاسی‌ای در این قضاوت دخیل نبوده و تاکید کرده است: «آن‌ها پشت میز داوری هستند، نه شما. این مزخرفات را تمام کنید. این تئوری توطئه بیهوده را تمام کنید.

 

در نهایت هادی واقعا عالی بود و درک هم همین‌طور. این رقابت نزدیکی بود و درک تنها با پنج امتیاز توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند و باید این موضوع را به درستی درک کرد.»

 

این در حالی است که چوپان پس از گذشت یک روز و با آرام‌تر شدن جو و فروکش کردن احساسات با انتشار پستی این قهرمانی را به لانسفورد تبریک گفت و او را شایسته این عنوان دانست.

 

ورزش سه

+