به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، نویسنده، فیلسوف، منتقد و پژوهشگر نامدار ایرانی که در سال ۱۳۰۳ در ندوشن در استان یزد دیده به جهان گشود، در اردیبهشت سال گذشته در کانادا چشم از جهان فرو بست. پس از پیگیری برای انتقال پیکر او به ایران، پیگیری‌های دیگر برای اجرای وصیت او آغاز […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، نویسنده، فیلسوف، منتقد و پژوهشگر نامدار ایرانی که در سال ۱۳۰۳ در ندوشن در استان یزد دیده به جهان گشود، در اردیبهشت سال گذشته در کانادا چشم از جهان فرو بست.

پس از پیگیری برای انتقال پیکر او به ایران، پیگیری‌های دیگر برای اجرای وصیت او آغاز شد تا این شاعر و نویسنده نامی در جوار خیام و عطار در نیشابور در منزل ابدی خود آرام بگیرد.

شاگرد نمونه مدرسه ایرانشهر در جوار خیام و عطار می‌آرامد

پیکر دکتر اسلامی ندوشن امروز با ورود به استان یزد به مدرسه ایرانشهر، یکی از مدارس تاریخی این استان که از آن به عنوان مدرسه ماندگار یاد می‌شود، منتقل شد.

این مدرسه محل تحصیل دکتر اسلامی ندوشن نیز بوده و او سال‌ها در این دبیرستان تحصیل کرده است.

امروز در مدرسه ایرانشهر علاوه بر دانش آموزان، جمع دیگری نیز برای ادای احترام به خالق آثار ادبی نیز حضور داشتند، دکتر جلال الدین کزازی نویسنده شهیر، استاندار یزد و معاونان وی، جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب یزد که پیکر اسلامی ندوشن را پس از حضور در کلاس درسش به سمت زادگاهش ندوشن بدرقه کردند.

شاگرد نمونه مدرسه ایرانشهر در جوار خیام و عطار می‌آرامد

در ندوشن نیز مردم این شهر برای همشهری خود سنگ تمام گذاشتند و تشییع جنازه‌ای با شکوه برگزار کردند تا برای همیشه در اذهان باقی بماند.

پس از اینکه پیکر دکتر اسلامی ندوشن در زادگاهش به شایستگی تکریم و تشییع شد، رهسپار دیار شاعران و نام آوران تاریخ ایران زمین شد.

شاگرد نمونه مدرسه ایرانشهر در جوار خیام و عطار می‌آرامد

نیشابور امروز آماده میزبانی از یکی دیگر از بزرگان و مفاخر کشور عزیز اسلامی است و پیکر دکتر اسلامی ندوشن، پس از حضور در نیشابور در جوار شعرای بزرگ، عطار و خیام نیشابوری به خاک سپرده می‌شود.

منبع: مـهر