همه ممنوع‌الکار شدند اما رئیس صداوسیما می‌گوید در باز است!
همه ممنوع‌الکار شدند اما رئیس صداوسیما می‌گوید در باز است!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، برنامه شب گذشته «جام جم» با موضوع جذابیت در سریال‌های نمایشی با حضور مهدی عسگرپور، رئیس خانه هنرمندان و شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما برگزار و بازهم به محلی برای انتقاد از سیاست‌های مدیران صداوسیما تبدیل شد. عسگرپور در ابتدای این برنامه در پاسخ به مجری گفت: جای این بحث‌های تخصصی […]

- همه ممنوع‌الکار شدند اما رئیس صداوسیما می‌گوید در باز است!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، برنامه شب گذشته «جام جم» با موضوع جذابیت در سریال‌های نمایشی با حضور مهدی عسگرپور، رئیس خانه هنرمندان و شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما برگزار و بازهم به محلی برای انتقاد از سیاست‌های مدیران صداوسیما تبدیل شد.

عسگرپور در ابتدای این برنامه در پاسخ به مجری گفت: جای این بحث‌های تخصصی در حوزه سریال‌سازی، در استودیو و جلوی مردم نیست؛ در جلسات تخصصی است. ولی گویا این بحث‌ها از برخی سریال‌های کنونی تلویزیون جذاب‌تر شده است وگرنه در سالهای قبل، در این روز وسط هفته و این ساعت شب، سریال‌های پربیننده پخش می‌شد.. 

این تهیه کننده سریال‌های تلویزیونی با بیان اینکه من خودم دیگر این تلویزیون را که در آن سریال ساختم، نمی‌شناسم، از دوری صداوسیما از مردم و مسائل روز جامعه انتقاد کرد و گفت: شما یک دوربین ببند به ماشین از راه آهن بیا تا تجریش، نمی‌توانی پنج دقیقه اش را پخش کنی… این یعنی دور شدن از مردم، نیازها و مسائل شان. 

وی همچنین با اشاره به افت شدید مخاطب در صداوسیما گفت: آمار که اعلام نمی‌شود و یا بخشی از آن اعلام می‌شود که ظاهرا خیلی هم دقیق نیست؛ به عبارتی صداوسیما در ارایه آمار هم صادق نیست. وی همچنین اضافه کرد: برخی مسائل اساسا در سریال‌های تلویزیون جایی ندارد؛ مسائلی چون اعتیاد، جوانان، تغییر جنسیت و…که اصولا در نطفه خفه می‌شود 

عسگرپور اضافه کرد: از مسئولان تلویزیون می‌پرسم: شما به کی پاسخگو هستید؟ به مردم واقعن پاسخگویید؟ این پارامتر اساسا برای رسانه حاکمیتی مهم نیست. وی افزود: از سوی دیگر فهرست ممنوع از کارها کم نیست در صداوسیما ولی می‌گویید در باز است گرچه می‌دانیم این حرف واقعی نیست. 

مدیرعامل خانه هنرمندان با اشاره به روند جدید سریال سازی در تلویزیون گفت: قبلا مدیر گروه شبکه با تهیه کننده هماهنگ می‌کرد و کار جلو می‌رفت. الان باید کد ملی همه عوامل داده شود تا یک جای دیگری همه را چک کند…وی افزود: شما می‌دانید نسبت نیروهای تولیدی به پشتیبانی در صداوسیما چقدر است؟ این ساختار فربه دیگر نمی‌تواند کار کند. نسبتش چند سال پیش یک به ۱۸ بود! الان را نمی‌دانم. -حالا اداره کل فیلمنامه تاسیس کنید. فکر می‌کنید فیلمنامه‌ها خوب می‌شود؟ این تصور به شدت کودکانه است!

عسگرپور گفت: پارادایم اصلی صداوسیما، سیاسی است نه اجتماعی و فرهنگی. حالا مدیر نالایق هم داریم، تهیه‌کننده ناکاربلد هم داریم. سیستم فربه هم هست. این‌ها را کنار هم بگذارید؛ حالا این سازمان به مردم هم پاسخگو نیست. نتیجه همین می‌شود که الان هست ضمن اینکه اگر چیزی جز این می‌شد، باید تعجب می‌کردیم.

وی با انتقاد از مجری و نماینده صداوسیما برای مقایسه تلویزیون ایران با آفکام و حمله به سریال‌های نمایش خانگی گفت: جای اینکه به وی‌او‌دی بپردازیم که فقط در حوزه وب و سریال‌سازی تعریف می‌شود، باید به مشکلات تلویزیون برسیم که یک رسانه است. چرا هرجا می‌رسیم گزینشی مثال می‌زنید؟ ما کجا با انگلیس قابل قیاس هستیم که در صداوسیما قابل قیاس باشیم؟ یا یا آفکام قابل قیاس باشد؟ در انگلیس شبکه‌های متعدد خصوصی وجود دارد اما دولت به رسانه خودش کمک می‌کند…نمی‌شود که این بخش آن کشور را نبینیم اما در بحث بودجه دائم دنبال افزایش باشیم و بگوییم آنطرف …

عسگرپور ادامه داد: حالا درباره وی‌اودی؛ من حتما به تنظیم‌گر معتقدم ولی تنظیم‌گری که در قانون وجود داشته باشد نه اینکه بگردند و پیدا نکنند!

عسگرپور در انتهای برنامه و در واکنش به اظهارات تند رئیس دانشگاه صداوسیما در خصوص اتفاقات سال قبل گفت: مراقب باشید اینقدر با قطعیت حرف نزنید چون قبلا درباره عربستان هم نکاتی می‌گفتید که اخیرا تغییر کرد!

منبع: اطلاعات انلاین