به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، افتتاحیه دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران با سخنرانی سروش صادق ‌نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک آغاز شد. رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک، سخنرانی خود را با ذکر این موضوع که در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، افتتاحیه دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران با سخنرانی سروش صادق ‌نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک آغاز شد.

رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک، سخنرانی خود را با ذکر این موضوع که در سال جاری و در مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران با رویکرد جدیدتری در حال برگزاری است؛ گفت:«ما به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای جامعه نخبگان هستیم تا بتوانیم ظرفیت‌های این دوره را شناسایی کنیم. تمرکز این دوره از مسابقات بر وری بررسی چالش‌ها است تا بتوانیم درصدد رفع آنها برآییم.»

صادق‌نژاد در ادامه در ادامه افزود:« فیرا از سال ۱۹۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده‌است و همواره در تلاش بوده‌است تا رویدادهای مختلف را در کشورهای مختلف برگزار کند و آغوش آن همواره برای پذیرفتن کشورهای جدید به عنوان عضوی جدید باز بوده‌است و تاکنون ۳۸ کشور عضو فدراسیون هستند.»

وی در ادامه افزود:« ترویج علم رباتیک و هوش مصنوعی به عنوانی علمس نوع و کاربردی حائز اهمیت است.»

رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک در خصوص مراحل تایید صلاحیت برای شرکت در این مسابقات گفت:« پیش ثبت نام اولیه و سپس تایید صلاحیت و در نهایت رقابت در مرحله نهایی؛ سه مرحله‌ای هستند که شرکت‌کنندکان باید آن‌ها را پس سر گذراند. در دهمین دوره مسابقات مار۲۹۴ تیم در بهش متقاضیان اولیه داشتیم و پس از آنها ۲۵۲ دارای شرایط بودند و در نهایت ۱۵۲ تیم در قالب ۱۸ لیگ مختلف به رقابت می‌پردازند، در میان این تیم ها شرکت کنندگانی از کشورهایی چین، روسیه، ترکیه، اندونزی و مالزی نیز همراه ما هستند.»

وی در ادامه و در خصوص لیگ تازه‌ای که به مسابقات خواهد آمد؛ گفت:« لیگ خانه هوشمند در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال اجرا است و اگر با موفقیت مراحل آزمایش آن طی شود به لیگ‌های مسابقه افزوده می‌شود.»

صادق‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه نگاه توسعه‌ای به رباتیک و هوش مصنوعی در رویدادهای‌ مختلف به صورت جدی دنبال می‌شود و در کنار رویداد فعلی سعی بر این است تا معضلات و مسائل صنعت را در قالب رویداد دنبال کنیم. در حال حاضر شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که اعزام تیمهای بین المللی نیاز به کمک‌های دولتی دارد. امیدواریم امسال بتوانیم تیم‌هایی را به برزیل اعزام کنیم.»

رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک در ادامه افزود:« از تمام مجموعه‌هایی که می‌توانند در این رویداد به ما کمک کنند، درخواست داریم در کنار ما باشند. چراکه این رویداد برای آینده کشور ما و تامین منابع انسانی حیاتی است و باید به نسل جوان و نخبه کشور اعتماد کنیم و بتوانیم در کنار تامین زیرساخت، قانون گذرای درستی در این حوزه داشته باشیم.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه نباید از قطار هوش مصنوعی و رباتیک جا بمانیم؛ گفت:« انشاالله که بتوانیم از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد به صورت جدی استفاده کنیم.»

افتتاحیه دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران برگزار شد

ما در خدمت شما هستیم چون شما در خدمت اینده بشریت هستید

در ادامه این مراسم محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ گفت:«داستان اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی داستانی است که ما مسئولین نظام بخواهیم یا نخواهیم، تحولات عظیمی در ساحت اقتصاد سیاسی و حتی دیپلماسی بوجود می‌آود. در دوره رنسانس ماشین وارد شد و تولید صنعتی و .. را حتما دیده‌اید و شنیده‌اید که چه تحولی در دنیای صنعت، کشاورزی و.. ایجاد کرد و قدرت را جابه‌جا کرد. آن‌هایی که زودتر توانستند به این‌ تحول عظیم دسترسی پیدا بکنند، قرن‌ها در دنیا حکومت کردند.»

او در ادامه گفت:«امروز هوش مصنوعی و ربات به نسبت تحول بسیار عظیم‌تری را در دنیا رقم می‌زند و قرار است بسیاری از معضلات و مشکلات بشر را حل بکنند. ربات‌ها اکنون قرار است حتی به جای انسان فکر کنند. در حال حاضر افرادی در بستر فضای مجازی کار می‌کنند، اقتصاد سنتی را پشت سر می‌گذارند، تولیدات بزرگ صنعتی را پشت سر می‌گذرانند و آینده دنیا و جهان برای این افراد است.»

باهنر گفت:« نسل جوان جامعه را افرادی تشکیل داده‌اند که میگویند ما کارفرما نمی‌خواهیم و من به نمایندگی از نسل پنجاه سال به بالا از آن‌ها تقدیر میکنم از این که شما در موضع نجات بشر هستید؛ این ربات‌ها، ربات‌های پر کلک و پر قدرت می‌آیند که وارد صنعت شوند و مسلط شوند و اما بشر تنها مخلوقی است که خداوند برای خلق او به خودش احسنت گفته‌است و انشالله که شما در این زمینه موفق باشید.»

او در ادامه گفت:« انسان‌های اسفل السفالین کسانی هستند که بدون هیچ ملامت انسانی چند هزار کودک و زن را می‌کشند برای اینکه مدیریت خود را بر جامعه و بشر تحمیل کنند و حاضرند پنج هزار کودک را بکشند و شهید بکنند و از آن طرف نوجوانان فلسطین که می‌گویند ما زنده‌ایم و ایستاده‌ایم و تا حقمان را نگیریم کنار نمیکشیم و در نهایت من به عنوان نماینده یکی از نهادهای بزرگ کشور یعنی مجمع تشخیص مصلحت نظام میگویم که ما در خدمت شما هستیم چون شما در خدمت اینده بشریت هستید.»

افتتاحیه دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران برگزار شد

باید به آینده خوشبین بود

عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، با عرض خیر مقدم به کسانی که امید و اینده کشور هستند،‌گفت:«می‌توان بسیار به آینده خوشبین بود و به نسلی که آینده‌ساز کشور است. اکنون ۷۰ درصد صنایع با ربات‌ها کار می‌کنند و هوش مصنوعی، یکی از موضوعات مهم بازارسازی و بازاریابی برای صنعت روباتیک است که به طور مختصر ما به عنوان بزرگترین نمایشگاه کشور در حال حاضر میتوانیم پایه مناسبی برای بازاریابی در این حوزه باشیم.»

نیاز به بهبود اینترنت در کشور است

حسن بیادی، دبیرکل حزب جمعیت ابادگران جوان ایران اسلامی، در ادامه این نشست و با تشکر از رسول خادم گفت:« فکر ایشان بود چنین نمایشگاهی تاسیس شود. اما متاسفانه در نگهداری این نمایشگاه‌ها کمی ضعف ایجاد شده‌است و باید چرایی این ضعف را را پیگیری کرد. کارهای علم و فناوری نذری است و اگر تغییر را نپذیریم تقدیر را به ما تحمیل میکنند.»

وی در ادامه گفت:« هوش مصنوعی با این وضعیت اینترنت و با این کیفیت قابل پیشرف نیست چراکه این کار نیاز به اینترنت دارد.»

بیادی در ادامه و خطاب به کودکان گفت:« دنبال فکر باشید و آینده را با فکر تغییر دهید.»

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین