زیرنویس، گروه بین الملل: ارتش رژیم صهیونیستی اعم از جنگنده‌ها و توپخانه این رژیم طی ساعات و بلکه دقایق گذشته مناطق مختلف نوار غزه را دیوانه وار هدف قرار دادند. نگرانی دولت آمریکا از «پیامدهای ناخواسته» آتش‌بس موقت در غزه علی‌رغم استقبال جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آتش‌بس ۴ روزه در غزه، نشریه آمریکایی «پولیتیکو» […]

زیرنویس، گروه بین الملل: ارتش رژیم صهیونیستی اعم از جنگنده‌ها و توپخانه این رژیم طی ساعات و بلکه دقایق گذشته مناطق مختلف نوار غزه را دیوانه وار هدف قرار دادند.

نگرانی دولت آمریکا از «پیامدهای ناخواسته» آتش‌بس موقت در غزه

علی‌رغم استقبال جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آتش‌بس ۴ روزه در غزه، نشریه آمریکایی «پولیتیکو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا نگران «پیامدهای ناخواسته» وقفه‌های بشردوستانه و توافق آتش‌بس موقت در غزه است.

وی دراین‌باره نوشت: «نگرانی‌هایی در دولت بایدن وجود دارد که از پیامدهای ناخواسته وقفه‌های بشردوستانه (آتش‌بس موقت) این باشد که احتمالاً دسترسی خبرنگاران به غزه بیشتر شود و آنها ویرانی‌ها (و شرایط غزه) را بیشتر بازتاب دهند و این باعث ضدیت افکار عمومی علیه اسرائیل می‌شود.»

ساعاتی پیش جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با استقبال از توافق آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و حماس اعلام کرد «من از توافقنامه آزادی گروگان‌ها استقبال می‌کنم و از «شیخ تمیم»، امیر قطر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای رهبری و مدیریت قاطع و مشارکت آنها در دستیابی به این توافق تشکر می‌کنم.»

نگرانی دولت آمریکا از «پیامدهای ناخواسته» آتش‌بس موقت در غزه

انگلیس: توافق آتش‌بس در غزه گامی مهم و حیاتی است

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس از توافق بین دولت اسرائیل و حماس برای توقف چهار روزه درگیری‌ها استقبال کرد و آن را «گامی حیاتی» خواند و از طرفین خواست تا توافق را به طور کامل انجام دهند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم با استقبال از توافق آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و حماس اعلام کرد «من از توافقنامه آزادی گروگان‌ها استقبال می‌کنم و از «شیخ تمیم»، امیر قطر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای رهبری و مدیریت قاطع و مشارکت آنها در دستیابی به این توافق تشکر می‌کنم.»

انگلیس: توافق آتش‌بس در غزه گامی مهم و حیاتی است

بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره توافق آتش‌بس موقت در غزه

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای از رسیدن به توافق تبادل جزئی اسرا و آتش‌بس چهار روزه با رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد که این توافق همچنین شامل وارد کردن صدها کامیون کمک‌های امدادی و سوخت و آزادی تردد مردم غزه است.

این بیانیه می‌افزاید که توافق مذکور توقف تجاوزها و بازداشت‌ها و عدم تعرض به دیگران در تمامی مناطق نوار غزه را نیز شامل می‌شود.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: توافق مذکور با تلاش‌های گسترده و مذاکرات از طریق میانجی‌ها و بعد از تعلل دشمن صهیونیستی به دست آمده است. دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند اسرای خود را بدون قید و شرط بازگرداند، اما آنها در عرصه میدانی شکست خورده و نتوانستند اراده ملت و مقاومت را در هم بشکنند.

این بیانیه می‌افزاید: پایداری ملت ما در غزه و تعهد آن به اراضی خود در مقابله با ماشین کشتار رژیم صهیونیستی و جانفشانی و قهرمانی عناصر مقاومت در عرصه میدانی، دشمن صهیونیستی را مجبور به تسلیم در این عرصه کرد.

جهاد اسلامی بندهای این توافق را با هدف تقویت پایداری ملت فلسطین و پیروزی برای موضوع اسرای فلسطینی به عنوان مقدمه‌ای برای آزادسازی تمامی اسرا و رفع محاصره کامل غزه دانست و تاکید کرد: موضع ثابت ما این است که اسرای دشمن صهیونیستی که در اختیار ما قرار دارد، جز با آزادسازی تمامی اسرای ما از زندان‌های اسرائیل آزاد نخواهند شد.

این بیانیه تصریح کرد: ما در مقابله با تجاوز دشمن در تمامی عرصه‌های میدانی و سیاسی برای به شکست کشاندن تمامی اهداف آنها به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به یک مقر لجستیک رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان صبح امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از حمله به یک تیم لجستیک رژیم صهیونیستی در هنگام اجرای عملیات صیانت از تجهیزات صهیونیستی در مقر بیاض بلیدا در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر اساس بیانیه‌ای که حزب‌الله لبنان در همین رابطه منتشر کرده، عناصر مقاومت در واکنش به جنایت‌های اشغالگران اسرائیلی و حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و مقاومت قهرمانانه آنها، تعدادی از صهیونیست‌ها را هدف حملات خود قرار دادند.

حزب الله لبنان دیروز نیز با صدور ۵ بیانیه متوالی از عملیات متعدد خود ضد اشغالگران اسرائیلی در مرزهای لبنان خبر داد که در واکنش به جنایت اشغالگران در غزه و ترور روزنامه نگاران پایگاه خبری المیادین صورت گرفت.

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به یک مقر لجستیک رژیم صهیونیستی

حملات زمینی و هوایی اشغالگران علیه سراسر غزه

با وجود اعلام دستیابی به آتش بس موقت در نوار غزه، حملات بی امان جنگنده‌های ارتش این رژیم علیه مناطق مختلف این باریکه ادامه دارد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده و پی در پی اطراف منطقه الفالوجا، جبالیا النزله و تل الزعتر را بمباران کردند.

در جریان حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در خیابان الجلا واقع در محله شیخ رضوان تعدادی از فلسطینی‌ها به شهادت رسیدند.

المیادین دقایقی قبل از وقوع انفجارهای گسترده در شرق دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه خبر داد. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز به حملات وحشیانه خود علیه مناطق اطراف مسجد المحطه واقع در خیابان یافا در شرق غزه ادامه می‌دهد.

سرتاسر غزه زیر آتش توپخانه و بمباران جنگنده‌ها

از سوی دیگر درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در منطقه الصفطاوی و شیخ رضوان در شمال شهر غزه در جریان است. این درگیری‌ها در شرق اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه نیز ادامه دارد.

بمباران کاروان آوارگان فلسطینی توسط اشغالگران

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که بامداد امروز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت دیوانه وار مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی آوارگان فلسطینی که از شمال نوار غزه به سمت جنوب این باریکه در حرکت هستند را هدف قرار می‌دهد و کاروان آنها را بمباران می‌کند.

شهادت فلسطینی‌ها و بازداشت آنها در یورش اشغالگران به کرانه باختری

از سوی دیگر شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل به صورت گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده اند.

این عناصر اشغالگر نه تنها اقدام به تخریب زیرساخت‌های مناطق مذکور کرده بلکه فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری را هدف قرار داده و تعداد زیادی از آنها را بی دلیل بازداشت کردند.

سرتاسر غزه زیر آتش توپخانه و بمباران جنگنده‌ها

منابع آگاه اعلام کردند که صدای انفجار گسترده‌ای در خیابان اصلی اردوگاه طولکرم همزمان با محاصره این اردوگاه توسط اشغالگران صهیونیست به گوش رسیده است.

بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز اقدام به تخریب و نابودی زیرساخت‌ها و خیابان‌های محله البلاونه در اردوگاه طولکرم کرده اند.

در جریان حمله اشغالگران به منطقه عزون در شرق قلقیلیه یک جوان ۳۰ ساله فلسطینی به نام امیر عبدالرحمن مجد به شهادت رسید.

همچنین یک پهپاد متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی بخشی از اردوگاه طولکرم را بمباران کرد. عناصر اشغالگر مانع رسیدن خودروی امدادرسان به محل حمله شدند. منابع آگاه اعلام کردند که در جریان این حمله پهپادی تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

عناصر رژیم صهیونیستی به اردوگاه شعفاط واقع در شمال شرق شهر اشغالی قدس نیز حمله کردند.

اشغالگران صهیونیست دست کم ۱۷ فلسطینی را در اردوگاه الدهیشه واقع در بیت لحم بازداشت کردند.

سرتاسر غزه زیر آتش توپخانه و بمباران جنگنده‌ها

هر کس سلاح در اختیار دارد به ما بپیوندد

شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای وابسته به گردان‌های شهداالاقصی در اردوگاه طولکرم موفق شدند عناصر اشغالگر را که به این اردوگاه یورش برده بودند با شلیک گلوله و پرتاب نارنجک هدف قرار دهند.

در جریان این عملیات نیروهای فلسطینی، تعدادی از عناصر اشغالگر به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند.

این نیروها اعلام کردند: هر کسی که سلاح در اختیار دارد برای آنکه به افتخار جهاد فی سبیل الله نائل شود به ما بپیوندد.

بر اساس این گزارش درگیری‌های مسلحانه ای میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در جریان یورش آنها به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه رخ داده است.

وزارت خارجه قطر: زمان آغاز آتش‌بس طی ۲۴ ساعت آینده اعلام می‌شود

وزارت خارجه قطر به عنوان یکی از میانجی‌های ناظر بر روند توافق در غزه بیانیه‌ای را در خصوص دستیابی به این آتش‌بس منتشر کرد. بر اساس این بیانیه ۱۵۰ اسیر فلسطینی شامل زنان و کودکان زیر سن قانونی در برابر آزادی ۵۰ نفر از اسرای رژیم صهیونیستی از غزه آزاد خواهند شد.

این بیانیه تاکید کرده است که تعداد اسرای تبادل شده در مراحل آینده از اجرای توافق افزایش پیدا خواهد کرد.

وزارت خارجه قطر همچنین اعلام کرد که در طول مدت آتش بس اجازه ورود تعداد زیادی از کمک‌های امدادی از جمله سوخت برای تأمین نیازهای انسانی به نوار غزه داده خواهد شد.

این بیانیه ضمن اعلام اینکه زمان آغاز آتش‌بس طی ۲۴ ساعت آینده اعلام می‌شود، از ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش و جلوگیری از خونریزی و حفظ جان انسان‌های بی‌گناه خبر داد.

دولت آمریکا ساعتی پیش رسیدن به این توافق را تأیید کرد و کابینه رژیم صهیونیستی نیز به استثنای سه تن از وزرای افراطی خود به آن رأی مثبت داد. جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای این آتش‌بس ۴ روزه را تأیید کرده است.

سرتاسر غزه زیر آتش توپخانه و بمباران جنگنده‌ها

هلاکت یکی از فرماندهان تیپ مطرح «گولانی»

از سوی دیگر با وجود سانسور شدید آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از سوی مقامات و رسانه‌های این رژیم، ارتش اسرائیل به هلاکت یکی از فرماندهان تیپ مطرح گولانی اذعان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که یکی از نظامیان تیپ جفعاتی در جریان درگیری‌های زمینی در نوار غزه به شدت زخمی شده است.

در حال تکمیل

منبع: مـهر