روسیه موشک جدید اتمی قاره‌پیمای خود را مستقر کرد
روسیه موشک جدید اتمی قاره‌پیمای خود را مستقر کرد

ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های روس، نوشت: موشک بالستیک جدید یارس در «کوزلسک» در استان «کالوگا» واقع در جنوب غربی مسکو مستقر شده است. بر اساس این گزارش، روسیه که این موشک را سال دو هزار میلادی توسعه داده و ساخته، توانایی حمل چندین کلاهک جنگی اتمی دارد و قادر به نفوذ […]

- روسیه موشک جدید اتمی قاره‌پیمای خود را مستقر کرد

ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های روس، نوشت: موشک بالستیک جدید یارس در «کوزلسک» در استان «کالوگا» واقع در جنوب غربی مسکو مستقر شده است.

بر اساس این گزارش، روسیه که این موشک را سال دو هزار میلادی توسعه داده و ساخته، توانایی حمل چندین کلاهک جنگی اتمی دارد و قادر به نفوذ در سپر دفاعی آمریکا و متحدانش است.

رویترز بدون ارایه جزئیات بیشتر، تنها اشاره کرد که یگان کوزلسک، مکانی که موشک جدید آنجا در یک سیلو (تاسیسات پرتاب موشک که با عناوینی همچون سیلوی موشکی زیرزمینی یا سیلوی هسته‌ای شناخته می‌شود) مستقر شده است، نخستین یگان در نیرو‌های موشکی راهبردی روسیه است که فرایند ارتقا به موشک‌های یارس را آغاز کرده است.

موشک اتمی قاره پیمای یارس روسیه حدود ۲۲ متر طول، ۲ متر قطر و ۱۱ هزار کیلومتر بُرد دارد و به ۲ روش سیلو یا به صورت متحرک از سوی خودرو‌های ویژه قادر به پرتاب است.

لازم به یادآوری است که اواسط شهریور امسال مسکو اعلام کرد که موشک‌های قاره پیما سارمات این کشور با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای که استقرار آن‌ها از پاییز سال گذشته آغاز شده بود، در حالت آماده باش جنگی قرار گرفته است.

منبع: اطلاعات انلاین