علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، درباره تساوی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: ساختار دفاعی بسیار ضعیف و معیوب تیم ملی فوتبال در این بازی هم نمایان شد. عجیب است طی این مدت ساختار دفاعی تیم ملی  هیچ رشدی نکرده […]

میانگین سنی تیم ملی فوتبال .تیم ملی فوتبال .امیر قلعه نوعی - میانگین سنی تیم ملی بالا است / نفرات جدیدی در تیم ملی نمی‌بینیم

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، درباره تساوی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: ساختار دفاعی بسیار ضعیف و معیوب تیم ملی فوتبال در این بازی هم نمایان شد. عجیب است طی این مدت ساختار دفاعی تیم ملی  هیچ رشدی نکرده است و در این بازی هم این معضل را دیدیم.

او ادامه داد: متاسفانه میانگین سنی تیم ملی بسیار بالاست و درست است هر مربی دیگری هم بود نمی‌توانست درست قبل از جام ملت‌ها پوست اندازی و جوانگرایی کند، اما باورم این است که با توجه به بازیکنانی که در کشورمان داریم کمی این میانگین سنی را پایین بیاوریم. کی روش ۱۰ سال پیش نفراتی را به تیم ملی دعوت کرده است و همین بازیکنان هنوز هستند و هیچ نفر جدیدی را ما ندیدیم. البته در دوره اسکوچیچ تعدادی از بازیکنان جدید را دیدیم، اما در دوره قلعه نویی حضور نفرات جدید در ترکیب تیم ملی در حد صفر بوده است.

کارشناس فوتبال گفت: میانگین سنی بالای بازیکنان تیم ملی فوتبال عاقبتش این شد که در نیمه دوم بازی یک طرفه به نفع ازبکستان بود. البته ازبکستان تیمی به مراتب قدرتمند‌تر از هنگ کنگ و تیم‌هایی از این دست است. هنوز اتفاقی نیفتاده است و نباید یک طرفه قلعه نویی و تیمش را بکوبیم، اما بی تعارف می‌گویم و دوست دارم که تیم ملی نتیجه بگیرد.

لطیفی در پایان اظهار داشت: زمانی که تیم ملی مقابل تیم‌های ضعیف‌تر در بازی‌های دوستانه پیروز شد همان موقع گفتم که دفاع تیمی ما به شدت ضعیف است. متاسفانه ما در دفاع فردی هم دچار مشکل هستیم. به طور کلی ما در ۳ بخش دفاع فردی، دفاع گروهی و دفاع تیمی مشکل داریم.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا