از روابط عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران ، ‌محمد رضا کردان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان نوشهر و در پی اخبار واصله از سوی میراث‌بانان افتخاری حضور تعدادی افراد ناشناس در منطقه و اقدام به […]

 

از روابط عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران ، ‌محمد رضا کردان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان نوشهر و در پی اخبار واصله از سوی میراث‌بانان افتخاری حضور تعدادی افراد ناشناس در منطقه و اقدام به حفاری غیر مجاز در جنگل سی سنگان گزارش شد.

وی ادامه داد:‌ پس از اعلام این گزارش ها بلافاصله ماموران یگان حفاظت با هماهنگی و دستور قضایی به همراه عوامل انتظامی و حوزه مقاومت بسیج به محل حفاری اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران خاطرنشان کرد: پس از بررسی، صحت و سقم خبر، در یک عملیات غافلگیرانه حفاران عیر مجاز دستگیر و آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

وی گفت: در این خصوص ۶ نفر با هویت معلوم دستگیر و پرونده به‌ منظور سیر مراحل قانونی تحویب مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

استان مازندران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد کمتر از ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رکنا

+