به گزارش زیرنویس از لرستان؛ احسان یاوری روز چهارشنبه در سومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان لرستان با اشاره به پیام فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه توسط حضرت امام خمینی (ره) که اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ احسان یاوری روز چهارشنبه در سومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان لرستان با اشاره به پیام فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه توسط حضرت امام خمینی (ره) که اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید و الا هر روز باید منتظر حادثه‌ای بود، افزود: این کلام امام اهمیت و ضرورت بسیج را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: مصداق بارز تفکر بسیجی رفتار و منش رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است. 

راهیان نور یک جریان عظیم فرهنگی است

یاوری با بیان اینکه برگزاری اردوی راهیان نور یک جریان عظیم فرهنگی و تربیتی است، افزود: برپایی چنین اردوهایی بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است.

راهیان نور اثرگذاری بسیار عمیقی بر نسل جوان دارد

وی یکی از جلوه‌های راهیان نور را تاثیرگذاری آن بر افراد دانست و افزود: اردوهای راهیان نور اثرگذاری بسیار عمیقی در نسل‌های نوجوان و جوان دارد.

مهم‌ترین عملیات فرهنگی در دانشگاه‌ها راهیان نور است

 معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین عملیات فرهنگی در دانشگاه‌ها راهیان نور است، افزود: اگر قرار است کار فرهنگی عمیق اتفاق بیفتد قطعا راهیان نور یکی از مصادیق کارهای فرهنگی عمیق است که مدیریت استان انتظار دارد براساس تکلیف انقلابی دست‌اندرکاران پای کار باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان تاکید کرد: اگر کسی خود را در جریان انقلابی تعریف می‌کند، تکلیف دارد در حوزه راهیان نور فعالیت کند و در این راستا نیازمند یک انسجام و هم‌افزایی استانی برای برگزاری اردوهای راهیان نور هستیم و تمام دستگاه‌های اجرایی نیز باید در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این حرکت فرهنگی مشارکت گسترده داشته باشند.

یاوری با اشاره به اینکه جریان فرهنگی راهیان نور امروز مورد حمایت و پشتیبانی‌های خوب سپاه، نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار قرار گرفته است، افزود: لازم است سایر مجموعه‌ها نیز پای کار باشند که راهیان نوری شایسته دولت انقلابی برگزار شود.

 معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کمیته‌ها را تا جایی که بتوانیم پشتیبانی می‌کنیم، افزود: راهیان نور باید شایسته دولت انقلابی باشد و در این دولت همه دل در گرو انقلاب دارند و انتظار بیشتری می‌رود که راهیان نور درخور این دولت برگزار شود.

یاوری با بیان اینکه به منظور اعزام زائران راهیان نور در استان ۱۳ کمیته و ۱۶ قرارگاه فعال شده است، بیان کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مناطق راهیان نور غرب و شمال غرب و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به مناطق جنوب اعزام شده است.

وی افزود: بزرگترین عملیات فرهنگی بعد از اربعین را  راهیان نور و تلاش می‌شود در سال جاری ۲۰ هزار نفر به مناطق راهیان نور اعزام شود.

در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارش نظرات ‌و نیازمندی‌های کمیته‌های مختلف، وظایف و تکالیف دستگاه‌های در رابطه با ستاد راهیان نور استان در سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این جلسه در سه محور راهیان نور جنوب غرب، راهیان پیشرفت و راهیان مکتب شهید سلیمانی برگزار شد.

مهدی زکی پور/ لرستان

منبع خبر: رکنـا