به گزارش زیرنویس ، ابراهیم قنبرپور مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان سهام عدالت گیلان با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران در پوشش اخبار با هدف تنویر افکار عمومی اظهار کرد: خبرنگاران واقعا پرتلاش هستند و وظیفه خطیری در پوشش اخبار و اطلاع‌رسانی بر عهده دارند. وی […]

به گزارش زیرنویس ، ابراهیم قنبرپور مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان سهام عدالت گیلان با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران در پوشش اخبار با هدف تنویر افکار عمومی اظهار کرد: خبرنگاران واقعا پرتلاش هستند و وظیفه خطیری در پوشش اخبار و اطلاع‌رسانی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه قرار بود حدود ۱۰ میلیون نفر در سطح کشور ثبت نام جدید داشته باشیم، افزود: حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر جزو جاماندگان دریافت سهام عدالت هستند و جاماندگان به این معنا است که ثبت نام کرده‌اند اما تاکنون برگه و سود سهام را دریافت نکرده‌اند.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان با بیان اینکه چهار درصد از دریافت کنندگان سهام عدالت در استان گیلان هستند، افزود: پرداخت سهام عدالت با دستور مقام معظم رهبری و دولت وقت انجام شد و افراد بسیاری، سهام عدالت را در قالب یک برگه و سود می‌دانند که این گونه نیست و سهام عدالت یک دارایی با ارزش محسوب می‌شود.

قنبرپور با اشاره به اینکه سهام ۴۹ شرکت بزرگ کشور از این طریق به ملت واگذار شد، بیان کرد: متاسفانه چیزی که در کشور در این باره شناخته می‌شود آن است که از برگه‌ای که در اختیار داریم، سود مشخصی دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگی به طرح سهام عدالت اختصاص داده شده است، افزود: به عنوان نمونه هفتاد درصد پالایشگاه تهران به سهام عدالت اختصاص دارد و در کل کشور ۴۹ میلیون نفر برگه سهام عدالت دریافت کرده‌اند و فعلا مشخص نیست که ثبت نام جدید به منظور دریافت سهام عدالت چه زمانی آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان با بیان اینکه در دوران فعالیت دولت گذشته، روش فروش مستقیم و غیرمستقیم سهام مطرح شد، تصریح کرد: چهل درصد از سهام داران، روش فروش مستقیم را انتخاب کرده‌اند و این تعداد یقینا نمی‌توانند در مدیریت شرکت‌های سرمایه‌پذیر اعمال رای کنند و عملا ۱۹ میلیون نفر از مدیریت با این روش خارج شده اند.

قنبرپور با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۲۵ نفر از افرادی که سرمایه دار بودند یک درصد سهام گیلان را در زمانی که نماد شرکت سرمایه‌گذاری گیلان قابل معامله بود خریداری کردند، گفت: باید سهامداران استان گیلان حساسیت‌های لازم به منظور مشارکت در مدیریت دارایی خود و شرکت در مجامع این شرکت را داشته باشند.

وی به پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان در استان گیلان سود سهام عدالت پرداخت شد و در سال ۱۴۰۲ نیز یک هزار و ۸۹۱ میلیارد تومان باید طی ۲ مرحله پرداخت شود که بخشی از آن تا آذر ماه پرداخت می‌شود که متعلق به ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان با بیان اینکه حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سهام داران در کل کشور فوت شدند، تصریح کرد: ثبت نام به منظور دریافت قدرالسهم و سود سهام افراد متوفی توسط کارگزاری‌های بورس انجام می‌شود و قدرالسهم و سود سهام عدالت افراد متوفی از این طریق به وراث انتقال پیدا می‌کند.

قنبرپور به نحوه ثبت نام به منظور انتقال سهام عدالت افراد متوفی به وراث اشاره کرد و گفت: گواهی نامه حصر وراثت، شناسنامه و کارت ملی متوفی، شناسنامه و کارت ملی وراث برای این مهم نیاز است و یک فرد می‌تواند به نمایندگی از دیگر وراث این اقدام را انجام دهد و برای دریافت قدرالسهم و سود سهام عدالت باید ثبت نام سجام برای تمامی وراث انجام شود.

قنبرپور با تأکید به اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می‌توانند محور توسعه باشند، افزود: سرمایه این شرکت بعد از برگزاری مجمع عمومی، آزاد می‌شود و با سرمایه‌گذاری در طرح‌های سودده، ایجاد ارزش افزوده بالایی برای سهامدار می‌تواند داشته باشد و بخشی از مشکل اشتغال استان را نیز حل کند.

منبع : فارس

منبع خبر: رکنـا