آمار عجیب نقش ثروتمندان در نابودی کره زمین!
آمار عجیب نقش ثروتمندان در نابودی کره زمین!

باشگاه خبرنگاران نوشت: یک تیم بین‌المللی متشکل از محققان، مشاوران و سیاستمداران از مطالعات قبلی در مورد انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به منظور ارزیابی میزان انتشار مصرف برای گروه‌های درآمدی مختلف استفاده کردند. این گروه‌ها شامل ثروتمندان (۱۰ ٪ از نظر درآمد بالا)، گروه با درآمد متوسط (۴۰ ٪) و فقیرترین افراد (۵۰ درصد پایین) بود. […]

- آمار عجیب نقش ثروتمندان در نابودی کره زمین!

باشگاه خبرنگاران نوشت: یک تیم بین‌المللی متشکل از محققان، مشاوران و سیاستمداران از مطالعات قبلی در مورد انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به منظور ارزیابی میزان انتشار مصرف برای گروه‌های درآمدی مختلف استفاده کردند. این گروه‌ها شامل ثروتمندان (۱۰ ٪ از نظر درآمد بالا)، گروه با درآمد متوسط (۴۰ ٪) و فقیرترین افراد (۵۰ درصد پایین) بود.

این گروه از فرمول هزینه مرگ و میر که شامل ۲۲۶ مرگ و میر مازاد در سراسر جهان به ازای هر میلیون تن کربن منتشر شده است، استفاده کردند تا متوجه شوند که گرمایش زمین تا چه حد زندگی شهروندان را تهدید می‌کند:

۱- انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از ۱% ثروتمندان باعث ۱.۳ میلیون مرگ اضافی ناشی از گرما می‌شود که بیشتر این مرگ و میر‌ها بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ رخ می‌دهد.

۲- ثروتمندترین افراد یعنی یک درصد مردم (۷۷ میلیون نفر) مسئول ۱۶ درصد از آلاینده‌های مصرف جهانی در سال ۲۰۱۹ بوده اند که بیش از همه مرتبط با انتشارات گلخانه‌ای ناشی از خودرو و حمل و نقل زمینی است.

۳- این انتشار کربن از طرف ثروتمندترین افراد، مزیت یک میلیون توربین بادی را که منبع انرژی تجدیدپذیر به عنوان جایگزینی برای زغال سنگ و گاز است خنثی می‌کند.

۴- حدود ۱۵۰۰ سال طول می‌کشد تا فردی که در ۹۹ درصد پایینی قرار دارد، همان مقدار کربن تولید کند که ثروتمندترین میلیاردر‌ها در یک سال انجام می‌دهند.

۵- ۱۰% ثروتمندترین افراد جهان، مسئولیت انتشار نیمی (۵۰%) از گاز‌های گلخانه‌ای را بر عهده دارند.

۶- از دهه ۱۹۹۰، یک درصد ثروتمندترین جمعیت جهان بیش از دو برابر بیشتر از نیمه پایینی بشریت کربن سوزانده اند.

۷- برنامه ریزی شده است که انتشار کربن از یک درصد ثروتمندترین کشورها، ۲۲ برابر بیشتر از سطح سازگار با هدف ۱.۵ درجه سانتی‌گراد در توافقنامه پاریس تا سال ۲۰۳۰ باشد و در مقابل قرار شده سهم نیمی از فقیرترین افراد در جهان یک پنجم سطح سازگار با ۱.۵ درجه سانتی‌گراد باشد.

منبع: اطلاعات انلاین