به گزارش زیرنویس ، پس از گذشت ۴۷ روز از عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنگ غزه ، توافق آتش‌بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی شکل گرفت که بر اساس آن، ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی در مقابل ۱۵۰ زندانی زن و کودک فلسطینی آزاد خواهند شد و صدها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه […]

به گزارش زیرنویس ، پس از گذشت ۴۷ روز از عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنگ غزه ، توافق آتش‌بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی شکل گرفت که بر اساس آن، ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی در مقابل ۱۵۰ زندانی زن و کودک فلسطینی آزاد خواهند شد و صدها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه می‌شوند.

جنبش حماس در بیانیه خود اعلام کرد، به موجب این توافق تبادل آتش میان دو طرف و انجام عملیات‌های نظامی ارتش رژیم اشغالگر در سراسر نوار غزه متوقف خواهد شد.

«حسین کنعانی مقدم» دبیرکل «انجمن بین‌المللی ضدصهیونیستی» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: به نظر می رسد رژیم صهیونیستی با پذیرش آتش‌بس، تسلیم خواسته‌های مردم مقاوم فلسطین در غزه شد و به‌رغم این‌که نتانیاهو بارها تکرار کرده بود که تا نابودی حماس دست از عملیات بر نمی‌دارد و تا جایی که هدف گذاری کرده‌اند پیش می‌رود و هیچ آتش‌بسی را قبول نمی کند اما بر اثر فشارهای بین‌المللی و داخلی ناچار به پذیرش شرایط خواسته‌های مردم فلسطین و حماس شد.

وی تصریح کرد: توقعی که رژیم صهیونیستی از آتش‌بس داشت، عبارت بود از خلع سلاح حماس و گروه های جهادی در غزه، اما در داخل غزه این رژیم با تلفات سنگین رو به رو شد و هیچ دستاورد نظامی نداشت و نهایتا به این نتیجه رسید که در باتلاقی قرار گرفته که هر چه دیرتر بیرون آید تلفات بیشتر خواهد بود.

طوفان الاقصی

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین همچنین بیان کرد: بنابراین مردم غزه ایستادند و حماس همچنان با قدرت موشکی شهرک‌های صهیونیستی را هدف قرار داد؛ در واقع این رژیم در بن‌بست آتش رزمندگان فلسطینی قرار گرفت. گروه‌های فلسطینی هیچ‌گونه پیش شرطی را نپذیرفتند و این رژیم صهیونیستی بود که حاضر به پذیرش خواسته‌های آن‌ها شد.

دبیرکل انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی با بیان این‌که اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی در چند محور شکست خورد، گفت: هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی شکسته و مشخص شد ارتش این رژیم پوشالی است و اگر کمک‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و یا آلمان نباشد نمی‌تواند کاری انجام دهد، علاوه بر این رژیم صهیونیستی از نظر اطلاعاتی شکست خورد و گنبد آهنین نتوانست برای آن‌ها کاری کند.

کنعانی مقدم در ادامه افزود: همچنین رژیم صهیونیستی بزرگترین شکست اجتماعی را خورد و به‌رغم این که صهیونیست‌ها به دنبال این بودند که مظلوم‌نمایی کنند، شاهد تظاهرات چند صد هزار نفری در کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی بودیم که این رژیم را «کودک‌کش و آپارتاید» معرفی کردند.

طوفان الاقصی

وی خاطرنشان کرد: مسئله مهم‌تر اینکه با شکست پی‌درپی رژیم صهیونیستی، تمام طرح‌ها برای سازش اعراب و اسرائیل و عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و اسلامی نیز شکست خورد و در بایگانی قرار گرفت. این شکست‌ها، پیروزی مردم فلسطین به شمار می‌رود و آرمان اجتماعی فلسطین تبدیل به یک جنبش در سراسر جهان شده است.

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در پایان اظهار داشت: تصور می‌کنم از این پس گروه‌های فلسطینی با یک سازماندهی جدید و با قدرت و حمایت بیشتر جبهه مقاومت در منطقه، مجددا خواب را از رژیم صهیونیستی می‌گیرند و قطعا دولت نتانیاهو سقوط خواهد کرد.

منبع : ایسنا

منبع خبر: رکنـا